Vad har/ska ni äta? Del III

Är helt förvånad (och lite chockad) över vilken stenkoll ni verkar ha på vad ni äter. "Tre av det, två skivor av det, en halv sån, fyra sådana" osv. Går ni på någon speciell diet eller tycker ni det bara är intressant att hålla superkoll på vad ni stoppar i er? :)

Sen undrar jag vad ni gör med den andra halvan när ni äter ett halvt äpple eller en halv tomat :D Plastar ni in den andra halvan till morgondagen?

Jag tycker bara att det är intressant helt enkelt, och så är jag lite kontrollfreak/OCD och vill skriva ner allt exakt korrekt om jag nu ska skriva något överhuvudtaget.

Angående alla halva saker känner jag mig väldigt skyldig där, och folk har ofta roligt åt att det nästan jämt finns ett halvt äpple, ett halvt glas juice eller liknande i min kyl. Jag är rätt dålig på att äta/dricka mycket av samma sak åt gången, så jag brukar precis som du gissar plasta in resten och ha det till nästa gång. Det funkar finfint :D

Idas: Kan svara jag med på det du skrev, fast jag inte skriver i denna tråden så ofta längre, men jag har också koll på vad jag äter. Jag har gått ner mycket i vikt genom att räkna kalorier och det var då jag började hålla koll och nu känner jag att jag vill inte börja småäta eller så, så jag håller mig till att äta mina bestämda måltider, så då är det rätt lätt att hålla koll =). I min kyl ligger också ofta halva äpplen osv, sparar till nästa måltid =).

//r

Frukost: En macka rejält osötat fullkornsbröd (ni vet, den där sorten som är så äckligt nyttig och som man alltid ångrar att man köpte :p) med Bregott och ost
Lunch: Bön- och mozzarellasallad
Mellanmål: Fruktsallad av en banan och ett äpple med mjölk och kardemumma
Mellanmål: Likadan macka som till frukost
Kvällsmat: Röda linser blandat med keso och svarta oliver och med osttäcke på
Efterrätt: Äppelpaj

Frukost: Två knäckebröd med färskost, ett glas mangosmoothie och en kopp kaffe med mjölk.
Lunch: Ett kokt ägg, 1 dl grekisk yoghurt med honung, en näve cashewnötter och vatten.
Mellis: En avocado.
Middag: Pasta med köttfärssås, ett glas mjölk.
Mellis: En rostad macka, ett stort glas smoothie och en müslibar.

Frukost: Två bröd med tranbär och pumpafrön, ost som pålägg, två minicroissanter
Lunch: Sallad och kyckling
Middag: Lax och potatismos

Avslutade dagen med en stor kopp varm choklad.

Frukost: En portion havregrynsgröt med russin och mjölk, en kopp kaffe med mjölk.
Lunch: En rostad macka med färskost, ett päron, en liten skål chips och ett glas juice.
Mellis: En liten påse med cashewnötter och russin, en cappuccino.
Middag: Cottage pie, morotssallad, vatten.
Fika: Chokladglass, te med mjölk.

Frukost: Wasa knäckebröd med äcklig kemiskt framställd påläggssörja som man köper i portionsförpackning, för att det var det enda som fanns i cafeterian på jobbet :banghead:
Lunch: Moussaka, cheesecake till efterrätt :d
Middag: Tacos :love:

Frukost: Två skivor Wasa Husman med färskost, en kopp varm choklad.
Lunch: Morotssoppa, en varm macka med ost och tomat, ett glas juice.
Mellis: Ett kokt ägg, en skål chokladflingor och en kopp kaffe med mjölk.
Middag: En laxfilé med sötpotatisklyftor och pesto-crème fraiche. Vatten.
Fika: En müslibar, en kopp te med mjölk.

Frukost: Bröd med torkad frukt och frön med ost
Lunch: Yoghurt och müsli, bröd med ost
Mellis: Yoghurt och müsli, en chokladbit
Middag: Fajitas

Frukost: En skål havregyrnsgröt med russin och mjölk, ett kokt ägg och en kopp kaffe med mjölk.
Lunch: Fried rice med kycklingfilé och currysås, gurka, vatten.
Mellis: En müslibar, ett chokladkex och två glas vatten.
Middag: Pannkakor och våfflor i mängder p.g.a Pancake Day.

Frukost: En skiva Wasa Husman med färskost, en skål chokladflingor, en kopp kaffe med mjölk.
Lunch: Två skivor Wasa Husman med färskost, ett kokt ägg, en müslibar och ett glas vatten.
Mellis: Ett gäng cashewnötter, en mocha-latte
Middag: Gnocchi med pesto, vatten.
Fika: En hembakad semla och lite extra mandelmassa som jag åt bara som den är :d

Frukost: Yoghurt med müsli
Lunch: Lax och nudlar i soja
Mellis: Bröd med torkad frukt och pumpafrön med ost, en chokladbit
Middag: Pasta med kyckling i tomatsås, ett litet glas moscatel

Frukost: En portion havregrynsgröt med äpple och kanel, en kopp kaffe med mjölk.
Lunch: En fralla med smör, en müslibar, vatten.
Meellis: Ett äpple, en kopp varm choklad.
Middag: Cheeseburger meal på McDonalds :o
Mellis: En skål jordgubbsyoghurt, en fralla med smör.

Jag beskyller jobbet för dagens relativt onyttiga matintag! :p

Lunch idag blev ris- och grönsaksblandning (lite ris, massor broccoli och ärtor) med lax och spenat i en gräddig citronsås. Mums så gott det var :d

Frukost: En croissant, en skål chokladflingor med mjölk, två skivor melon och en kopp kaffe med mjölk.
Lunch: Äggröra på två ägg, en morot med lite dip. Ett glas juice.
Mellis: Ett äpple, en näve cashewnötter och en rad mjölkchoklad. En kopp kaffe med mjölk.
Middag: En halv pizza med tomat, ost och ananas, ett glas citronläsk.
Fika: Lite Ahlgrens bilar och lite choklad, vatten.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
2 394
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 279
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 990
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
682
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama