Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och jo förresten. Jag har haft en del problem med den här färgen jag målat med nu eftersom det visat sig att receptet var dåligt.Maskera? Varför då? Dagens luftlösa högtryckssprutor sprider inte färg där det inte ska målas och precis all sorts färg går att spruta med dom, även seg latexfärg om man vill. Fast vad vet jag? Jag har ju bara sprutat sen tidigt 80-tal.
Jag tar ett kökshörnskåp o följer med så blir det riktigt farligt och bra dragJag kommer mer hembakat och sedan sprutar vi mina köksmöbler och dricker vin
Om du törs låta mig sova över
Du vet väl om att även jag är farlig
Jag tar ett kökshörnskåp o följer med så blir det riktigt farligt och bra drag
Det löser vi!Jag kommer mer hembakat och sedan sprutar vi mina köksmöbler och dricker vin
Om du törs låta mig sova över
Du vet väl om att även jag är farlig
Pst jag vet var han bor om du vill ha en vägbeskrivning
Det löser vi!
Törs, vadå "törs"? Vi får väl banka på varann som vanligt och göra upp om ledarskapet, vi är väl hästfolk för fasen?
Är receptet skit så blir slutresultatet oftast skit också. Jag har sprutat dom flesta färgsystem men det bästa jag haft och har är en färg för metall som blir halvblank, sprutas direkt på blästrad eller stålborstad yta i 3 lager och utan grundning, man ser när den torkar och blir hanterbar efter 10-15 minuter i +20 grader. Kanonbra färg som det bara luktar lite tvättmedel om och späs med vatten.Och jo förresten. Jag har haft en del problem med den här färgen jag målat med nu eftersom det visat sig att receptet var dåligt.
Jag lyckades inte få andra lagret att fästa innan jag spädde med mer linolja och sedan gnussade jag in färgen genom att stryka upprepade gånger fram och tillbaka. Detta hade inte funkat med spruta.
Ska jag måla med äggoljetempera igen så blir det Av(g)jords system.
Dumpa!Brynäs ligger 2a efter Frölunda och jag är brynäsare och han är frölundafan .
Du hittar säkert på nåt annat tjyvtricks, Madam roade sig ju ibland med att trycka upp mig i ett hörn och kittla mig i veka livet med framtänderna så jag höll på att garva ihjäl mig. Ingen jag berättat det för har nånsin hört nåt liknande. Ja hon var "lite" speciell.Jag kan inte sparkas då ramlar jag
Och vad emitterar den färgen?Är receptet skit så blir slutresultatet oftast skit också. Jag har sprutat dom flesta färgsystem men det bästa jag haft och har är en färg för metall som blir halvblank, sprutas direkt på blästrad eller stålborstad yta i 3 lager och utan grundning, man ser när den torkar och blir hanterbar efter 10-15 minuter i +20 grader. Kanonbra färg som det bara luktar lite tvättmedel om och späs med vatten.
"Problemet" är bara att den inte går att köpa i allmänna handeln iom. att det är en industrifärg men jag har mina inköpskanaler.
Haha ja jäklar
Du har rätt
Hur ska detta gå?
När den härdat klart efter 2 dygn är den stabil, bara för att saker innehåller "plast" så betyder det inte att dom emitterar nånting efter härdningen. Viss polyester tex. samt isocyanatlack är ju sådana produkter som är hälsovådliga innan molekylerna "gift sig" med varandra men helt stabila efter härdning. Fogskum, frigolit och all form av skum i möbler och sängar är ju sådana produkter som är hälsofarliga och cancerogena samt sensibiliserande innan dom härdat klart. Vi omges dagligen av saker som avger än det ena och än det andra i större eller mindre utsträckning så att haka upp sig på plastmattor och plastfärg, nää det går bort, iallafall för mig.Och vad emitterar den färgen?
Ett krav för mig är att färgen inte får släppa ifrån sig hälsovådliga ämnen till inomhusluften. Det är också en anledning till att mina plastgolv ska väck. Jag vill andas så frisk luft som möjligt.
Hmmmmmm. Jag antar att Madam inte var en människaDu hittar säkert på nåt annat tjyvtricks, Madam roade sig ju ibland med att trycka upp mig i ett hörn och kittla mig i veka livet med framtänderna så jag höll på att garva ihjäl mig. Ingen jag berättat det för har nånsin hört nåt liknande. Ja hon var "lite" speciell.