Vad i hela friden gör vi del ,gud vet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns ju liksom en anledning till att proffsmålarna övergett den och vissa andra typer av färger.

Vet ni förresten att den vanligaste färgen innehåller PVA (Polyvinylalkohol) som bindemedel och att PVA är en kristidsuppfinning sen 40-talet? Det är många av dom uppfinningarna som används än idag då dom visade sig fungera mycket bättre än traditionella medel och metoder.

En annan kristidsuppfinning var Onduline-plattor, ett takläggningsmaterial av impregnerad pressad papp och det finns vissa tak som har det än och som täcktes på 40-talet.
Antagligen har de från början blivit pålurade moderna färger från folk som kan det där med marknadsföring. Ett fiffigt argument är ju det där med torktid.

Och sen när gammal beprövad kunskap inte används, faller den i glömska. Det recept jag fått är väldigt godtyckligt.

Färger som innehåller hälsovådliga ämnen kommer inte in i mitt hus, så plastfärger är bannlysta här.

Det händer bara om man har en fransos.......;):p
Det var ju inte direkt så alternativen stod som spön i backen och den här hade ingen historik av att vara ett måndagsex.

Det är lite tröttsamt att få gliringar för val av bil. För var hittar man en bil som får dra minst 1400 kg, som är bensinsnål (denna drar 0.63 på landsväg), som inte är en rosthög och inte kostar en förmögenhet? Det är ganska svårhittat. Jag letade en månad.

Dags att skifta kläder igen och åka till stallet. Hinner inte alls med så mycket jag hade tänkt om dagarna. Men jag får väl skylla mig själv som tog med min mamma när jag åkte och handlade, jag vet ju att det gärna tar lite extra tid då. :o:love:

Det var ju inte direkt så alternativen stod som spön i backen och den här hade ingen historik av att vara ett måndagsex.

Det är lite tröttsamt att få gliringar för val av bil. För var hittar man en bil som får dra minst 1400 kg, som är bensinsnål (denna drar 0.63 på landsväg), som inte är en rosthög och inte kostar en förmögenhet? Det är ganska svårhittat. Jag letade en månad.

En månad är inte så hemsk lång tid. Vi letade i ett halvår efter våran Volvo.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 070
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 046
Senast: Sel
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 573
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
13
· Visningar
601
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?