Vad i hela friden gör vi, del ,ehm, en massa många XX o sådär.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och försöker klämma in i huvudet att det sista min platschef sa innan vi gick hem för dagen var att jag skulle veta att jag var högt uppskattad av alla på arbetsplatsen. Både kollegor och elever.

Jag har svårt att klara sånt. Så jag snörvlade lite. Ska försöka leva i det under morgondagen.

Helgen är stor julmarknadshelg här i trakten och jag ska sitta och sälja lotter för en litterär förening på lördagen. Tillsammans med en av de finaste vänner som finns.

Klart DU ÄR!!!! Så jävla bra! :up:

Japp, gamla rättesnöret är ju samma vikt som längden minus en meter. Jag är 1,82 och har hela livet vägt mellan 76 och 78 kilo, förra vintern tangerade jag 82 pga. för mycket stillasittande och det märktes, nu är jag tillbaks i trivselvikten och planerar att stanna där för 82 var inte alls min grej.

Jag har alltid trott att det "gamla rättesnöret" var typ 170 lång - 60 kg, 160 lång - 50 kg? Funkar hyfsat på mig.

Jag har alltid trott att det "gamla rättesnöret" var typ 170 lång - 60 kg, 160 lång - 50 kg? Funkar hyfsat på mig.
Det skulle inte funka optimalt på mig. Till mina 153 cm behöver jag väga minst 45 kilo. Väger jag mindre är jag underviktig.

Fast för mig är det ingen risk direkt :angel:.

Du är man ( tror jag ) och då stämmer den. Kvinnor ska dra av 1 meter och 10 cm enligt den gamla metoden men jag tror fasen att kvinnorna var magra när dom uppfann det rättesnöret :rofl:
Haha, oj. I så fall skulle jag väga 50kg.. Om jag är otränad och väger mindre än 57kg så skulle jag nog bli som ett vandrande skelett nästan. (När jag är i bra form, med muskler osv, då är ca 60-61kg mer lagom)

Det skulle inte funka optimalt på mig. Till mina 153 cm behöver jag väga minst 45 kilo. Väger jag mindre är jag underviktig.

Fast för mig är det ingen risk direkt :angel:.

Alla sånna där "uträkningar" är ju rätt trubbiga. Verkar funka speciellt dåligt om man är i utkanten typ väldigt kort eller väldigt lång. Eller väldigt vältränad. Det senaste är ingen risk för mig så att ehmmm säga ;)

Blev trött på allt, tröstar mig nu med underbar musik och funderar på att äta glass fram tills black friday-rean börjar. OM mina favoritskor hamnar på rea så tänker jag inte missa att köpa dem (har alltså hittat ett par fantastiska men svindyra i affär).

Jag är helt klart lönnig om jag väger mer än 55. Tror främst att det beror på att mitt fett sitter så ojämnt fördelat. Jag har allt fett på lår, rumpa och överarmar. I övrigt väldigt smal benstomme med smala underarmar, små smala händer, smala vader, utstickande revben och getingmidja. Detta till runda överarmar, tjocka lår, breeed röv... det ser helt enkelt ojämnt ut. Hade jag varit jämnt byggd så skulle jag säkert kunna väga 5-10 kg mer och sett smalare ut!

Suttit uppe för länge, vilket resulterar i ångestkänslor :banghead:. När ska jag lära mig?
Jaja, får ta en tablett, pallra mig i säng och titta lite på serier tills jag somnar. Imorgon är det medicindags igen på sjukhuset. Mitt frikort gick ut idag så imorgon får jag betala...hela 150 kr tror jag det är, för en dos medicin som egentligen kostar 5000 kr. Samt en radda blodprover. Tacksam att jag bor i Sverige.

:banghead: :banghead: :banghead: :banghead: Mina favoritkängor ÄR på nedsatt pris nu. Jättemycket rea. MEN affären "tjuvstartade" sin rea för de som prenumererade på nyhetsbrevet. Jag försökte göra det men lyckades aldrig få det att fungera. Nu är "mina" kängor slut i min storlek...

De finns dock i min storlek i affär.. Jag har affären ca 1,5km från mig. Ska jag cykla dit när de öppnar imorgon för att försöka hinna norpa åt mig ett par? (Inte en chans att jag tar bilen, det lär inte gå att komma fram)

:banghead: :banghead: :banghead: :banghead: Mina favoritkängor ÄR på nedsatt pris nu. Jättemycket rea. MEN affären "tjuvstartade" sin rea för de som prenumererade på nyhetsbrevet. Jag försökte göra det men lyckades aldrig få det att fungera. Nu är "mina" kängor slut i min storlek...

De finns dock i min storlek i affär.. Jag har affären ca 1,5km från mig. Ska jag cykla dit när de öppnar imorgon för att försöka hinna norpa åt mig ett par? (Inte en chans att jag tar bilen, det lär inte gå att komma fram)
Enda chansen kanske?
Själv skulle jag in på banken för att fixa en sak. Var bara att fetglömma.
Sidan hade krashat

Enda chansen kanske?
Själv skulle jag in på banken för att fixa en sak. Var bara att fetglömma.
Sidan hade krashat
Jag tror det... Har inte sett just den modellen på sko någon annan affär heller (har letat överallt..). Var i butik och provade dem för en vecka sedan, blev kär och tänkte att jag ska avvakta för att se om de råkade vara med på black friday.. Gah!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 678
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 204
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 367
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 194
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Saftinkokta rödbetor?
  • Kontantfritt och diskriminering
  • Ratsit