Vad görs? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Borde sova, men sov vid 8 en halvtimme. Sen är jag som en rådis bakom tangentbordet. Men nu är det snart slut för dagen känns det som ...:grin:

"Perfekt Djurklapp" sålde sin valp som på Blocket. De visar glatt upp rent djurplågeri i TV, men det är tydligen okej för de är ju "så snälla och gulliga". Fäste repet på kalven på fel sätt vid förlossningshjälpen, pratar om hur det är fullt normalt att hitta döda tackor vid betestillsyn, extremt stressande hantering av fåren, "vallning" som är ett jäkla skämt osv osv.

De hade dessutom parat sin värdelösa vallhund utan att hon har gjort de hälso-och arbetsprov som krävs för rasen. "Hon har inte hunnit göra sitt vallhundsprov" my ass...

Jag reagerade också över tackan men visste inte riktigt om det är vanligt eller svårt att se i förväg (kort och gott jag hade för lite bakgrundsinformation för att veta om min reaktion var rätt).

Reagerade också över ankungarna, som katten hade tagit 28 av så nu var de tvungna att hitta en lösning (förstår inte hur svårt det är att hålla en katt borta från ankungar, det borde ju ha funnits en lösning efter att den första eller andra blivit tagen).

Kalvförlossningshjälp vet jag inget om, inte heller om vallning eller får hantering bara det att det inte verkar funka så bra för hunden att valla in fåren (men jag vet ju inget om vallning fast mitt intryck har varit att de brukar vara bättre).

Tack för informationen :)

Ja, de får så mycket helt oförtjänt sympati för sina dumheter eftersom de går igenom bra i TV :meh: Jag ser alldeles för många paralleller till "Hästmannen" men där fanns det en människa i det hela som hade sina egna problem som gjorde att det blev fel med djuren (även om inget ursäktar misskötsel givetvis).

Här ser jag bara två vidriga människor som själva (dvs inte en filmare som i hästmannens fall) cyniskt slår mynt av sin okunskap genom att få den att framstå som gullig och sympatisk, "lilla vi mot det stora, elaka systemet" :wtf: Som sagt, det är ju märkligt att så många andra småskaliga jordbrukare klarar av att leva upp till kraven...

Det visste jag inte ens att de hade problem med, men så följer jag ju inte nyheter så heller.

Jag önskar mig medvind. Vi får sova hemma i några dagar, för att sparven blivit sämre igen. Jag åkte till stallet för att rensa skallen och tömköra hästen, men blev bara frustrerad över att hon tramsade (egentligen: hade för mycket överskottsenergi och inte gjort något annat än kravlöst longerats i grimma)
❤❤❤

I morgon bitti hade vi bestamt att starta var tripp till California och Arizona. Men sonen skulle hjalpa mig med en dator ... som jag glomde ta med till honom i dag:arghh: sa mogondagen stannar vi har och aker Lordag morgon i stallet. :cautious:
Life is hard. A andra sidan bjuder sonen pa frukost och kompisarna satsar pa en tjej kvall till sa ... :angel:

Jag önskar mig medvind. Vi får sova hemma i några dagar, för att sparven blivit sämre igen. Jag åkte till stallet för att rensa skallen och tömköra hästen, men blev bara frustrerad över att hon tramsade (egentligen: hade för mycket överskottsenergi och inte gjort något annat än kravlöst longerats i grimma)
:heart Jag önskar er all medvind som finns! Det där med hästen känner jag igen, man tänker att nu ska jag göra något bra och så blir det bara skit för man har inte tänkt på att man själv inte är med riktigt i tanken och djuret skulle ha behövt något helt annat. Tack och lov förlåter de oss fort! :heart

22549847_1406472789471835_7443688667059703934_n.jpg

Vet ni att Sverige är på väg införa 6-timmars arbetsdag utan sänkt lön?
Det måste ju vara sant eftersom det finns på facebook :bow::rofl:.

Fick ett klipp av sambons amerikanska kusin i morse. En väldigt välgjord propagandafilm.
Hon frågade om det var sant och jag bara " Nooo I wish :rofl::rofl::rofl:"

"Perfekt Djurklapp" sålde sin valp som på Blocket. De visar glatt upp rent djurplågeri i TV, men det är tydligen okej för de är ju "så snälla och gulliga". Fäste repet på kalven på fel sätt vid förlossningshjälpen, pratar om hur det är fullt normalt att hitta döda tackor vid betestillsyn, extremt stressande hantering av fåren, "vallning" som är ett jäkla skämt osv osv.

De hade dessutom parat sin värdelösa vallhund utan att hon har gjort de hälso-och arbetsprov som krävs för rasen. "Hon har inte hunnit göra sitt vallhundsprov" my ass...
Avsnittet där de hittade den döda tackan när de gick betet gjorde mig illamående och fick mig att sltua titta.
Innan dess hade jag försökt ha överseende men där gick det för långt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Eller rattare sagt, nar ni sitter pa toa lange, vad underhaller ni er med medan ni sitter dar? :p I dag larde jag mig om aggulor...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 018
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
98 99 100
Svar
1 990
· Visningar
53 937
Tjatter Mina syskonbarn ska få ett besök på Leos lekland i julklapp. Att bara ge dem ett presentkort eller skriva ut en lapp känns jätte tråkigt...
Svar
1
· Visningar
232
Senast: Entourage
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 539

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka