Vad har/ska ni äta? Del III

Frukost: Bröd på spanskt vis med ost
Lunch: Potatismos med lax och räkor i sås av färska tomater
Mellis: Chips och vin :o
Middag: Pommes och lax med aioli

Frukost: Nada
Lunch: Rostat bröd med baconost
Mellis: Nada
Middag: Ugnsbakad kycklingfile med ugnsrostade potatisklyftor. :d

Frukost: En skål havregrynsgröt med äppelmos och mjölk, en halv kopp kaffe med mjölk.
Mellis: Ett äpple.
Lunch: En macka med ägg och majonäs
Efter träning: En müslibar, vatten
Middag: Wokade nudlar, morötter, paprika och kycklingfilé med soja och lite sweet chili-sås. Så. Himla. Gott. Vatten att dricka.
Fika: En pepparkaksmuffins, ett glas chokladmjölk.

frukost: 2 kokta ägg på knäckebröd
lunch: Pasta med kräftstjärtsås och halloumi
mellis: ett knäckebröd med smör och ost
middag: kokt potatis och fiskbullar
kvällsmellis: 2 kokta ägg och 2 apelsiner

Frukost: 2 pumpernickelbröd med ost
Mellis: Samma som frukost
Lunch: Tabbouleh med stekt lax
Mellis: Munk fylld med hallonsylt
Middag: Pasta med kyckling, paprika och någon sydamerikansk frukt/grönsak i tomatsås, apelsinjuice och en bit fin choklad jag fick av sambon

Frukost: Våffla med sylt
Lunch: Quinoasallad med sojabönor
Mellis: Grahamsbröd med ost, ett glas juice, en chokladbit
Middag: Pommes, grillad kyckling och aioli

Frukost: Nudlar i massor <- största svagheten :love:
Mellanmål: Inget tyvärr, glömde hemma. Fy skäms.
Lunch: Ska äta potatis med köttbullar, gräddsås, surgurka, bostongurka och lingonsylt.
Kvällsmat: Ska äta Entrecoté (stavning?haha) med criss cross, bea och massa vitlökssmör :love:.

@Mineur Vet du om det finns något som påminner om svensk yoghurt här? Har en massa müsli, men har inte hittat något som är gott att äta till...
Jag älskar yoghurt, så jag har pinsamt mycket inser jag nu när jag tänker efter...:o Jag tycker märket Onken gör rätt bra yoghurt, särskilt deras papaya/passionfruit/mango- yoghurt är underbar! Rachel's Organic är också ett bra märke och gör en god "Greek Style" naturell yoghurt som påminner rätt mycket om den svenska naturella yoghurten. Deras hallonyoghurt är också yum! Och vill du ha en riktig treat så måste du testa YeoValley Lemon Curd yoghurt, helt otroligt god citronyoghurt men väldigt söt så den passar bäst som den är. Gillar du kvarg så är Danio proteinyoghurt väldigt likt, och de säljs som portionsförpackningar med frukt/sylt/honung i botten. Märken som Müller, Tescos egna, RowanGlen och Activia kan du skippa tycker jag, de är rätt äckliga.

Jag älskar yoghurt, så jag har pinsamt mycket inser jag nu när jag tänker efter...:o Jag tycker märket Onken gör rätt bra yoghurt, särskilt deras papaya/passionfruit/mango- yoghurt är underbar! Rachel's Organic är också ett bra märke och gör en god "Greek Style" naturell yoghurt som påminner rätt mycket om den svenska naturella yoghurten. Deras hallonyoghurt är också yum! Och vill du ha en riktig treat så måste du testa YeoValley Lemon Curd yoghurt, helt otroligt god citronyoghurt men väldigt söt så den passar bäst som den är. Gillar du kvarg så är Danio proteinyoghurt väldigt likt, och de säljs som portionsförpackningar med frukt/sylt/honung i botten. Märken som Müller, Tescos egna, RowanGlen och Activia kan du skippa tycker jag, de är rätt äckliga.

Tack för tipsen, de ska jag absolut prova :d

Idag har jag ätit (/planerar att äta):

Frukost: Kvarg & yoghurt med frön, nötter, flingor samt frysta hallon. En kopp kaffe och en bit mörk choklad

Lunch: Pasta med linser i tomatsås.

E.m-fika: I kopp kaffe och tre bitar sån här som jag hade glömt på kontoret :d. Absolut godaste vita chokladen!
Creation_MousseWhite190mm_detail.png

Middag: Blir nog en slarvmiddag p.g.a. gräsänkling. Antagligen äggmackor.

Frukost: Grahamsbröd med ost
Mellis: Banan och en bit choklad
Lunch: Makaronipudding med purjolök och kalkonfärs, broccoli
Middag: Fajitas, apelsinjuice, en bit choklad

Frukost: Två skivor Lingongrova med smör och salami, en skål yoghurt och en kopp kaffe med mjölk
Lunch: Två skivor Wasa Husman med smör och ost, en Danio protein-yoghurt och ett glas apelsinjuice.
Mellis: En müslibar, 4 bitar Gott & Blandat
Middag: Caesarsallad som blev över från igår, en bit baguette med smör och tre glas vatten.
Fika: Tre chokladpraliner, ett glas mjölk.

Ovanligt mycket aptit idag, härligt :)

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
2 394
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 279
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 990
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
682
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama