Vad görs? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit en upptagen dag idag. Messade lite med I innan jag skulle åka från jobbet, han hade så tråkigt så jag sa att han kunde komma med och skotta uppfarten vid huset :rofl: Hade sån tur att han var tillräckligt uttråkad för att följa med :D sen åkte vi hem till mig och gjorde käk och kollade på fantastiska vidunder och vart man hittar dom. Han hade inte sett den tidigare så jag "tvingade" honom :rofl: själv har jag sett den typ 5 gånger nu :o :cool: nu ska jag göra matlåda och sen sova. Struntar nog I duschen idag, orkar inte.

Jag önskar mig medvind. Vi får sova hemma i några dagar, för att sparven blivit sämre igen. Jag åkte till stallet för att rensa skallen och tömköra hästen, men blev bara frustrerad över att hon tramsade (egentligen: hade för mycket överskottsenergi och inte gjort något annat än kravlöst longerats i grimma)

"Perfekt Djurklapp" sålde sin valp som på Blocket. De visar glatt upp rent djurplågeri i TV, men det är tydligen okej för de är ju "så snälla och gulliga". Fäste repet på kalven på fel sätt vid förlossningshjälpen, pratar om hur det är fullt normalt att hitta döda tackor vid betestillsyn, extremt stressande hantering av fåren, "vallning" som är ett jäkla skämt osv osv.

De hade dessutom parat sin värdelösa vallhund utan att hon har gjort de hälso-och arbetsprov som krävs för rasen. "Hon har inte hunnit göra sitt vallhundsprov" my ass...

Ja, de får så mycket helt oförtjänt sympati för sina dumheter eftersom de går igenom bra i TV :meh: Jag ser alldeles för många paralleller till "Hästmannen" men där fanns det en människa i det hela som hade sina egna problem som gjorde att det blev fel med djuren (även om inget ursäktar misskötsel givetvis).

Här ser jag bara två vidriga människor som själva (dvs inte en filmare som i hästmannens fall) cyniskt slår mynt av sin okunskap genom att få den att framstå som gullig och sympatisk, "lilla vi mot det stora, elaka systemet" :wtf: Som sagt, det är ju märkligt att så många andra småskaliga jordbrukare klarar av att leva upp till kraven...

Jag önskar mig medvind. Vi får sova hemma i några dagar, för att sparven blivit sämre igen. Jag åkte till stallet för att rensa skallen och tömköra hästen, men blev bara frustrerad över att hon tramsade (egentligen: hade för mycket överskottsenergi och inte gjort något annat än kravlöst longerats i grimma)
:heart:heart:heart

Kram :heart

:heart

Åh, jag har tänkt på er och undrat.
Hoppas, hoppas vinden vänder nu!
Kram!

Från positiva kontot: sambon spontanköpte en ny symaskin till mig idag :love:. Han sa att jag får ha den på sjukhuset, så att jag har något som är roligt där.
Min gamla maskin svär jag mest över, för den trasslar, har sönder nålar och är allmänt skev. Den har liksom gjort sitt, jag fick den begagnad av farmor (som redan då tröttnat på den) för över tio år sedan :D

Från positiva kontot: sambon spontanköpte en ny symaskin till mig idag :love:. Han sa att jag får ha den på sjukhuset, så att jag har något som är roligt där.
Min gamla maskin svär jag mest över, för den trasslar, har sönder nålar och är allmänt skev. Den har liksom gjort sitt, jag fick den begagnad av farmor (som redan då tröttnat på den) för över tio år sedan :D
He is a keeper :love: hoppas det vänder för sparven snart igen :heart

Jahapp det blir en sömnlös natt för mig :arghh:
Jag är inte överdrivet förtjust i min skitkropp just nu :rage:
Gör så förbannat ont att jag vill skrika :arghh:

:heart

I kväll har jag blivit brutalt misshandlad av min massör :angel::o:love:
Så nu är jag helt slut kan knappt gå och ska natta kudden strax
;)
Fina hunden har lyckats lära labben sin förförelsekonst :eek: :nailbiting: Det trodde jag faktiskt inte....så nu har jag två hundar här hemma med extremt väl utarbetade strategier om hur man får matte på fall och får henne till godisskåpet i köket :angel: :o
Mina två finingar :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Eller rattare sagt, nar ni sitter pa toa lange, vad underhaller ni er med medan ni sitter dar? :p I dag larde jag mig om aggulor...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 302
Senast: MiaMia
·
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 413
Tjatter Mina syskonbarn ska få ett besök på Leos lekland i julklapp. Att bara ge dem ett presentkort eller skriva ut en lapp känns jätte tråkigt...
Svar
1
· Visningar
232
Senast: Entourage
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 631

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka