Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
"Perfekt Djurklapp" sålde sin valp som på Blocket. De visar glatt upp rent djurplågeri i TV, men det är tydligen okej för de är ju "så snälla och gulliga". Fäste repet på kalven på fel sätt vid förlossningshjälpen, pratar om hur det är fullt normalt att hitta döda tackor vid betestillsyn, extremt stressande hantering av fåren, "vallning" som är ett jäkla skämt osv osv.
De hade dessutom parat sin värdelösa vallhund utan att hon har gjort de hälso-och arbetsprov som krävs för rasen. "Hon har inte hunnit göra sitt vallhundsprov" my ass...
Ja, de får så mycket helt oförtjänt sympati för sina dumheter eftersom de går igenom bra i TV Jag ser alldeles för många paralleller till "Hästmannen" men där fanns det en människa i det hela som hade sina egna problem som gjorde att det blev fel med djuren (även om inget ursäktar misskötsel givetvis).
Här ser jag bara två vidriga människor som själva (dvs inte en filmare som i hästmannens fall) cyniskt slår mynt av sin okunskap genom att få den att framstå som gullig och sympatisk, "lilla vi mot det stora, elaka systemet" Som sagt, det är ju märkligt att så många andra småskaliga jordbrukare klarar av att leva upp till kraven...
❤❤❤Jag önskar mig medvind. Vi får sova hemma i några dagar, för att sparven blivit sämre igen. Jag åkte till stallet för att rensa skallen och tömköra hästen, men blev bara frustrerad över att hon tramsade (egentligen: hade för mycket överskottsenergi och inte gjort något annat än kravlöst longerats i grimma)
Jag önskar er all medvind som finns! Det där med hästen känner jag igen, man tänker att nu ska jag göra något bra och så blir det bara skit för man har inte tänkt på att man själv inte är med riktigt i tanken och djuret skulle ha behövt något helt annat. Tack och lov förlåter de oss fort!Jag önskar mig medvind. Vi får sova hemma i några dagar, för att sparven blivit sämre igen. Jag åkte till stallet för att rensa skallen och tömköra hästen, men blev bara frustrerad över att hon tramsade (egentligen: hade för mycket överskottsenergi och inte gjort något annat än kravlöst longerats i grimma)
Vad läser du?På väg till praktiken. Ska vara på akuten, hoppas på något spännande
Avsnittet där de hittade den döda tackan när de gick betet gjorde mig illamående och fick mig att sltua titta."Perfekt Djurklapp" sålde sin valp som på Blocket. De visar glatt upp rent djurplågeri i TV, men det är tydligen okej för de är ju "så snälla och gulliga". Fäste repet på kalven på fel sätt vid förlossningshjälpen, pratar om hur det är fullt normalt att hitta döda tackor vid betestillsyn, extremt stressande hantering av fåren, "vallning" som är ett jäkla skämt osv osv.
De hade dessutom parat sin värdelösa vallhund utan att hon har gjort de hälso-och arbetsprov som krävs för rasen. "Hon har inte hunnit göra sitt vallhundsprov" my ass...