Vad har/ska ni äta? Del III

Alltså, jag har ätit så sanslöst dålig mat idag :rofl:

Frukost: Det som fanns kvar av Ben&Jerrys Peanut Butter cup
Lunch: Semla
Middag: Två avokado med räkröra

Det var gott i alla fall :angel:

Frukost 1 (före träning): Lite jordgubbsyoghurt med havregryn, en halv kopp kaffe med mjölk.
Frukost 2 (efter träning): En Danio proteinyoghurt, en näve cashewnötter, vatten.
Lunch: En kycklingfajitas, vatten.
Mellis: En näve cashewnötter och russin.
Middag: Gnocchi med pesto, vatten.
Fika: Tre chokladpraliner, lite Ahlgrens bilar.

Gårdagens:
Frukost: Kaffe, 2 grova mackor med skinka och ost, smoothie med blåbär,banan,kiwi och yoghurt
Lunch: Linssoppa, 2 knäckemackor
Fika: Te med honung, 1 chokladstång, 1 grönt äpple, 2 kakor:o mycket socker där..
Middag: Spagetti och maletköttsås. Våfflor med grädde och sylt till efterrätt och kaffe.

Här borde man ju läsa oftare! Vet ej vad jag ska äta riktigt och borde planera bättre för ekonomins skull, så tack för alla inspirerande redogörelser!

Kvällens middag är dock redan planerad; grön ärtsoppa med knaperstekt bacon i bitar. Kanske köper ett färskt bröd till också.

Blev spontant väldigt sugen på köttfärssoppa med krossade tomater, linser och riven morot. Det var väldigt längesen! Roligare att äta när man tänker till lite istället för att bara köpa samma samma och samma igen... :)

idag
frukost
två skivor grovt knäckebröd med två kokta ägg och sill, kaffe med mjölk
lunch samma som frukost, fast inte kaffe utan varm choklad istället
mellis palsternackspudding och ett litet glas mjölk

//r

Frukost: En skiva Wasa Sport med smör, en Danio proteinyoghurt och en kopp kaffe med mjölk.
Mellis: En halv avokado, vatten.
Lunch: Äggröra på 2 ägg, en skiva Wasa Sport med avocadoröra och ett glas äppeljuice.
Mellis: Ett halvt äpple med lite jordnötssmör, tre jordgubbar och en kopp kaffe med mjölk.
Middag: Färsbiffar med fetaost och soltorkade tomater, ris, vatten.
Mellis: En liten skål vaniljyoghurt, en näve russin.

Frukost: Citronkvarg med chia, baobab och hallon
Lunch: Korv och bearnaise
Middag: Korv och ost :rofl:

Gud, fantasin är usel

idag
frukost
kyckling från gårdagens middag (blev jättegod!) och keso
lunch havregrynsgröt med russin, torkad ananas, äpple och banan, en kopp svart kaffe
mellis polentagröt och smörgåskex
middag ugnsstekt angus-kött & paprika och smörgåskex

//r

Vilken citronkvarg har du? Är den något att ha? Jag gör en snabbvisit i Sverige över helgen och jag vill ha kvaaarg!
Jag kör småkvargarna, citronlime! Supergod enligt min mening, helt klart en favorit :)

Denna:
Lindahls_Bagare_150g_Kvarg_Protein_Citron_Lime1.jpg

idag
frukost
tre kokta ägg och smörgåskex, kaffe med mjölk
lunch polentagröt med vaniljpulver, rivet äpple och mjölk, en mugg varm choklad och kaffe med lite mjölk

//r

Har småätit hela dagen men i ordningen:
Två rostade bröd med ost
Blåbärssoyayoghurt
Pistage- och chokladglass från Lejonet och björnen :d
Grönsakspaj
Pannkakor med hjortronsylt
Riskakor med smak av ost och gräddfil

Frukost: En blåbärssmoothie, en müslibar och en kopp kaffe med mjölk.
Lunch: Nudelwok med bitar av rostbiff, tomatsallad och två glas vatten.
Mellis: En näve cashewnötter och lite russin, en vanilla latte.
Middag: Pasta med köttfärssås, vatten.
Mellis: En halv portion mannagrynsgröt med sylt, mjölk.

Brunch: Min kära kvargblandning jag nämnt tidigare
Middag: Pulled chicken, ugnsbakade grönsaker med getost och cashewnötter + en sallad gjord på mache, svarta vindruvor, tomater och egengjord vinägrett SÅ JÄVLA GOTT. Jag och väninnan åt i tystnad och bara... suckade njutningsfullt då och då. Vi åt säkert tre portioner var :o
Övrigt: Två rutor mörk choklad :d

Igår:

Frukost: Två skivor Wasa Sport med smör och ost, en skål grekisk yoghurt med honung och hackat äpple, en kopp kaffe med mjölk. :love:
Lunch: En portion spaghetti med köttfärssås, mjölk.
Mellis: En tesked jordnötssmör, vatten.
Middag: Mexikansk tapas (mini-tacos med svarta bönor och fetaost, mini-quesadillas med kyckling och paprika, tortillachips med guacamole), två margaritas.

Och så dagens!

Frukost: Två skivor Wasa Sport med smör och ost, en skål grekisk yoghurt med honung och hackat äpple, en kopp kaffe med mjölk samt ett glas äppeljuice.
Lunch: Två skivor Lingongrova med smör och gurka, ett glas äppeljuice.
Mellis: En näve cashewnötter och russin, vatten.
Middag: Tomatsoppa med pastaskruvar, en skiva Wasa Sport med ost och ett glas mjölk.
Mellis: En liten skål grekisk yoghurt med honung, två kex och en kopp te med mjölk.

Inte så glammig dag igår:
Frulle: 2 mackor m ost,skinka,gurka, 2 koppar kaffe
Lunch: korvsoppa
Middag: korvsås m potatis. Våfflor och kaffe.
Kvällsfika hos svärmor: te, muffin och några kakor.

Kylen och frysen ekar tooom, blir att storhandla idag. :banana:Det är lite terapi för mej,gå runt långsamt och kolla i hyllorna:)

Dagens mat!

9.00 - 1 skiva hembakt glutenfritt bröd med någon slags hemgjord mixad rödbetsgegga på
13.15 - gul thaicurry med grönsaker, tofu och brunt ris
Em - ett par skedar glass, 1 äpple, 2 rutor mörk choklad
19.00 - två wraps med svartbönröra, tomatsalsa med avokado och ruccola. Superspicy och supertasty :d :d
21.00 - en kopp sleepy time-te

I helgen gjorde jag min första helgstek, en helstekt fläskkarré. Supergott och enkelt! :)

Veckan har bjudit på blandad kompott, bl.a. hemlagad thaimat. Minns inte allt. :p Idag blir det nog en kall tonfiskröra med pasta! Eftersom jag är för snål för att äta ute på lunchen är lunchlådan min stora drivkraft till att laga riktig middag varje dag. :p Men måste variera recepten lite mer...

Frukost: En portion havregrynsgröt med russin och mjölk, en halv kopp kaffe med mjölk.
Mellis: En Nutrigrain-bar, en kopp kaffe med mjölk.
Lunch: Potatis & sparrissoppa samt en halv macka med kycklingröra, ett glas vatten.
Mellis: En näve cashewnötter och russin, en kopp kaffe med hasselnötsmjölk.
Middag: Lite tomatsoppa med pastaskruvar, andra halvan av lunchmackan, ett glas äppeljuice.
Mellis: En liten skål grekisk yoghurt med ett skivat päron i, en kopp te med mjölk.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
2 392
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 279
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 990
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
682
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama