Vad i hela friden gör vi del ,gud vet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
För att jag inte känner att det är någon idé att inreda det. Jag måste ju ändå plocka ut allt eller det mesta då jag ska måla. Och slö som jag är så blir det till ett hinder för att komma igång om jag har köket inrett.

Jag är otroligt jäkla ineffektiv och har bara lyckats måla 1/3 av taket idag. Nu ett antal timmar senare har jag nästan orkat blanda en ny sats färg. :meh:
Färgsprutan är uppfunnen och går att hyra om man inte vill köpa egen, jag kan inte minnas när jag senast använde pensel, det måste varit i början på 80-talet eller nåt. Den lilla stund det tar att blaska ur sprutan är helt klart värd slabbet med pensel eller roller och så blir ju resultatet perfekt direkt och inte som att man suddat ut färgen med en piassava.:banghead: Behöver jag nämna att jag hatar penslar och rollers? :wtf:

Jag har en entré. En oisolerade sådan som inte hålls uppvärmd. Att isolera golvet där känns som en överkurs. Det är torpargrund och nästan inget utrymme till marken under. Troligen behöver jag gräva ur, göra en mur som bär upp runt om och fylla grunden med hasopor innan jag bygger ett nytt golv.
Ja? Det är väl bara att sätta igång då. Du vet ju hur du ska göra så ta det som ett julpysselprojekt för det lär inte bli så kallt att det inte går att gjuta.

Sådär, nu har grannen vatten så det förhoppningsvis ska räcka. Brunnen är rensad på lera och slam och sugledningen sänkt en halvmeter, tur jag har spegelsvets och kan svetsa polyetenslang för skarvkopplingar lär inte gå att få tag på eftersom dimensionen inte finns längre och gissa vem som hade en bit slang liggande färdig att svetsa in? :D

Overallen ligger i tvättmaskinen för jag var lerigare än deras barn efter en hel dags utelek. :rofl:

Jag hade gjort som din mamma föreslagit och man glömmer inte så många gånger efter att ha behövt ta på sig kalla kläder eller så slänger man dom snabbt på ett element o sen tar på sig dom .
Bin there done that
Vilka element? O_o

Mina element är i bästa fall fisljumma. Knappt det ens. Huset värms i huvudsak med ved, i andra hand av luftvärmepumpen.

Färgsprutan är uppfunnen och går att hyra om man inte vill köpa egen, jag kan inte minnas när jag senast använde pensel, det måste varit i början på 80-talet eller nåt. Den lilla stund det tar att blaska ur sprutan är helt klart värd slabbet med pensel eller roller och så blir ju resultatet perfekt direkt och inte som att man suddat ut färgen med en piassava.:banghead: Behöver jag nämna att jag hatar penslar och rollers? :wtf:
Örk... Orka maskera hela jävla köket och packa in alla dörröppningar. Och äggoljetempera med spruta? Nä, skulle inte tro det. Färgen kräver lite handlag för att bli bra.

Ja? Det är väl bara att sätta igång då. Du vet ju hur du ska göra så ta det som ett julpysselprojekt för det lär inte bli så kallt att det inte går att gjuta.
Med den lilla tid jag har tillgodo kommer det projektet att ta månader att slutföra. Förutom grunden måste en sättning fixas, fönstren behöver bytas och dörren måste också bytas. Sen är väl inte heller taket isolerat. Så det är inte snutet ur näsan att fixa entrén. Dessutom har jag andra påbörjade projekt som måste avslutas först. Entrén är lågprioriterad.

Nu överger jag planeringen som bara behöver finputsas imorgon och lägger mig med en film.

Måste komma ihåg att använda glasögonen imorgon för jag får huvudvärk av att läsa och skriva :angel:

Ändå skriver jag med stort typsnitt på datorn för annars ser jag inget :p

Örk... Orka maskera hela jävla köket och packa in alla dörröppningar. Och äggoljetempera med spruta? Nä, skulle inte tro det. Färgen kräver lite handlag för att bli bra.
Maskera? Varför då? Dagens luftlösa högtryckssprutor sprider inte färg där det inte ska målas och precis all sorts färg går att spruta med dom, även seg latexfärg om man vill. Fast vad vet jag? Jag har ju bara sprutat sen tidigt 80-tal.

Maskera? Varför då? Dagens luftlösa högtryckssprutor sprider inte färg där det inte ska målas och precis all sorts färg går att spruta med dom, även seg latexfärg om man vill. Fast vad vet jag? Jag har ju bara sprutat sen tidigt 80-tal.
Och jag saknar rutin på redskapet och har inte råd att misslyckas. Jag vet inte ens hur en spruta fungerar. Dessutom är det millimeterprecision som gäller här.

Jag kommer mer hembakat och sedan sprutar vi mina köksmöbler och dricker vin :angel: :D :p

Om du törs låta mig sova över :angel:

Du vet väl om att även jag är farlig :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 070
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 046
Senast: Sel
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 572
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
13
· Visningar
597
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix