Vad görs? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknar och kan inte sova. Tänkte att det blir perfect att dra igång min nya crokpot jag köpt.

Inser när jag packar upp skiten att den som heter Slowkook bara är en vanlig gjutjärnspanna som emaljerats.
Vilken besvikelse till det priset!
Vete fan om jag ens får plats med en till kökspryl. Så vet inte om jag kan köpa en krockpot när jag har den här dumklumpen.

Måste lära mig läsa..

Du köpte en slowkook när du skulle ha en krockpot? Vad är skillnaden mellan dessa?

Den ena är en pryl med egen el, den andra kräver en spis/ugn.

CrockPot är eg ett varumärke.

En CrockPot ar en slow cooker av vilket marke som helst. Crock Pot ar ett marke, men var forst pa marknaden och anvands darfor som namn pa alla slow cookers. Precis som att hoover ar namnet pa dammsugare i UK.

"Slow Cook" verkar vara ett forsok att luras ...

Senast ändrad:
Är förkyld och rösten låter väldigt rasslig/klen. Ska ha en lektion ikväll. Tycker alltid det är jätteroligt men jag ska hålla mig från att prata tills dess och vila rösten efter det. Skulle behöva ha såndär mic hade varit behändigt.

Nu mera te och sen gå ut och middagsfodra och tömma en häst. Förutom det ska jag ta det väldigt lugnt så kroppen blir bättre snabbare

Musjävlar! De har gnagt hål på hinken jag förvarar kattgräs (havre) i. Trodde i min enfald att plasthink med tätt lock borde vara relativt säkert men icke picke. De har gnagt hål i både hink och lock och dragit ut massor med havrekärnor. Får städa imorgon när det är ljust och förvara havren nån annanstans. Vi har musfritt nere i själva huset, de verkar hålla sig på vinden. Förmodligen tack vare katterna.

Tittade bakom spispannan och ser havreskal?

Måste vara oändligt många år sedan någon matade något som helst djurslag med havre här. Med tanke på att jag köpte 2012 och det varit obebott senaste året innan dess.

Tvivlar också på att förra ägaren la pengar på något annat än sånt i flaska....

IMG_20180124_165152.webp
Dags för kaffepaus.

Senast ändrad:
Jobbigt med saker som låter lika och är helt olika så förstår @tuaphua s miss och besvikelse :crazy:

Kan du inte lämna tillbaka den då? Säga att du köpte fel produkt?

Tror jag köpte den innan jul. Så känns ju lite sent. Har bara stoppat undan lådan och tänkt öppna sen liksom.
Men jaja! Det dör jag inte av.

Tur att vi inte köpte två. Karln tänkte nämligen också köpa en. Men jag tyckte vi provar min först. ;)

Kände mig hyfsat pigg och rastlös mitt på dagen. Kände att ”nej, men jag är väl i princip frisk nu!” och funderade på om det var lämpligt att redan träna häst. Efter att ha mockat etc så var jag lika svettig som efter ett maraton. Lika trött med.
Är ändå lite stolt över mig själv som övervägde rimligheten i att fysjobba sas. För ngt år sen hade jag bara kört och sen blivit svinsjuk.
Så jag hasade mig i slowmotion hem.
Det går iaf åt rätt håll. Om 2 dagar kanske jag är på banan igen.

Fryser, begynnande huvudvärk och har fortfarande ont i tungan sedan jag klantade mig med kaffet igår :banghead:
Man ska dricka lite kaffe i taget, inte stjälpa i sig en stor klunk nykokt kaffe som är glödhett. Det gör ont :cautious::meh:

Tittade bakom spispannan och ser havreskal?

Måste vara oändligt många år sedan någon matade något som helst djurslag med havre här. Med tanke på att jag köpte 2012 och det varit obebott senaste året innan dess.

Tvivlar också på att förra ägaren la pengar på något annat än sånt i flaska....

Både jag och mina grannar bor i hamla foderförvaringshus som man byggt om.
Hos ena grannarna ramlar det tydligen in havre från några dåligt ditsatta lister.
Tror inte man använt dem som havrelager på väääldigt många år.
Boenden har de väl varit i iaf 10-15 år skulle jag tro.

Jag har tätt här som tur är. ;)

Nästa experiment väntar i köket! :p

Idag har jag jobbat halva dagen, hämtat paket, handlat, flyttat in grejerna i barnrummet efter att hantverkaren var här, dammsugit, vattnat blommorna, lekt med ena katten och svarat på mejl. Fått ihop en del över 6000 steg iaf, men har den inte på mig hemma så med städning etc borde det blivit minst 7000.

Musjävlar! De har gnagt hål på hinken jag förvarar kattgräs (havre) i. Trodde i min enfald att plasthink med tätt lock borde vara relativt säkert men icke picke. De har gnagt hål i både hink och lock och dragit ut massor med havrekärnor. Får städa imorgon när det är ljust och förvara havren nån annanstans. Vi har musfritt nere i själva huset, de verkar hålla sig på vinden. Förmodligen tack vare katterna.

Metall är det enda som fungerar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Eller rattare sagt, nar ni sitter pa toa lange, vad underhaller ni er med medan ni sitter dar? :p I dag larde jag mig om aggulor...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 610
Senast: MiaMia
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
87 88 89
Svar
1 777
· Visningar
47 918
Tjatter Mina syskonbarn ska få ett besök på Leos lekland i julklapp. Att bara ge dem ett presentkort eller skriva ut en lapp känns jätte tråkigt...
Svar
1
· Visningar
232
Senast: Entourage
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 533

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Extremt het häst
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Bildtråd