Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
"Ska vi ta en påse ostbågar"? "Nänä, en kartong såklart, och en kartong chokladkakor."
Ska göra en julkalender till mamma. Det ska bli 24 skrivna saker och det ska fyllas på med komplimanger, uppgifter och så självklart en godisbit i varje "kuvert". Jag är så usel på att uttrycka min tacksamhet. Mest för att jag inte är så pass kärleksfull av mig mot människor, utan mer mot djur. Alltid varit sådan. Insåg ju nästan att detta kommer bli omöjligt.
"Du är värdefull", "Du är fantastisk", "världen bästa mamma" är seriöst det enda jag kommit på just nu. Herregud vad usel jag är på att ge komplimanger till folk. Borde kanske skriva "idag får du en kram" för en sådan av mig får hon aldrig typ. Jo, när hon fyller år. Hon fick inte ens ge mig en kram när Manson fick avlivas. Ogillar banne mig närhet.
Jag bakar också när andan faller på och brödet är slut och containrarna inte levererar. Gifter ja, jag käkar ostbågar, choklad, hanterar allehanda kemikalier, löder med tenn-bly-lod, har blymönja i förrådet och jag tror banne mig jag har en skvätt kvicksilver också i gömmorna nu när jag tänker efter.Plus att man lärt sig baka och göra saker från scratch jämfört med när man bodde i stan.
Då var jag hopplös i köket. Man gick ut och åt.
Nu kan tom jag, den förlorade, bara svänga ihop lite mat och fika bara så där av saker vi har hemma.
Lite så där på tal om gifter. Så äter vi inte chips och ostbågar.
Men mörk choklad we like!
Och jag bakar ibland. Gluten och laktosfritt nu mer.
Så får du inte tänka. Då är det JAG som säger... "Du är fantastisk" och "Du är värdefull" till DIG.
Släpp fram det inom dig, du kan
Kanske ligger något i att man måste börja acceptera sig själv och börja älska sig själv för att kunna älska andra men jag hatar mer eller mindre allt med mig själv. Skulle jag inte haft linser skulle jag även tagit ned spegeln i badrummet så jag slapp se mig själv. Men det var svårt att stoppa in linserna utan spegel.
Suck! Kanske helt enkelt börjar ge henne en chokladbit/dag istället. Det är väl mest orden jag inte får fram. Jag vet liksom vad jag vill skriva men det känns svårt att få ned det på papper. Som om all ordkunskap dog.
Ett tips är att lägga in specifika situationer i komplimangerna, så de blir personliga. T.ex. "Du är världens bästa mamma därför att...", eller "Du är fantastisk eftersom du..." osv. Kanske även lägga in personliga minnen där du vet att du känt dig tacksam för att du har din mamma? Eller för att din mamma lärt dig något speciellt?Ska göra en julkalender till mamma. Det ska bli 24 skrivna saker och det ska fyllas på med komplimanger, uppgifter och så självklart en godisbit i varje "kuvert". Jag är så usel på att uttrycka min tacksamhet. Mest för att jag inte är så pass kärleksfull av mig mot människor, utan mer mot djur. Alltid varit sådan. Insåg ju nästan att detta kommer bli omöjligt.
"Du är värdefull", "Du är fantastisk", "världen bästa mamma" är seriöst det enda jag kommit på just nu. Herregud vad usel jag är på att ge komplimanger till folk. Borde kanske skriva "idag får du en kram" för en sådan av mig får hon aldrig typ. Jo, när hon fyller år. Hon fick inte ens ge mig en kram när Manson fick avlivas. Ogillar banne mig närhet.
Du kan även lägga till saker hon gör, typ "du gör världens bästa pannkakor" och sånt ocksåSka göra en julkalender till mamma. Det ska bli 24 skrivna saker och det ska fyllas på med komplimanger, uppgifter och så självklart en godisbit i varje "kuvert". Jag är så usel på att uttrycka min tacksamhet. Mest för att jag inte är så pass kärleksfull av mig mot människor, utan mer mot djur. Alltid varit sådan. Insåg ju nästan att detta kommer bli omöjligt.
Spännande väntan kan jag tänka mig.Inga uppdateringar annu. Son och sonhustru ar pa sjukhuset och vattnet har gatt ... Hennes varkarbete hade inte kommit igang sa natten lar bli lang. Sonen lovade att uppdatera ALLT som hande och inte en uppdatering annu.
I morgon flyttar vi at dem (NATURLIGTVIS startade lill tosen sin ankomst nar de skulle flytta) och sa hamtar vi deras VILDA hund for en vecka eller sa ... Hans aldre bror, som bor 5 minuter bort, tar (nagot motvilligt) hunden for natten sa vi slipper aka dit i kvall. I morgon kommer hon dock hit for, som sonen -tamligen fornojt- sager, boot camp.