Vad i hela friden gör vi del ,gud vet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så nu ligger det 49 stycken lussekatter i kylskåpet. Dom skall ligga där och jäsa tills i morgon bitti :arghh:
Vill Ha Lussekatt NU!

@Magiana synd att du bor så långt bort. Annars hade jag kommit över med några imorgon.
Äter du inte lussekatter så hade det bara varit en vinst för min del för då hade jag kunnat äta upp alla själv :p

När den härdat klart efter 2 dygn är den stabil, bara för att saker innehåller "plast" så betyder det inte att dom emitterar nånting efter härdningen. Viss polyester tex. samt isocyanatlack är ju sådana produkter som är hälsovådliga innan molekylerna "gift sig" med varandra men helt stabila efter härdning. Fogskum, frigolit och all form av skum i möbler och sängar är ju sådana produkter som är hälsofarliga och cancerogena samt sensibiliserande innan dom härdat klart. Vi omges dagligen av saker som avger än det ena och än det andra i större eller mindre utsträckning så att haka upp sig på plastmattor och plastfärg, nää det går bort, iallafall för mig.
Plastmattor är en riktig otäcking och avger både det ena och andra. Plastfärger är inte heller någon höjdare. Jag vet mycket väl att vi omges av gifter dagligen men jag tänker i alla fall aktivt göra vad jag kan för att undvika gifterna.

Så nu ligger det 49 stycken lussekatter i kylskåpet. Dom skall ligga där och jäsa tills i morgon bitti :arghh:
Vill Ha Lussekatt NU!

@Magiana synd att du bor så långt bort. Annars hade jag kommit över med några imorgon.
Äter du inte lussekatter så hade det bara varit en vinst för min del för då hade jag kunnat äta upp alla själv :p
Men rackarns då. Jag brukar inte ha några problem med att äta lussekatter :d.

Hmmmmmm. Jag antar att Madam inte var en människa :eek: :confused: :nailbiting:

:rofl:
Nix, Madam var min älskade gamla busmärr som var högdräktig och folkilsken när hon dumpades här från ett travstall. Det var flera som sa att vi förtjänade varann (vad dom nu menade med detta) :angel: och att vi var som ett gammalt gift par eftersom vi var totalt respektlösa mot varann men bara på skoj. Tänk dig bara att ha en häst som hoppar på dig bakifrån varenda kväll och biter dig i ändan när du hänger upp täcket,,,,,hästbiten varenda kväll i 17 år är väl iallafall rekordet. :p

Eller du kliver in i stallet och hästen tar ett tigersprång från andra hörnet, landar framför fötterna på dig och flinar dig rätt upp i ansiktet. :laugh:
Jag skulle kunna skriva en bok om våra gemensamma bravader men då gick väl "dom som vet bäst" i taket fullständigt. :D

Inledde dagen med att kolla på TV där ämnet var regler kring kläder och mönstermix. Tydligen fanns det en enorm osäkerhet kring detta. Sen tänkte jag "well skit samma" och gick ut :p
Har nu skrivit ihop ett blogginlägg i ämnet, har käkat middag men känner mig trots detta hungrig. Orkar dock inte gå ut och köpa ngt onyttigt (jävligt bra att vara lat i denna fråga känner jag!!!) :p

Var inne på jysk med den söndriga delen av sängen. Hon bakom kassan var väl den mest pantade människa jag någonsin mött på. Seriöst, skulle jag visat en bild på en älg skulle hon ändå inte veta vad en älg var. Tack och lov jobbade en annan där.. mitt tålamod med person 1 tog slut efter femtioelfte förklaringen, från både mig, mamma och min granne.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 070
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 046
Senast: Sel
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 571
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
13
· Visningar
597
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix