Vad i hela friden gör vi del ,gud vet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Parkerat mig i soffan en stund under en filt med en kopp te. Kroppen är en plågsam historia i dag. Stallet väntar men först lite vila.

Det var ju inte direkt så alternativen stod som spön i backen och den här hade ingen historik av att vara ett måndagsex.

Det är lite tröttsamt att få gliringar för val av bil. För var hittar man en bil som får dra minst 1400 kg, som är bensinsnål (denna drar 0.63 på landsväg), som inte är en rosthög och inte kostar en förmögenhet? Det är ganska svårhittat. Jag letade en månad.
Jag letade 8 mån innan jag köpte passaten,fast den skulle egentligen varit en Mondeo

Den röda katten har varit på vift ett par dagar. Min misstanke är att han tyckt att det regnat för mycket för att han ska orka ta sig över tomten fram till huset. Tror han har legat i uthuset och sovit.

Den andra började dagen med att jama och klaga väldeliga. Till slut släppte jag ut honom. Han gick ut och skrek. Det tog en timme eller så. Sedan satt bägge herrarna på trappen och ville in.

Jag misstänker att den andra helt enkelt hämtade kompisen för att han hade tråkigt ensam.

Jag letade 8 mån innan jag köpte passaten,fast den skulle egentligen varit en Mondeo
Så lång tid utan bil hade inte funkat för mig. Förvisso hade jag fått köra fram till nyår med gammelbilen, men den ville jag sälja innan det blev körförbud på den. Därför var det bråttom att hitta en annan och en tillfällig bil som inte uppfyllde kraven ville jag inte heller ha. Både att köpa och sälja bil är så sjukt jobbigt att jag verkligen ville slippa fler byten.

Så lång tid utan bil hade inte funkat för mig. Förvisso hade jag fått köra fram till nyår med gammelbilen, men den ville jag sälja innan det blev körförbud på den. Därför var det bråttom att hitta en annan.
Jag hade samma problem med mondeon (innan passaten) den hade gått modiga 28000 mil och hade aldrig gått igenom bes utan minst 2-3st 2 or och det var inte värt att lägga pengar på att laga den.
Men jag visste ju att det var dags att pensionera den så jag började leta i god tid,ändå fick jag ta till nödlösningen o köpa en passat,men till våren blir det Ford igen.Om jag hittar det jag vill ha.

Och PS,Du måste tåla att man retas lite med dig.......:p

Jag hade samma problem med mondeon (innan passaten) den hade gått modiga 28000 mil och hade aldrig gått igenom bes utan minst 2-3st 2 or och det var inte värt att lägga pengar på att laga den.
Men jag visste ju att det var dags att pensionera den så jag började leta i god tid,ändå fick jag ta till nödlösningen o köpa en passat,men till våren blir det Ford igen.Om jag hittar det jag vill ha.

Och PS,Du måste tåla att man retas lite med dig.......:p
Jag hade planerat att laga min gammelbil men fick se mig slagen av tidsbrist och att rostskadorna gått för långt.

Just nu är jag inte alls på humör att bli retad med. Jag önskar jag kunde göra något roligt och kreativt i stället för att bara jobba på min göra-lista som är oändlig. Det är tröttsamt. Ibland funderar jag t.o.m. på att sluta rida för det tar så mycket tid och att jag är så hopplöst obegåvad. Jag kommer ju ingen vart ändå.

Isf lär det väl bli asdyrt? :cautious:
Enda gången "korkade tjej-kortet" har funkat för mig är vid poliskontroller :angel:
Det är egentligen mot mina principer dock men nöden har väl ingen lag ... eller ngt

Det "hjalplosa" kortet brukar inte funka sarskilt bra i Sverige i min experience. :cautious: Ute i varlden :grin: var det lattare, sarskilt pa resande fot. Nar jag reste med barn och mycket bagage rackte det med att jag tittade mig lite forvirrat omkring och antydde, "I don't know how?" eller "I'm not sure ..." och nagon kom for att hjalpa till.:cool:

Nu ar det dags att aka till klubb traning med hundarna ... vi har mote i dag sa jag kan inte komma en halvtimma efter alla andra. :meh: Det ar rackarns nar man har sa manga asikter att man maste vara med och bestamma overallt.:angel:

Jag hade planerat att laga min gammelbil men fick se mig slagen av tidsbrist och att rostskadorna gått för långt.

Just nu är jag inte alls på humör att bli retad med. Jag önskar jag kunde göra något roligt och kreativt i stället för att bara jobba på min göra-lista som är oändlig. Det är tröttsamt. Ibland funderar jag t.o.m. på att sluta rida för det tar så mycket tid och att jag är så hopplöst obegåvad. Jag kommer ju ingen vart ändå.
Att vara husägare är tröttsamt och en to do lista finns alltid,man får helt enkelt blunda eller spela struts ibland,jobbet försvinner inte och ibland är det bara vill ha jobb och inte måste jobb.
Jag har ett kök som ska tapetseras om (tapetserat okt 2015 ) och helst innan julgardinerna ska upp,samtidigt ska jag bygga om det,för det blev inget bra när vi gjorde det förra hösten,men det är ju egentligen inget måste jobb,utan bara jag vill jobb.

Ska snart äta middag med morsan - Lövbiff, pommes och bea
Knät:devil: fortsätter att göra ont, mer än vanligt idag. Har inte varit ute idag, förutom på balkongen då och tända lyktorna.
Har tagit en Tradolan - men det verkar inte hjälpa :crazy: Vill inte ta av de allra starkaste värktablett, eftersom den har så mkt biverkningar.
Är åt helsike det där med tabletter. Tradolan och mina antideppmediciner krockar, men Tradolan är det ändå som hjälper ibland.:(
Önskar att de kunde byta ut knäleden, så jag kanske får mindre smärta. Påverkar hela mitt liv, både på fritiden och på jobbet.
Jag skulle aldrig ha suttit på den där hästen, snart 2 år sedan nu:cry: (13/12-2014). Fredagen den 13.e...:(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 070
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 046
Senast: Sel
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 573
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
13
· Visningar
601
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?