Vad i hela friden gör vi del ,gud vet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Paj+öl+kaffe+2 pepparkakor+whisky = rejäl halsbränna... :yuck:

Ska dricka lite vatten o bläddra buke o springa atoll på wartune, tur man är fruntimmer så man kan göra flera saker samtidigt

"Ska vi ta en påse ostbågar"? "Nänä, en kartong såklart, och en kartong chokladkakor."

Plus att man lärt sig baka och göra saker från scratch jämfört med när man bodde i stan.
Då var jag hopplös i köket. Man gick ut och åt.
Nu kan tom jag, den förlorade, bara svänga ihop lite mat och fika bara så där av saker vi har hemma.

Lite så där på tal om gifter. Så äter vi inte chips och ostbågar.
Men mörk choklad we like!
Och jag bakar ibland. Gluten och laktosfritt nu mer.

Ska göra en julkalender till mamma. Det ska bli 24 skrivna saker och det ska fyllas på med komplimanger, uppgifter och så självklart en godisbit i varje "kuvert". Jag är så usel på att uttrycka min tacksamhet. Mest för att jag inte är så pass kärleksfull av mig mot människor, utan mer mot djur. Alltid varit sådan. Insåg ju nästan att detta kommer bli omöjligt.

"Du är värdefull", "Du är fantastisk", "världen bästa mamma" är seriöst det enda jag kommit på just nu. Herregud vad usel jag är på att ge komplimanger till folk. Borde kanske skriva "idag får du en kram" för en sådan av mig får hon aldrig typ. Jo, när hon fyller år. Hon fick inte ens ge mig en kram när Manson fick avlivas. Ogillar banne mig närhet.

Ska göra en julkalender till mamma. Det ska bli 24 skrivna saker och det ska fyllas på med komplimanger, uppgifter och så självklart en godisbit i varje "kuvert". Jag är så usel på att uttrycka min tacksamhet. Mest för att jag inte är så pass kärleksfull av mig mot människor, utan mer mot djur. Alltid varit sådan. Insåg ju nästan att detta kommer bli omöjligt.

"Du är värdefull", "Du är fantastisk", "världen bästa mamma" är seriöst det enda jag kommit på just nu. Herregud vad usel jag är på att ge komplimanger till folk. Borde kanske skriva "idag får du en kram" för en sådan av mig får hon aldrig typ. Jo, när hon fyller år. Hon fick inte ens ge mig en kram när Manson fick avlivas. Ogillar banne mig närhet.

Så får du inte tänka. Då är det JAG som säger... "Du är fantastisk" och "Du är värdefull" till DIG.

Släpp fram det inom dig, du kan :)

Plus att man lärt sig baka och göra saker från scratch jämfört med när man bodde i stan.
Då var jag hopplös i köket. Man gick ut och åt.
Nu kan tom jag, den förlorade, bara svänga ihop lite mat och fika bara så där av saker vi har hemma.

Lite så där på tal om gifter. Så äter vi inte chips och ostbågar.
Men mörk choklad we like!
Och jag bakar ibland. Gluten och laktosfritt nu mer.
Jag bakar också när andan faller på och brödet är slut och containrarna inte levererar. Gifter ja, jag käkar ostbågar, choklad, hanterar allehanda kemikalier, löder med tenn-bly-lod, har blymönja i förrådet och jag tror banne mig jag har en skvätt kvicksilver också i gömmorna nu när jag tänker efter. :p

Så får du inte tänka. Då är det JAG som säger... "Du är fantastisk" och "Du är värdefull" till DIG.

Släpp fram det inom dig, du kan :)

Kanske ligger något i att man måste börja acceptera sig själv och börja älska sig själv för att kunna älska andra men jag hatar mer eller mindre allt med mig själv. Skulle jag inte haft linser skulle jag även tagit ned spegeln i badrummet så jag slapp se mig själv. Men det var svårt att stoppa in linserna utan spegel.

Suck! Kanske helt enkelt börjar ge henne en chokladbit/dag istället. Det är väl mest orden jag inte får fram. Jag vet liksom vad jag vill skriva men det känns svårt att få ned det på papper. Som om all ordkunskap dog.

Kanske ligger något i att man måste börja acceptera sig själv och börja älska sig själv för att kunna älska andra men jag hatar mer eller mindre allt med mig själv. Skulle jag inte haft linser skulle jag även tagit ned spegeln i badrummet så jag slapp se mig själv. Men det var svårt att stoppa in linserna utan spegel.

Suck! Kanske helt enkelt börjar ge henne en chokladbit/dag istället. Det är väl mest orden jag inte får fram. Jag vet liksom vad jag vill skriva men det känns svårt att få ned det på papper. Som om all ordkunskap dog.

Jag älskar ju positiva glada tillrop o samlar på allt... Jag är med i massor av såna där latjo facebookgrupper som sprider varma ord och tankar - visserligen är många på engelska. Men man känner andemeningen i alla fall, blir glad och mår bra... eller i alla fall bättre...

och ja vännen du måste börja med att tycka om dig själv. Kram

Ett tips är att lägga in specifika situationer i komplimangerna, så de blir personliga. T.ex. "Du är världens bästa mamma därför att...", eller "Du är fantastisk eftersom du..." osv. Kanske även lägga in personliga minnen där du vet att du känt dig tacksam för att du har din mamma? Eller för att din mamma lärt dig något speciellt?

Du kan även lägga till saker hon gör, typ "du gör världens bästa pannkakor" och sånt också :)

Hemma från dansandet till Vigiland. Var lite segt bara, vi var där tio i tio, vilket är lite tidigt men det blev gratis inträde :p Men dom började inte spela förrän 00.30 typ :meh::banghead: Sista timmen kändes det som att DJn hade slut på spellistan för då kom det en massa skit, som gamla hip hop/rap/reagge låtar och annat skit som man inte hört på flera år pga att det är dåligt :cautious: Så en del av tiden gick det inte ens att gunga med i musiken. Kändes märkligt att gå på krogen helt nykter och sen köra hem efter man dansat, även om jag visste att jag inte druckit nått så kändes det mysko :p
Och en pinsam grej hände! Innan vi åkte till krogen tog vi en liten pokemon runda med bilen... På ett ställe så nådde vi inte stopet från bilen, så kompisen sa "kör in på cykelvägen" och jag bara "men tänk om det kommer nån?? :nailbiting:" "äsch det kommer aldrig nån! Jag har läst att det är fler som brukar åka in för att ta stoppet".... Vad händer? JO EN POLISBIL KOMMER! Så vi får backa... Och dom stannar bredvid oss och frågar vad vi gör... *skäms ihjäl* "vi spelar pokemon :angel::cool::crazy:" dom bara "jättebra att ni spelar, men gör det inte på cykelvägar helst i fortsättningen" :o:o:o:o Höll på att skämmas ihjäl typ... Helt övertygad att vi skulle få böter eller nått innan vi pratade med dom...

Ätit popcorn och druckit te. Kollat på så mycket bättre och läst lite. Men börjar bli dags att sova känner jag.

Jag har vaknat och är klarvaken. 5 timmar sömn är lite för lite så hur gör man för att somna om? Jag glömde ju att ta mitt magnesiumtillskott igår. :down:

Är huvudet dumt får kroppen lida, påstås det. Jag behöver verkligen min sömn. :(

Inga uppdateringar annu. Son och sonhustru ar pa sjukhuset och vattnet har gatt ... Hennes varkarbete hade inte kommit igang sa natten lar bli lang. Sonen lovade att uppdatera ALLT som hande och inte en uppdatering annu.:angel:
I morgon flyttar vi at dem (NATURLIGTVIS startade lill tosen sin ankomst nar de skulle flytta) och sa hamtar vi deras VILDA hund for en vecka eller sa ... Hans aldre bror, som bor 5 minuter bort, tar (nagot motvilligt) hunden for natten sa vi slipper aka dit i kvall. I morgon kommer hon dock hit for, som sonen -tamligen fornojt- sager, boot camp. :p

Minnesanteckning: låt inte andra bestämma vilken färg du ska ha i håret. Speciellt inte din syster. #missnöjd :down:

Får väl stå ut en månad så får jag peta i något annat sedan.

Inga uppdateringar annu. Son och sonhustru ar pa sjukhuset och vattnet har gatt ... Hennes varkarbete hade inte kommit igang sa natten lar bli lang. Sonen lovade att uppdatera ALLT som hande och inte en uppdatering annu.:angel:
I morgon flyttar vi at dem (NATURLIGTVIS startade lill tosen sin ankomst nar de skulle flytta) och sa hamtar vi deras VILDA hund for en vecka eller sa ... Hans aldre bror, som bor 5 minuter bort, tar (nagot motvilligt) hunden for natten sa vi slipper aka dit i kvall. I morgon kommer hon dock hit for, som sonen -tamligen fornojt- sager, boot camp. :p
Spännande väntan kan jag tänka mig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 065
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 046
Senast: Sel
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 571
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
13
· Visningar
597
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama