Vad i hela friden gör vi del ,gud vet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var säkert en retorisk fråga men ta hallen först.
Att det tar tid att bestämma sig är på sätt o vis bra,då behöver man inte som jag bygga om hela köket efter 1 år.
Och att moment 22 inträffar är vanligt,oftat pga av en hantverkare eller ekonomin.
Jo, det var en retorisk fråga och idag har jag målat tak i köket. Det är 2/3 kvar. Plus minst ett lager till efter det. Jobbet påbörjades i somras och eftersom det stått ofärdigt länge har det bidragit till kaoset i köket. Jobbet med hallen står still. Jag behöver bygga en klädhängare och ett skoställ med specialmått som inte finns i butik. Klädhängaren blir också lite speciell. Jag har hittat 1-2 bilder via bildsökning på Google på hur den behöver vara men designen har inte tilltalat mig. Men lusten att designa själv och tiden att bygga den har inte funnits.

Har en krubba inne i transporten med havre. Också tragglat massor bara lugn gå in, innan kunde jag skicka in honom och stå kvar själv utanför, men det var aldrig befäst. Grejen just nu är att det blir mörkt på kvällarna så kan inte träna efter jobbet heller :(
Har du någon som kan vara med dig dagen när ni ska åka, så är det bara att lasta och lasta och lasta tills hästen är såpass inne att den andra hinner stänga bommen?
Så har jag gjort med min och så ska vi träna lastningen nu i lugn och ro sen.

Har du någon som kan vara med dig dagen när ni ska åka, så är det bara att lasta och lasta och lasta tills hästen är såpass inne att den andra hinner stänga bommen?
Så har jag gjort med min och så ska vi träna lastningen nu i lugn och ro sen.

Det hoppas jag..
Självklart har jag en gammal transport också så den är lite osmidigare att stänga än de nya som finns idag. Suck. Vill bara gråta :cry:

Köket funkar utan att taket är målat så jag hade tagit hallen först. Den känns viktigast för mig iallafall.
Köket är kaos och möblerna till hallen finns inte. De kan inte köpas och måste tillverkas.

Min hall är f.ö. ganska hopplös. Den verkar byggd för folk som bara kliver in utan att ta av sig varken jacka eller skor. Och för folk som bara har en uppsättning kläder för de ignorerar att det är olika väder från dag till dag.

Det hoppas jag..
Självklart har jag en gammal transport också så den är lite osmidigare att stänga än de nya som finns idag. Suck. Vill bara gråta :cry:
Det kommer säkert gå jättebra, försök bara behålla lugnet. Om jag kunnat åka iväg med min häst 3 gånger utan lastträning när vi verkligen måste åka, så kommer du nog också kunna åka iväg med din häst också. :up:
Våga tro på dig själv. :)

Köket är kaos och möblerna till hallen finns inte. De kan inte köpas och måste tillverkas.

Min hall är f.ö. ganska hopplös. Den verkar byggd för folk som bara kliver in utan att ta av sig varken jacka eller skor. Och för folk som bara har en uppsättning kläder för de ignorerar att det är olika väder från dag till dag.

Då måste du bestämma dig för vad som är viktigast själv.

Varför är köket kaos om det bara är taket som ska målas? Att måla ett tak går ju fort?

Då måste du bestämma dig för vad som är viktigast själv.

Varför är köket kaos om det bara är taket som ska målas? Att måla ett tak går ju fort?
För att jag inte känner att det är någon idé att inreda det. Jag måste ju ändå plocka ut allt eller det mesta då jag ska måla. Och slö som jag är så blir det till ett hinder för att komma igång om jag har köket inrett.

Jag är otroligt jäkla ineffektiv och har bara lyckats måla 1/3 av taket idag. Nu ett antal timmar senare har jag nästan orkat blanda en ny sats färg. :meh:

Kökstaket!!
Alla dagar i veckan. Sedan kan du glömma det i minst 10 år framåt.

Organisera hallen måste du antagligen göra lite då och då framöver. :up:
Städa hallen menar du? Hallens design lämnar inte mycket utrymme för att ändra om när man väl bestämd hur den effektivaste förvaringen bör skapas. Jag vet inte hur de tänkt, de som byggde den.

Städa hallen menar du? Hallens design lämnar inte mycket utrymme för att ändra om när man väl bestämd hur den effektivaste förvaringen bör skapas. Jag vet inte hur de tänkt, de som byggde den.
Nä, inte städa.

Jag tänkte att man kanske vill göra om ifall den lösning men bestämde sig för inte känns bra. Eller man tröttnar på den om några år.

Ett kökstak håller sig som det är och är inte i vägen. Det bara finns.

(om hallen är sådär besvärlig gissar jag hej vilt på att du kommer att vilja bygga ut en entré om ett antal år. Så du slipper vara irriterad flera gånger varje dag.. ;) )

Ibland bara råhatar jag mina katter. Hade det itne varit för råttplågan så hade jag itne haft några.

Det luktade illa när jag passerade vardagsrummet och jag började sniffa runt. Fann kattpiss i fleecepläden som skyddar mot katthår i soffan samt en stor fläck på mattan som var ett tydligt kisställe.
Så nu har jag skurat soffan med yeslödder och Cillit Bang. Jag har blött upp mattan och skrubbat, skrubbat skrubbat. Sedan täckte jag över hörnet där det kissats med en täckplast som jag vikt in och ställt fåtöljben på. Funderar på att plasta in soffan också. Men hur kul är det....

Jävla djur. De har ett antal kattlådor och lådorna städas flera gånger varje dag. Samma kattsand som alltid.

När katterna blivit gamla så blir det anticimex istället. Jag HATAR att bo sunkigt. Mig blir det ingen crazy catlady av.

Nä, inte städa.

Jag tänkte att man kanske vill göra om ifall den lösning men bestämde sig för inte känns bra. Eller man tröttnar på den om några år.

Ett kökstak håller sig som det är och är inte i vägen. Det bara finns.

(om hallen är sådär besvärlig gissar jag hej vilt på att du kommer att vilja bygga ut en entré om ett antal år. Så du slipper vara irriterad flera gånger varje dag.. ;) )
Jag har en entré. En oisolerade sådan som inte hålls uppvärmd. Att isolera golvet där känns som en överkurs. Det är torpargrund och nästan inget utrymme till marken under. Troligen behöver jag gräva ur, göra en mur som bär upp runt om och fylla grunden med hasopor innan jag bygger ett nytt golv.

Mamma har föreslagit att jag ska förvara ridkläderna där. Då måste jag ju dra på mig kalla kläder när jag ska till stallet och det har jag ingen lust till alls. Så alla ridkläder hänger på ett gäng krokar i hallen. Jag vet inget bättre ställe till dem.

Jag skulle nog behöva lite hjälp av en professionell inredare som kunde dra upp strukturen i mitt hem och sedan gör jag resten med färgsättning, materialval m.m.

Jag har en entré. En oisolerade sådan som inte hålls uppvärmd. Att isolera golvet där känns som en överkurs. Det är torpargrund och nästan inget utrymme till marken under. Troligen behöver jag gräva ur, göra en mur som bär upp runt om och fylla grunden med hasopor innan jag bygger ett nytt golv.

Mamma har föreslagit att jag ska förvara ridkläderna där. Då måste jag ju dra på mig kalla kläder när jag ska till stallet och det har jag ingen lust till alls. Så alla ridkläder hänger på ett gäng krokar i hallen. Jag vet inget bättre ställe till dem.

Jag skulle nog behöva lite hjälp av en professionell inredare som kunde dra upp strukturen i mitt hem och sedan gör jag resten med färgsättning, materialval m.m.

Jag hade förvarat ridkläder där och tagit in dom i värmen innan jag åker till stallet.

Men, men det är jag det.

Jag hade förvarat ridkläder där och tagit in dom i värmen innan jag åker till stallet.

Men, men det är jag det.
Har man framförhållning funkar det. Jag glömmer lite för lätt för att det ska funka för mig.

I hallen på övervåningen skulle det nog gå att fixa förvaring. Då behöver jag bara disciplin för att springa uppför trappen med kläderna. Det kanske funkar. Kanske alltså.

Hemma i soffan. Förkylningen verkade gå åt rätt håll igår och idag, men nu har jag fått jätte ont i halsen :( Hoppas vekrligen det går över i natt, för jag ska sjunga på gudstjänst med en vän imorgon förmiddag! Och jag kan verkligen inte vara hemma mer från jobbet på ett tag nu :(

Jag hade gjort som din mamma föreslagit och man glömmer inte så många gånger efter att ha behövt ta på sig kalla kläder eller så slänger man dom snabbt på ett element o sen tar på sig dom .
Bin there done that

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 070
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 046
Senast: Sel
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 572
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
13
· Visningar
598
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama