Vad har/ska ni äta? Del III

Frukost: Grahamsbröd med ost, apelsinjuice
Lunch: Makaronipudding, broccoli
Mellis: Quesadilla
Middag: Pasta med kyckling, shiitake och grönsaker i sojasås

frukost: Ingen
Lunch: två kasslerbitar, en halv tomat, lite lök och matgrädde och en dl kokt ris.
Mellis: 4 små bitar dumle, kanelbulle, tè, lite popcorn
Middag. kommer bli samma som lunch.

Frukost: En rostad macka med jordnötssmör, en Danio proteinyoghurt och en kopp kaffe med mjölk.
Lunch: Äggröra på 1 ägg, några bitar kycklingfilé och lite bulgursallad. Vatten att dricka.
Mellis: Ett äpple, en kopp varm choklad.
Middag: Nudelwok med morot, paprika, kycklingfilé, soja och sweet chili-sås. Ett glas vin.
Ikväll: Utekväll, så det blir x antal drinkar och förmodligen även lite snacks.

Frukost/lunch: Grahamsbröd med ost
Lunch/mellis: Chips och en banan
Snacks: En kaka
Middag: Kalkonburgare, pommes, aioli och sangria

Frukost: Ett knäckebröd med vitlöksost, en kopp mocha-latte.
Lunch: Morotssoppa samt en skiva rostat bröd med smör. Vatten.
Fika: En bit Daim-kladdkaka, en kopp kaffe med mjölk.
Middag: Två knäckebröd med ost, en kopp varm nyponsoppa.
Mellis: En müslibar, vatten.

Frukost: En rostad macka med Nutella, ett halvt päron med 1 dl lättkeso, en kopp kaffe med mjölk.
Lunch: Äggröra på 2 ägg, ett knäckebröd med ost och en kopp varm nyponsoppa.
Middag: Köttfärsbiffar med fetaost och soltorkad tomat, ris och så vatten att dricka.
Mellis: En halv portion havregrynsgröt med russin och mjölk, två rutor Marabou.

Frukost: Fullkornsbröd med ost
Lunch: Wokade räkor och grönsaker med nudlar
Snacks: En portionsförpackning chips
Mellis: Banan och yoghurt (tack @Mineur för tipsen!)
Middag: Fajitas, en kaka

Alltså, jag köpte en sån där pulled chicken med BBQ, dvs förtillagad som man bara behöver värma 25 min i ugn. _Så_jävla_gott_ :eek::d:o #bästalunchen2015

Frukost: En rostad macka med smör, en portion Special K Red Berries med mjölk och en latte.
Lunch: Ett kokt ägg, ett knäckebröd med färskost, två skivor melon och tre pepparkakor. En kopp varm nyponsoppa att dricka.
Fika: En müslibar, fem (:o) pepparkakor och en kopp kaffe med mjölk.
Middag: Tomatsoppa med pastaskruvar i, en avocado, två glas vatten.
Mellis: Färsk ananas med lättkeso, en kopp te med mjölk.

Frukost: två mackor med skinka och dallas-sallad
Lunch: Kycklinggryta med ris
Mellis: Två skorpor med smör
Middag: Två tortillas med hjortskav, guacamole och grönsaker

Sen blir det Ben & Jerry's resten av kvällen :o:d

Är helt förvånad (och lite chockad) över vilken stenkoll ni verkar ha på vad ni äter. "Tre av det, två skivor av det, en halv sån, fyra sådana" osv. Går ni på någon speciell diet eller tycker ni det bara är intressant att hålla superkoll på vad ni stoppar i er? :)

Sen undrar jag vad ni gör med den andra halvan när ni äter ett halvt äpple eller en halv tomat :D Plastar ni in den andra halvan till morgondagen?

Frukost: Tre små mackor med bregott
Mellanmål: En liten mugg varm choklad (pulversorten från automat, urk)
Lunch: Panerad broccoli med inlagd gurka
Mellanmål: Fruktsallad med en banan, ett äpple, kokos, mjölk och kardemumma
Kvällsmat: Mozzarella- och bönsallad

Och så funderar jag på om jag orkar göra en äppelpaj ikväll ...:sneaky:

Är helt förvånad (och lite chockad) över vilken stenkoll ni verkar ha på vad ni äter. "Tre av det, två skivor av det, en halv sån, fyra sådana" osv. Går ni på någon speciell diet eller tycker ni det bara är intressant att hålla superkoll på vad ni stoppar i er? :)

Sen undrar jag vad ni gör med den andra halvan när ni äter ett halvt äpple eller en halv tomat :D Plastar ni in den andra halvan till morgondagen?
Jag brukar (eller tja, då och då för att kolla över hur mina dagar ser ut) föra in det jag äter i Lifesum, då är det ganska lätt att vara detaljerade eftersom man måste välja mängd, sen finns det ju där :)

Kollar dock bara av varannan vecka eller så, äter relativt lika från dag till dag :)

Vågar skriva ner dagens mat, är gravid och har sista tiden ätit för 5 :o

Frukost: 3 grova mackor m skinka,ost och saltgurka, 2 kaffe

Lunch: 1 port tonfiskröra m pasta. Fruktsallad m vispgrädde.

Mellis: smoothie på blåbär, youhurt, banan, lime och proteinpulver m hallon/vitchokladsmak

Middag: 1 port Räkwok m ris. Kaffe, lite mörk choklad, melon å en äppelskiva;)

Kvällssnack: resten av äpplet, en apelsin å en morot

Frukost: Jordgubbsfil med havregryn
Lunch: Grov macka med leverpastej + ost + skivad kiwi
Middag: Hemlagad grönsakssoppa (paprika, purjo, lök, broccoli, morot) med frikadeller och nudlar

Lunch: Pulled chicken, två knäckebröd med bregott havssalt + en kanna te
Mittpådagensnax: Två ölkorvar, en frukt och nöt-bar från Kung Markatta samt några ekologiska godisar
Middag: Skaldjurssallad med aioli

Frukost: Fullkornsbröd med ost
Lunch: Fisk, potatis och sötpotatis i ugn samt paprika och vårlök
Mellis: Yoghurt
Middag: Ceviche, pommes, aioli och en liten bit kyckling. Ett glas rött blev det också.

idag
frukost
havregrynsgröt med mjölk, hembakt bröd med smör och ost, svart kaffe
lunch black eye-bönor med ris och currysenap
mellis havregrynsgröt med kokosflingor och mjölk, en liten bit sojabiff med senap o smör, svart kaffe, té med mjölk

//r

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
2 394
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 279
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 990
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
682
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama