Vad görs? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var och handlade förut. Tog bl.a. en Sport Lunch kaka. När jag packade upp korgen i kassan tog jag upp den och blippade den, då ser jag att det ligger en till i korgen :confused: under tiden som jag står och tänker att jag ska lämna den så råkar kakan jag har i handen blippas en gång till. Så jag råkade köpa två. :laugh: Ides inte kalla på personal för att ta bort den andra så den fick komma med hem. :angel:

Imorgon ska jag rida ponny! :banana: För första gången någonsin tror jag, då jag var så lång när jag började rida att jag fick storhästar. Denna ponny är dock en stor D och ganska grov och dör nog inte att jobbas en sväng på volten av mig. Kanske t o m blir en galopp, måste passa på när det bara är 4 veckor kvar tills förlossningen!

Sitter och väntar på att fiskgratängen ska bli klar. Det lät gott enligt receptet men jag är lite skeptisk till fiskgratänger så det ska bli spännande att se om denna levererar. :)

Först ska vi bara lastträna djuret så hon också tycker att det är en bra idé :angel:. Ska försöka hitta ett ridhus där det är okej att arbeta henne lös, det skulle vara guld värt om hon fick röra på sig på bra underlag som är halkfritt. Och sen börja löshoppa :bump:

Det är nog lugnt! När de är så unga brukar de inte hunnit bli förstörda och det går rätt enkelt.
Det blir kul för er!

Vill gå och lägga mig och sova redan nu, men måste packa inför att jag måste jobba på fastlandet igen på fredag men åker upp redan i morgon kväll. Jag som sett fram emot två resefria veckor ^^

Imorgon ska jag rida ponny! :banana: För första gången någonsin tror jag, då jag var så lång när jag började rida att jag fick storhästar. Denna ponny är dock en stor D och ganska grov och dör nog inte att jobbas en sväng på volten av mig. Kanske t o m blir en galopp, måste passa på när det bara är 4 veckor kvar tills förlossningen!
Min häst är stor c/liten d och jag är nästan 1,80. Hon har inte dött än ;)

Jag försöker få tiden att gå... Ska göra ett nytt försök på halkbanan imorgon, förra gången tog jag mig inte dit på grund av en olycka som spärrade hela vägen. Hoppas jag kommer fram och i tid den här gången :nailbiting: Så nu går jag bara och väntar på att klockan ska bli 22 så jag kan sova och sen upp igen.

Har ätit långlunch på Riche, tog därefter en sväng på stan och hittade en skjorta jag suktat på 50%. Nu hemma och försöker att undvika att frysa ihjäl. Funderar till och med på att slå på ugnen för att det är så kallt. Tantvarning oh yes men vad gör man?

Har nu rivit fram massa kläder och har nån form av stilkris. Kaos.

Jag är imponerad över att du kör lastbil. Yrket verkar så tungt och slitigt.
Åh, tack. :o
Det är inte så tungt och slitigt, som det var förr när det krävdes muskelservo och att handlasta allt i princip.
Idag finns många hjälpmedel. Den turen jag körde när jag tog bilden, är den bästa jag vet just nu (ska köra den imorgon). Behöver inte röra en enda pall, det enda jag behöver göra är att banda med spännband.

Varje pall där snittar runt tonnet, så det blir tunga lass. Imorrn var det runt 69ton som skulle ut, kommer få dela upp det då ekipaget lastat ca 40,5ton.

Har jobbat på samma åkeri och lastbilschaufför i 4,5 år nu och trivs fortfarande. Bästa jobbet jag någonsin haft. :D :up:

Funderar på hur jag ska lyckas smussla med mig näsdroppar och näsdukar, helst vatten också, utan att få ha med mig någon form av väska. Det ska helst inte synas att jag har någonting med mig heller. Inga fickor finnes (långklänning):laugh::banghead:

Har ätit långlunch på Riche, tog därefter en sväng på stan och hittade en skjorta jag suktat på 50%. Nu hemma och försöker att undvika att frysa ihjäl. Funderar till och med på att slå på ugnen för att det är så kallt. Tantvarning oh yes men vad gör man?

Har nu rivit fram massa kläder och har nån form av stilkris. Kaos.
Har du gas? När jag bodde i rivningshus så betalade man gas utifrån vad man hade för kvadrat, under vintern gick ugnen dygnet runt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Eller rattare sagt, nar ni sitter pa toa lange, vad underhaller ni er med medan ni sitter dar? :p I dag larde jag mig om aggulor...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 610
Senast: MiaMia
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
87 88 89
Svar
1 777
· Visningar
47 918
Tjatter Mina syskonbarn ska få ett besök på Leos lekland i julklapp. Att bara ge dem ett presentkort eller skriva ut en lapp känns jätte tråkigt...
Svar
1
· Visningar
232
Senast: Entourage
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 533

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Extremt het häst
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Bildtråd