Vad har/ska ni äta? Del III

Hur blir hasselnötsmjölk i kaffet @Mineur? Skär det sig som mandelmjölken eller funkar det bra?

Vill ju helst inte använda komjölk men har inte hittat nåt alternativ jag tycker duger.. (=dricker svart istället..:cautious:)

Hur blir hasselnötsmjölk i kaffet @Mineur? Skär det sig som mandelmjölken eller funkar det bra?

Vill ju helst inte använda komjölk men har inte hittat nåt alternativ jag tycker duger.. (=dricker svart istället..:cautious:)
Igår var första gången jag provade faktiskt, och jag tyckte det blev bra! Kaffet smakade starkare på något vis, men jag antar att det kanske beror på att vanlig mjölk har en lite sötare smak än hasselnötsmjölk. Den skär sig absolut inte, men jag brukar iofs alltid värma mjölken lite i micron först vilket kanske påverkar lite?

Ikväll blir det ugnsgratinerade canneloni till middag! :) Tänkte fylla dem med spenat, färskost, valnötter och riven zucchini med tomatsås och mozzarella som täcke. Velar dock mellan att ta färdiga rullar vi har hemma eller köpa färska lasagneplattor och rulla själv. Färska lär ju bli godare!

Ikväll blir det kassler-och pastagratäng :). Skulle blivit med ris men insåg att jag och sambon handlat pasta med missad kommunikation så vi har massor av pasta i skafferiet.

Ikväll blir det ugnsgratinerade canneloni till middag! :) Tänkte fylla dem med spenat, färskost, valnötter och riven zucchini med tomatsås och mozzarella som täcke. Velar dock mellan att ta färdiga rullar vi har hemma eller köpa färska lasagneplattor och rulla själv. Färska lär ju bli godare!

De blev så otroligt goda, mums!

Gårdagen:

Frukost: En skiva Lingongrova med smör och gurka, en skål grekisk yoghurt med äpple och päron, en kopp kaffe med hasselnötsmjölk.
Lunch: Två skivor Lingongrova med smör och gurka, ett glas vatten.
Fika: En chokladkaka, en latte.
Middag: Äggröra på två ägg, en morot och ett glas juice.
Kvällsgott: Smarties och vatten.

Frukost: En skål chokladflingor, ett päron och en kopp kaffe med mjölk.
Lunch: Två skivor Wasa Sport med ost, ett glas vatten.
Mellis: En islatte.
Middag: Chili con carne med ris, vatten.
Kvällsgott: Lite Ahlgrens bilar, lite sötpotatischips, en kopp te med mjölk.

Jag har två mat-dillen just nu som jag varvar till typ alla måltider; Ägg-mackor och hemmagjord pizza =P MUMS. Jag gör pizzan med kikärtsbotten, ett tips om man inte vill äta så mycket mjöl =)

//r

Frukost: Frukostbuffé. Äggröra, bacon, pannkakor, baked beans, färsk frukt, pain au chocolat...:love:

Lunch: En varm macka med ost och tomat, en latte.

Middag: En portion havregrynsgröt med russin, ett glas juice.

Fika: En chokladkaka, en näve nötter, vatten.

Frukost: 2 mackor med ost, skinka och paprika. 2 kaffe
Lunch: Tonfiskröra med pasta, ett äpple
Fika borta: 2 kaffe, 2 bitar rabarberkaka med vaniljvisp. MUMS!
Middag: Korvsoppa, 2 knäckemackor med ost
Fika: Te och några digestive.

Borde se över kosten. Aldrig ätit såhär mycket socker. Men är gravid och går hemma....det ääär ju så gott:o

Frukost: 2 mackor med ost, skinka och paprika. 2 kaffe
Lunch: Tonfiskröra med pasta, ett äpple
Fika borta: 2 kaffe, 2 bitar rabarberkaka med vaniljvisp. MUMS!
Middag: Korvsoppa, 2 knäckemackor med ost
Fika: Te och några digestive.

Borde se över kosten. Aldrig ätit såhär mycket socker. Men är gravid och går hemma....det ääär ju så gott:o
Jag tycker inte alls att det där ser ut att vara mycket socker och tycker inte att det verkar överdrivet onyttigt, men det beror väl mycket på vad man är van vid antar jag. :)

MVH

Gottegris

Det tycker jag är intressant, det här med hur mycket socker man äter och hur individuellt det är... en klasskompis till mig säger "jag äter inte socker/sötningsmedel, eller jag försöker undvika det så mkt som möjligt iaf.." o så till nästan varje föreläsning kommer hon med en MER/Festis/Coca-Cola..... För mig är det m a s s o r av socker...^^

----------------------

idag
frukost:
polentagröt och en knäckemacka med entrecote från middagen häromdagen, kaffe med mjölk
lunch: (om en stund, blir) hemmagjord pizza med kikärtsbotten och med tacosås, ananas och ost på, sallad (isbergssallad, tomat o paprika) och fruktdryck

//r

Jag tycker inte alls att det där ser ut att vara mycket socker och tycker inte att det verkar överdrivet onyttigt, men det beror väl mycket på vad man är van vid antar jag. :)

MVH

Gottegris

Jag brukar i vanliga fall inte äta kakor/efterrätter varje dag men det har blivit så den sista tiden. Funderar nu på att sätta igång och baka kärleksmums men tror jag går ut i stallet istället!:p

Frukost: Hallonkräm med mjölk, te
Lunch: En slaktarkorv, äppelkräm med mjölk, fruktcocktail. Värsta trerätterslunchen :D
Middag: Sushi och misosoppa :love: :love:

Sedan blir det nattjobb och då blir det nötter och kvarg som intas :d

Dagens mat:

Frukost: Havregrynsgröt med frysta bär, en halv banan och mjölk
Mellanmål: En liten kopp uräckligt automatkaffe som påstods innehålla socker, även om jag inte kunde känna smaken av det
Lunch: Tre sojakorvar med bröd, ketchup och senap
Mellanmål: Fruktsallad gjord på frysta bär, en halv banan, ett äpple, mjölk, kanel, kardemumma och ingefära
Middag: Gryta av gula ärter, yoghurt, paprika, lök ingefära och kryddor
Kvällssnask: Kommer att göra en liten kakdeg på mjöl, Bregott och druvsocker och äta direkt :p.

Gårdagens middag blev en tomatsås med spenat, lök, creme bonjour, hackade valnötter, kalkon, riven parmesan och mozzarella. GOTT!

Idag blev det en traditionell fläskpannkaka i ugn med äppelmos till. :)

Vira: Jag kör kikärtor och litelite mjöl, vatten och salt o ev kryddor i matberedaren o brer ut på bakplåtspapper =) Förgräddar lite, har på fyllning o gräddar. Blir knaprig, nyttigare o god pizzabotten, tycker jag =).

//r

Vira: Jag kör kikärtor och litelite mjöl, vatten och salt o ev kryddor i matberedaren o brer ut på bakplåtspapper =) Förgräddar lite, har på fyllning o gräddar. Blir knaprig, nyttigare o god pizzabotten, tycker jag =).

//r
Det låter toppen, ska definitivt testas!

*kl* (vet ni, jag saknar *kl*, det är så sällan man får skriva det numera :o)

Dagens mat:
Frukost: Havregrynsgröt med frysta bär, en halv banan och mjölk
Mellanmål: Kanelbulle
Lunch: Fetaost- och rotfruktssallad
Mellanmål: Fruktsallad
Kvällsmat: Bönpasta och vanlig pasta med brockoli, majs, solrosfrön och olivolja
Efterrätt: Kakdeg

Frukost: En portion havregrynsgröt med russin och mjölk, ett knäckebröd med ost och en kopp kaffe med mjölk.
Lunch: En dubbelmacka med kokt ägg, ett glas apelsinjuice.
Fika: En kopp kaffe med mjölk, en Snickers.
Mellis: En skiva Lingongrova med smör och paprika, en liten päron/kiwi/ananas-smoothie.
Middag: Pasta med ketchup :o (helt slutkörd i hjärnan efter en lång och tuff dag)
Efterrätt: En pepparkaka, en chokladkaka, ett glas mjölk.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
2 392
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 279
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 990
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
682
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur