Vad i hela friden gör vi del ,gud vet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Bara" några lådor kvar att packa upp.
Börjar fundera på vad jag gett mig in på:nailbiting:
Dock har han sagt att om detta inte funkar tar han bara med sig sina kläder och flyttar.
Men vad grejor jag får då...
Fast det är ju inte därför jag älskar karln :D

Maskera? Varför då? Dagens luftlösa högtryckssprutor sprider inte färg där det inte ska målas och precis all sorts färg går att spruta med dom, även seg latexfärg om man vill. Fast vad vet jag? Jag har ju bara sprutat sen tidigt 80-tal.
Och jo förresten. Jag har haft en del problem med den här färgen jag målat med nu eftersom det visat sig att receptet var dåligt.
Jag lyckades inte få andra lagret att fästa innan jag spädde med mer linolja och sedan gnussade jag in färgen genom att stryka upprepade gånger fram och tillbaka. Detta hade inte funkat med spruta.

Ska jag måla med äggoljetempera igen så blir det Av(g)jords system.

Och jo förresten. Jag har haft en del problem med den här färgen jag målat med nu eftersom det visat sig att receptet var dåligt.
Jag lyckades inte få andra lagret att fästa innan jag spädde med mer linolja och sedan gnussade jag in färgen genom att stryka upprepade gånger fram och tillbaka. Detta hade inte funkat med spruta.

Ska jag måla med äggoljetempera igen så blir det Av(g)jords system.
Är receptet skit så blir slutresultatet oftast skit också. Jag har sprutat dom flesta färgsystem men det bästa jag haft och har är en färg för metall som blir halvblank, sprutas direkt på blästrad eller stålborstad yta i 3 lager och utan grundning, man ser när den torkar och blir hanterbar efter 10-15 minuter i +20 grader. Kanonbra färg som det bara luktar lite tvättmedel om och späs med vatten. :up:
"Problemet" är bara att den inte går att köpa i allmänna handeln iom. att det är en industrifärg men jag har mina inköpskanaler.

Jag kan inte sparkas då ramlar jag :rofl:
Du hittar säkert på nåt annat tjyvtricks, Madam roade sig ju ibland med att trycka upp mig i ett hörn och kittla mig i veka livet med framtänderna så jag höll på att garva ihjäl mig. :laugh: Ingen jag berättat det för har nånsin hört nåt liknande. Ja hon var "lite" speciell. :D

Är receptet skit så blir slutresultatet oftast skit också. Jag har sprutat dom flesta färgsystem men det bästa jag haft och har är en färg för metall som blir halvblank, sprutas direkt på blästrad eller stålborstad yta i 3 lager och utan grundning, man ser när den torkar och blir hanterbar efter 10-15 minuter i +20 grader. Kanonbra färg som det bara luktar lite tvättmedel om och späs med vatten. :up:
"Problemet" är bara att den inte går att köpa i allmänna handeln iom. att det är en industrifärg men jag har mina inköpskanaler.
Och vad emitterar den färgen?

Ett krav för mig är att färgen inte får släppa ifrån sig hälsovådliga ämnen till inomhusluften. Det är också en anledning till att mina plastgolv ska väck. Jag vill andas så frisk luft som möjligt.

Och vad emitterar den färgen?

Ett krav för mig är att färgen inte får släppa ifrån sig hälsovådliga ämnen till inomhusluften. Det är också en anledning till att mina plastgolv ska väck. Jag vill andas så frisk luft som möjligt.
När den härdat klart efter 2 dygn är den stabil, bara för att saker innehåller "plast" så betyder det inte att dom emitterar nånting efter härdningen. Viss polyester tex. samt isocyanatlack är ju sådana produkter som är hälsovådliga innan molekylerna "gift sig" med varandra men helt stabila efter härdning. Fogskum, frigolit och all form av skum i möbler och sängar är ju sådana produkter som är hälsofarliga och cancerogena samt sensibiliserande innan dom härdat klart. Vi omges dagligen av saker som avger än det ena och än det andra i större eller mindre utsträckning så att haka upp sig på plastmattor och plastfärg, nää det går bort, iallafall för mig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 070
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 046
Senast: Sel
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 572
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
13
· Visningar
597
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix