Vad i hela friden gör vi, del ,ehm, en massa många XX o sådär.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä nu ska jag och min snoriga näsa, onda hals och nya munsår ta och sova ett par timmar. Sugen på te men klockan ringer om 5h så det är ju snart dags!

Help? :D

Jag har hittat två annonser med jobb som låter intressanta. Samma tjänst, samma kedja som anställer men två olika arbetsplatser. Ansökan ska ske via deras hemsida, säkert något irriterande formulär som ska fyllas i..

Men det jag funderar på: Ska jag skriva en ansökan och skicka den en gång till varje annons? Ska jag skriva två olika ansökningar? Om jag bara kör på en ansökan, ska jag skriva med att jag söker på andra stället också? Jag tänker mig att det låter som om jag söker alla jobb som finns om jag skickar precis samma text två gånger till samma kedja. Tänker att det blir tokigt hur jag än gör om det skulle vara samma person som läser båda ansökningarna... Men ja, jag skulle trivas med jobbet och har möjlighet att jobba på båda orterna.

Help? :D

Jag har hittat två annonser med jobb som låter intressanta. Samma tjänst, samma kedja som anställer men två olika arbetsplatser. Ansökan ska ske via deras hemsida, säkert något irriterande formulär som ska fyllas i..

Men det jag funderar på: Ska jag skriva en ansökan och skicka den en gång till varje annons? Ska jag skriva två olika ansökningar? Om jag bara kör på en ansökan, ska jag skriva med att jag söker på andra stället också? Jag tänker mig att det låter som om jag söker alla jobb som finns om jag skickar precis samma text två gånger till samma kedja. Tänker att det blir tokigt hur jag än gör om det skulle vara samma person som läser båda ansökningarna... Men ja, jag skulle trivas med jobbet och har möjlighet att jobba på båda orterna.

Sök båda.

Jo, det ska jag.. Men ska jag skicka precis samma ansökan till båda ställena trots att det kanske är samma person som läser ansökningarna? Eller olika? Vill inte framstå som att jag skriver en ansökan och skickar till en miljard ställen, men samtidigt är det ju precis likadana tjänster på de olika orterna, så det som är en bra ansökan till ena stället lär ju vara bra till det andra också...

Jo, det ska jag.. Men ska jag skicka precis samma ansökan till båda ställena trots att det kanske är samma person som läser ansökningarna? Eller olika? Vill inte framstå som att jag skriver en ansökan och skickar till en miljard ställen, men samtidigt är det ju precis likadana tjänster på de olika orterna, så det som är en bra ansökan till ena stället lär ju vara bra till det andra också...

Skicka lika, och skriv i ansökan att du är intresserad av bägge tjänsterna.

Jag är ett hostande slemmonster. Hostar upp torra klumpar och har uppenbarligen hela luftrören fulla.

Och ovanpå det dimper det ner en kallelse till provtagning enligt smittskyddslagen. Någon i in omgivning har tuberkulos.
Sannolikt en elev.
Men känns lagom muntert. Och lite hypokondrisk blir man Även om jag vet att som vacinerad så är sannolikheten att jag har det mikroskopisk.

Fast vaccinet funkar enbart till 50% och det är också "strain" specifikt så kommer personen som har det från ett annat område än Norra Europa så hjälper det inte ändå.

@tanten

Inte menat för att stressa dig förresten :o Mest för att det är bra att man är medveten om TBC vaccinet funkar (det är därför du blir kallad trots att du är vaccinerad) och det är numera massvis av människor som inte är vaccinerade. Inte för att jag vet om det hjälper dem (eller mig själv) med att det inte är någon massiv mening med vaccinet, men jag håller ju koll iaf så att jag kan komma under behandling om det skulle behövas.

Om jag inte kommer ihåg fel dock så smittar det enbart när det är aktivt, dvs en person som går och bär på TBC latent kan inte smitta utan det måste ha brutit ut.

Fast vaccinet funkar enbart till 50% och det är också "strain" specifikt så kommer personen som har det från ett annat område än Norra Europa så hjälper det inte ändå.

Jag ändrade det här men min dator är ju så jävla korkad och seg så det sparade inte innan det var för sent.

50% är en siffra som någon kollega gav mig, men skyddet är långt ifrån 100% även om 50% kanske är att ta i (jag har ingen aning om vart hen fick siffran ifrån men hade varit i ett lab som jobbade med just TB och för att ta fram nya behandlings sätt, men det kan ju ha varit något som var korrekt för det geografiska område som hen jobbade i). Däremot skyddar det bra mot de mycket allvarliga former som främst drabbar små barn.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 685
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 206
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 382
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 214
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17