Vad görs? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kollade lönebeskedet. Det gick fortfarande att logga in på lönesystemet.
Oooops. Ett par tusen mindre än vad jag har i räkningar den här månaden. Det kommer att ta tid innan jag får a-kassa och slutlön. Mager månad väntar.
Tur att frysen är full med mat, vedboden full av ved och inga stora katastrofer inträffat - än.

Sitter och väntar på att det ska bli seminariet, jag har hunnit varit hos läkaren med sonen och fått en läkarintyg på att han ska äta mjölkproteinfri kost. Det kändes en aning fånigt att ta upp en läkartid för att skriva ut ett intyg, men eftersom vi redan på egen hand hade testat att utesluta mjölk och han reagerar med ont i magen när han får i sig kost med mjölk så var det inte så mycket mer de kunde utreda. Nu hoppas jag att skolan se till att det fungerar också, sen går vi på minor lite då och då... Chips tex, de kan innehålla mjölk, visserligen i smaksättningen enbart men ändå?

Alltså, jag blir knäpp! Kören jag har sjungit i två terminer nu drivs ju av ett företag, J, som under körterminen på 12 veckor kontrakterar körledare M. Vi tycker att M är fantastisk och vill sjunga mer! M startar då en ideell kör för självkostnadspris (vi står för lokal och hans resor från Sthlm) som ska pågå från nu tills J-kören startar igen. Ingen konkurrens alltså eftersom vi är samma människor som sjunger, vi vill bara inte vänta ända tills mitten av mars helt enkelt. Sen skulle vi alla fortsätta i J-kören igen ju. Men nej, då säger företaget J att M inte får fortsätta leda någon av deras körer, varken i Uppsala eller Sthlm, bara för att han startade en till kör. :banghead: Trots att vi alla var återanmälda till J-kören! Är inte det jäkligt idiotiskt eftersom det leder till att typ 70% av kören hoppar av eftersom det är M vi vill ha? J skjuter ju sig själva i foten! :banghead: De har lagt in en klausul i körledarkontraktet om att man inte får driva konkurrerande kör, men det gjordes efter att M skrev på sitt avtal + att hans kör skulle sluta innan J-kören började, vilket i mina ögon inte är konkurrens.
Jag är mest glad att jag får fortsätta sjunga :love: Men jag tycker synd om M som är frilans och måste ju få in pengar!

Eleven dök upp idag :banana: Hör och häpna, verkade han nästan helt förberedd också!

Ingen är gladare än jag eftersom jag kan ge min överarbetade vän J en break! + positivt att hen verkar ha tänkt på vad som behövs finns med i fält!

Självklart börjar det regna :cautious: Så just nu kan vi inte gå ut :meh:

Alltså, jag blir knäpp! Kören jag har sjungit i två terminer nu drivs ju av ett företag, J, som under körterminen på 12 veckor kontrakterar körledare M. Vi tycker att M är fantastisk och vill sjunga mer! M startar då en ideell kör för självkostnadspris (vi står för lokal och hans resor från Sthlm) som ska pågå från nu tills J-kören startar igen. Ingen konkurrens alltså eftersom vi är samma människor som sjunger, vi vill bara inte vänta ända tills mitten av mars helt enkelt. Sen skulle vi alla fortsätta i J-kören igen ju. Men nej, då säger företaget J att M inte får fortsätta leda någon av deras körer, varken i Uppsala eller Sthlm, bara för att han startade en till kör. :banghead: Trots att vi alla var återanmälda till J-kören! Är inte det jäkligt idiotiskt eftersom det leder till att typ 70% av kören hoppar av eftersom det är M vi vill ha? J skjuter ju sig själva i foten! :banghead: De har lagt in en klausul i körledarkontraktet om att man inte får driva konkurrerande kör, men det gjordes efter att M skrev på sitt avtal + att hans kör skulle sluta innan J-kören började, vilket i mina ögon inte är konkurrens.
Jag är mest glad att jag får fortsätta sjunga :love: Men jag tycker synd om M som är frilans och måste ju få in pengar!

Det känns ju helknepigt. Ok om det hade stått i kontraktet från början men nu undrar jag om det ens är lagligt att ändra utan att M godkänner det. Plus att hyr man in konsulter så får de nog acceptera att konsulterna måste jobba även utanför den tid som de anlitar dem på.

Hade ett företag som anlitar mig sagt att jag inte får jobba åt någon annan så får de anställa mig eller garantera en mig en minimidebitering.

Det känns ju helknepigt. Ok om det hade stått i kontraktet från början men nu undrar jag om det ens är lagligt att ändra utan att M godkänner det. Plus att hyr man in konsulter så får de nog acceptera att konsulterna måste jobba även utanför den tid som de anlitar dem på.

Hade ett företag som anlitar mig sagt att jag inte får jobba åt någon annan så får de anställa mig eller garantera en mig en minimidebitering.
Eller hur! Den här klausulen säger att de inte får driva konkurrerande verksamhet inom 4 mån efter avslutad termin, dvs tills nästa termin börjar... :meh: Men för en frilans körledare? Som dessutom redan ledde ett gäng andra körer vid sidan av J-kören redan innan (och fortfarande gör), men det var inga problem? Tycker verkligen att J gör ett misstag nu. Och det ska bli intressant att se när/hur de går ut med att M inte kommer att leda kören. Jag har inte betalat fakturan dit än så jag hänger kvar tills sista stund för att se hur det utvecklar sig :devil:

Nu tänker vi göra ett försök och hoppas på att det har slutat regna dit vi ska, men vet inte hur det kommer att påverka om det droppar regn överallt. Är det för mycket är det möjligt att vi får avbryta :(

Jag = definitivt något förkylnings skit och det känns tungt att andas redan nu :down: Vi får se hur det går med andra ord.

har en uttråkad basenji på kontoret.

Skulle aldrig tagit den där promenaden nu vill han inte vila längre tokhunden.

Var stört omöjligt att ta sig upp imorses. Något måste ändras hos mig för jag känner att jag är på väg nedåt. Ingen ork allt går på rent jävlar anamma och jag är lättirriterad..

Hoppas helgens lediga dagar med lite ljus och ledighet mitt på dagen kan bidra till att det vänder uppåt.

Suck :meh::arghh:
En kompis (som jag skrivit om här tidigare) lämnade TILL SLUT sin man efter 12 års misshandel. Sedan träffade hon en ny (S) som efter ett halvår visade vilken kontrollerande och svartsjuk skit han är, senast igår sade hon (igen) att han är ändå inte intresserad, han svarar inte så nu får det vara. Fint tänkte jag, det sista hon behöver är ännu en rövhatt. Idag var hon på dejt med ännu en ny, det första hon skrev var att hon skulle berätta för S så att han förhoppningsvis skulle bli ledsen och inse sitt misstag :confused: :meh:
Förstår inte vad det skulle tjäna till, han är ju inte intresserad, bara en sådan sak som att han tagit bort henne från fb gör ju det ganska uppenbart. Dessutom har han redan visat väldigt stora varningssignaler, ska hon gå tillbaka till samma helvete igen som hon precis lämnat? Bara en sådan sak som att snubben först gör slut och sedan kräver svar på var hon ska, vem hon ska träffa osv och blir arg när hon inte svarar, borde få henne att springa åt andra hållet. Vad gör man? Låter henne trampa i klaveret och göra om samma misstag igen?

Suck :meh::arghh:
En kompis (som jag skrivit om här tidigare) lämnade TILL SLUT sin man efter 12 års misshandel. Sedan träffade hon en ny (S) som efter ett halvår visade vilken kontrollerande och svartsjuk skit han är, senast igår sade hon (igen) att han är ändå inte intresserad, han svarar inte så nu får det vara. Fint tänkte jag, det sista hon behöver är ännu en rövhatt. Idag var hon på dejt med ännu en ny, det första hon skrev var att hon skulle berätta för S så att han förhoppningsvis skulle bli ledsen och inse sitt misstag :confused: :meh:
Förstår inte vad det skulle tjäna till, han är ju inte intresserad, bara en sådan sak som att han tagit bort henne från fb gör ju det ganska uppenbart. Dessutom har han redan visat väldigt stora varningssignaler, ska hon gå tillbaka till samma helvete igen som hon precis lämnat? Bara en sådan sak som att snubben först gör slut och sedan kräver svar på var hon ska, vem hon ska träffa osv och blir arg när hon inte svarar, borde få henne att springa åt andra hållet. Vad gör man? Låter henne trampa i klaveret och göra om samma misstag igen?
Det korta svaret är nog tyvärr ja.
Lyssnar hon inte så vd ska du göra?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Eller rattare sagt, nar ni sitter pa toa lange, vad underhaller ni er med medan ni sitter dar? :p I dag larde jag mig om aggulor...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 024
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
54 273
Tjatter Mina syskonbarn ska få ett besök på Leos lekland i julklapp. Att bara ge dem ett presentkort eller skriva ut en lapp känns jätte tråkigt...
Svar
1
· Visningar
232
Senast: Entourage
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 540

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka