Fick min bok "Fader Okänd" i brevlådan idag. Grymt intressant läsning hittills. Man får en väldig förståelse för tragedierna som kunde ligga bakom anteckningarna "oäkta" och "okända föräldrar" i kyrkoböckerna.....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tjafsar lite med män på facebook som bestämt sig för att MeToo "gått för långt" Försöker tänka på mina manliga vänner som, när jag häromdagen diskuterade liknande saker med dem dels berättade vad de redan gör för att förbättra läget överallt men också noga funderade på om det fanns ytterligare något de kunde göra. Allt utan ett uns av att ta illa upp av diskussionen.
På vilket sätt hanterar de djuren fel? jag har fått uppfattningen att de har bra djurhållning men jag är kanske helt ute och reser?Min reaktion liknar @Snurrfians... plus att de som inte hanterar sina djur som man ska ger jag inte mycket för.
Med en här kändes det meningslöst, så jag och en annan kvinna övergick till att nästan prata om honom istället för med honom Inte så snyggt, men vi fick sagt vad vi ville i alla fall utan att vara direkt elaka.Vi har pratat en hel del om det där också, sen i höstas.
Vi har skapat ett alterego med en rätt rik bakgrund och mkt åsikter åt min pojkvän som vit, kränkt medelålders man.
Det är nog vårt sätt att hantera frustrationen över vissa.. Vi driver med dem bakom stängda dörrar sas.
Iom sjuk humor och stor inlevelseförmåga har det iaf bjudit på många skratt. Märks att karln hållit på med underhållning för länge sen.
För oss är det väl vårt sätt att låta irritation och aggression pysa ut i annat.
Sen får man ta diskussionerna med folk när man orkar.
Vissa känns det ju tyvärr lönlöst med.
Med en här kändes det meningslöst, så jag och en annan kvinna övergick till att nästan prata om honom istället för med honom Inte så snyggt, men vi fick sagt vad vi ville i alla fall utan att vara direkt elaka.
Blöh. Jag vill gå promenad med min senaste promenadvän. Han är klok och går att prata med om vad som helst. Ska se om han har tid att ses någon dag...
Verkligen! Men jag hämtar pepp och energi från bra vänner, och från buke! Jäklar vad mycket bra inlägg i ämnet jag läst här, och upptäckt ännu bättre argument för allt, lärt mig mer osv. Efter att ha läst "allt" här så blir är det verkligen mycket lättare att diskutera med folk utanför bukeJa, det är jävligt frustrerande med oförmågan att SE saker hos vissa.
Så jag förstår er reaktion.
Tur du har kloka runt dig som ger hopp iaf!
På vilket sätt hanterar de djuren fel? jag har fått uppfattningen att de har bra djurhållning men jag är kanske helt ute och reser?
Verkligen! Men jag hämtar pepp och energi från bra vänner, och från buke! Jäklar vad mycket bra inlägg i ämnet jag läst här, och upptäckt ännu bättre argument för allt, lärt mig mer osv. Efter att ha läst "allt" här så blir är det verkligen mycket lättare att diskutera med folk utanför buke
Kort sagt: buke är bästJa, jag tycker också jag lärt mig massor i just såna ämnen på Buke. Det är jag enormt tacksam för!
Och som du säger både att läsa andra mer insattas inlägg och vrida och vända på egna tankar och känslor och sätta ord på dem här gör ju att man kan påverka på ett bättre sätt irl.
Tycker hela den här hösten gjort att jag bestämt mig för att ta mindre skit öht, även i annnat än jämställdhetsfrågor etc.
Och kul att se hur många intelligenta, coola och tuffa kvinnor det finns som också hörs mer nu sas.
"Perfekt Djurklapp" sålde sin valp som på Blocket. De visar glatt upp rent djurplågeri i TV, men det är tydligen okej för de är ju "så snälla och gulliga". Fäste repet på kalven på fel sätt vid förlossningshjälpen, pratar om hur det är fullt normalt att hitta döda tackor vid betestillsyn, extremt stressande hantering av fåren, "vallning" som är ett jäkla skämt osv osv.Fråga @Migo om deras sk vallhund Som de dessutom försökte sälja valpar efter a la BYB innan jul
De är värsta sortens månskensbönder som anser att de kan skita i reglerna när det inte passar deras flummideal. De grinade i pressen när de skitit i att märka sina produkter korrekt (vilket är en säkerhetsåtgärd för konsumenterna) och fått anmärkning på det. Konstigt nog finns det en massa andra småskaliga producenter som fixar det
Popcorn med tacokrydda är jättegott!
Pommes krydda är kanon på popcorn också!Med tacokrydda? Tacokrydda som i den där påsen man häller i köttfärsen när man gör tacos eller?