Vad i hela friden gör vi del ,gud vet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Peppar med lite musik, ska ut med en kompis ikväll och dansa till Vigiland på Lilja i Borlänge :) Dock nykter för mig, annars tar jag mig inte hem :cautious: Funderar ändå på om jag ska röja undan lite här hemma, blivit stökigt igen när jag hållt på att sy under veckan. Men vet ju aldrig, plötsligt händer det kanske och jag får med mig någon hem :p

Att vara husägare är tröttsamt och en to do lista finns alltid,man får helt enkelt blunda eller spela struts ibland,jobbet försvinner inte och ibland är det bara vill ha jobb och inte måste jobb.
Jag har ett kök som ska tapetseras om (tapetserat okt 2015 ) och helst innan julgardinerna ska upp,samtidigt ska jag bygga om det,för det blev inget bra när vi gjorde det förra hösten,men det är ju egentligen inget måste jobb,utan bara jag vill jobb.
Det mesta här är ju vill-jobb och det finns inget akut som måste lagas just nu. Men jag är lite less på att det är så mycket kaos och tillfälliga lösningar överallt. Och det tar sån tid att bestämma hur jag vill ha det och sedan genomföra. Jag är seg på kvällarna efter jobbet och får inte så mycket gjort då. Sen kör jag ju fast ibland när jag inte kan göra något för det är något annat som måste göras först. Och så är det det där med prioriteringar. Jag är usel på det. Vad är viktigast; att organisera hallen eller måla klart kökstaket?

Packat upp det mesta av hans grejer och stökat i dotras rum, hon har fått ny säng och skrivbord.
Jag har fått göra plats åt hans kläder och jäklar vad kläder han har..
Jag är nog lite efter när det gäller kläder haha
Men nu är det mesta klart och så kommer det ett billass med sista tv:n och lite annat den 27-28 dec
Nu tar vi kaffe på maten och sen ska vi bära ner lite småsaker i källaren.
Enda småtjafset idag har varit hockeyn haha
Brynäs ligger 2a efter Frölunda och jag är brynäsare och han är frölundafan .

Idag är jag riktigt glad, ridit ut med en tjej från stallet idag och imorrn ska jag rida ut med två andra. Jag verkligen älskar det stallet, det är sån härlig sammanhållning, precis det jag saknat. Jag känner mig inte alls ensam längre då jag vet att jag har stallkompisarna. :D

Nu äter jag choklad och ska dricka te.

Det mesta här är ju vill-jobb och det finns inget akut som måste lagas just nu. Men jag är lite less på att det är så mycket kaos och tillfälliga lösningar överallt. Och det tar sån tid att bestämma hur jag vill ha det och sedan genomföra. Jag är seg på kvällarna efter jobbet och får inte så mycket gjort då. Sen kör jag ju fast ibland när jag inte kan göra något för det är något annat som måste göras först. Och så är det det där med prioriteringar. Jag är usel på det. Vad är viktigast; att organisera hallen eller måla klart kökstaket?
Det var säkert en retorisk fråga men ta hallen först.
Att det tar tid att bestämma sig är på sätt o vis bra,då behöver man inte som jag bygga om hela köket efter 1 år.
Och att moment 22 inträffar är vanligt,oftat pga av en hantverkare eller ekonomin.

Köket funkar utan att taket är målat så jag hade tagit hallen först. Den känns viktigast för mig iallafall.

Jag hatar strumpbyxor :mad: Hade tänkt ha svarta, men kommer fan inte i dom :arghh::meh: Så det får bli ljusa, sånna där billiga 5-pack från åhlens. Dom är iaf stora nog så man kommer i dom :cautious:

Ligger i hotellsängen och försöker uppbåda kraft att snygga till mig lite inför middagen 19:30. Förkylningen rasar med full kraft och har till viss del "satt sig" på magen med otrevliga bieffekter. Är nästan så jag vill köra de 3h hem nu.

Han vill inte gå in i transporten. Inte ett dugg rädd utan bara tjurig. När han väl går in så backar han snabbt ut igen. Antagligen inte helt trygg och hade det inte varit så att jag ska flytta om en vecka så hade det inte varit en så stor grej men nu MÅSTE det liksom gå.

Han vill inte gå in i transporten. Inte ett dugg rädd utan bara tjurig. När han väl går in så backar han snabbt ut igen. Antagligen inte helt trygg och hade det inte varit så att jag ska flytta om en vecka så hade det inte varit en så stor grej men nu MÅSTE det liksom gå.
Jag körde det enkla valet i det läget.
Jag åkte och hämtade lugnande hos veterinären
Kände att jag hade inte tid att tjafsa
Så vi kom dit vi skulle och innan pappa och syrran hämtat nästa häst var han pigg nog att släppa ut på betet.

Jaha, så där är min häst också. För oss har det funkat om jag bara hållt mig lugn och sen försöker vi igen och igen, förvisso haft en som hjälpt mig stänga bakom. Även haft mat i transporten, så hon fått beröm i form av mat när hon gått in. Nu vet jag inte hur din häst är, i värsta fall kanske det går att backa intill stalldörren och lasta direkt in?

Jag körde det enkla valet i det läget.
Jag åkte och hämtade lugnande hos veterinären
Kände att jag hade inte tid att tjafsa
Så vi kom dit vi skulle och innan pappa och syrran hämtat nästa häst var han pigg nog att släppa ut på betet.

Tyvärr så vågar jag inte det, vi har en resa på 5-6 timmar skulle jag tro och antingen blir han jättejättetrött eller så märks det inte av alls :cautious:
Har försökt lasta honom när han fått lugnande en gång (efter att vi varit hos veterinären) och han blev inte ett dugg enklare att lasta :meh:

Jaha, så där är min häst också. För oss har det funkat om jag bara hållt mig lugn och sen försöker vi igen och igen. Även haft mat i transporten, så hon fått beröm i form av mat när hon gått in. Nu vet jag inte hur din häst är, i värsta fall kanske det går att backa intill stalldörren och lasta direkt in?

Har en krubba inne i transporten med havre. Också tragglat massor bara lugn gå in, innan kunde jag skicka in honom och stå kvar själv utanför, men det var aldrig befäst. Grejen just nu är att det blir mörkt på kvällarna så kan inte träna efter jobbet heller :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 070
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 046
Senast: Sel
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 572
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
13
· Visningar
598
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama