Vad görs? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det korta svaret är nog tyvärr ja.
Lyssnar hon inte så vd ska du göra?
Ja och jag orkar ärligt talat inte engagera mig i all drama kring henne hela tiden. Låter hårt kanske men hjälpte henne om och om och om igen innan hon skilde sig från sitt ex, så pass att jag själv höll på gå under av det. Så gör hon samma misstag igen nu så får hon fasiken ta det själv. Kanske tyvärr är det som krävs innan hon på riktigt kan gå vidare, utan att dras till nya rövhattar

Var mer om det värsta på min praktik, en oproffisionell handledare! Hann knappt sätta mig bredvid henne för att observera det hon SKULLE visa mig, innan hon börjar berätta att hon är författare, ger mig reklam om boken hon skrivit och sedan visar mig var jag kan köpa boken ”här är den i pocket, här är den inbunden, här är den i e-bok”, och sedan går vidare till sin hemsida där jag kan köpa den billigare och visade även sin blogg.

VI SITTER I RECEPTIONEN PÅ AKUTMOTTAGNINGEN. Visa datorsystemen eller prata om rutinerna!!! Istället fick en liten tanta vänta på att jag slutligen tröttnade (jag trodde hon skulle avbryta sig själv när hon såg tanten, men nä) och öppnade luckan så att hon fick hjälp.

Sedan berättade hon att hon brukar bara öppna den lilla luckan när det kommer invandrare, för det kan vara IS.

Var mer om det värsta på min praktik, en oproffisionell handledare! Hann knappt sätta mig bredvid henne för att observera det hon SKULLE visa mig, innan hon börjar berätta att hon är författare, ger mig reklam om boken hon skrivit och sedan visar mig var jag kan köpa boken ”här är den i pocket, här är den inbunden, här är den i e-bok”, och sedan går vidare till sin hemsida där jag kan köpa den billigare och visade även sin blogg.

VI SITTER I RECEPTIONEN PÅ AKUTMOTTAGNINGEN. Visa datorsystemen eller prata om rutinerna!!! Istället fick en liten tanta vänta på att jag slutligen tröttnade (jag trodde hon skulle avbryta sig själv när hon såg tanten, men nä) och öppnade luckan så att hon fick hjälp.

Sedan berättade hon att hon brukar bara öppna den lilla luckan när det kommer invandrare, för det kan vara IS.

Anmäl kärringen. När praktiken är över då :D

Min bästa läkare som varit sjukskriven efter en knäoperation har kommit tillbaka :banana::banana:.
Hon är suverän alltså. I går kl 16.15 kliver jag in på apoteket för att hämta 4 sorters medicin men framförallt Ventolin eftersom jag är förkyld som dusan o däppt i luftvägarna. Varpå apotekaren säger - Du har inget recept på det.
Kasta sig in i bilen och rejsa till sjukhuset skramlar in på mottagningen o säger jag behöver medicin. Får komma in direkt inget snack, medicinerna fixade på rot bara att gå över till sjukhusapoteket vägg i vägg och hämta hela rasket. Summa summarum tog det 15 minuter inkl läkarbesöket.
:bow:

Fått ta ur linsen ur ena ögat. Kan knappt öppna det för det vara svider och bränner. Har försökt skölja, nu har jag tejpat för mjukt bandage så ögat får vila. Kommer säkert få migrän av att bara titta med ena ögat :cautious:.

Jag brukar inte tänka så mycket på ålder, jag är av den fasta tron att det bara är en siffra och vägrar låta de siffrorna styra vad jag vill och gör...

... men idag fyller min mamma 60, och jag slogs precis av den svindlande insikten att när hon var lika gammal som jag är nu (35), så hade hon en 14-årig och en 10-årig dotter. Jag kan inte ens TÄNKA mig hur det skulle vara att ha en teen och en preteen nu! Som sagt, tanken svindlar för mig!

Är ju iofs jävvligt glad att hon gjorde de valen :D !

Jag har börjar med ett projekt som kommer ta lång tid.
Nämligen organisera i förråden.
Verksdagen är nästan färdig sedan tidigare och det blev en sådan enorm skillnad mot tidigare. Nu är det överskådligt och jag hittar betydligt snabbare. Behöver sätta upp fler krokar och en hylla innan jag är riktigt nöjd där.

Men så är det tre mindre förråd där det är jättesvårt att få en överblick och det stör mig. Så det är nu i vintertid när jag har lite mer tid som detta är bra att göra. Men ååå vad tid det tar! Det som tar längs tid är att veta vad allt ska vara. Jag måste få en bra grundordning helt enkelt. Så idag kommer en del tid gå dit med det är verkligen värt det sedan i slutändan.

Hoppas på en lugn helg. Grymt trött efter en mentalt utmattande vecka.
Stallet och sängen står på agendan. Mat behövs nog fixas med men ska hitta lättlagat (dvs hiva in i ugnen och ta ut x antal timmar senare)

Jag håller på med musik på hobbynivå. Det är så intressant att folk inte verkar ha en förståelse för vad det innebär med förberedelse etc inför ett framträdande.
Ímorgon ska jag på dop och i förbifarten nämnde föräldrarna idag att "vi hade tänkt fråga dig imorgon om du kunde framföra något i kyrkan eller på fikat efteråt..."
Det lustiga är att folk ibland säger att "du som är så duktig behöver ju ingen förberedelse. När jag sett dig sjunga har det ju varit så bra..."
Jo men det kanske är bra just för att jag förberett mig...
Det är samma sak som vänner som undrat varför jag tar sånglektioner ibland. Du kan ju sjunga redan... Jo men jag kanske kan sjunga just för att jag tar lektioner och övar!!!

:banghead: :banghead: :banghead: :banghead:

CAD ritningar produceras i en rasande takt. Men jag är så stressad av handledaren! Skulle behöva lite Atarax men då blir jag trött. Och jag vill inte vara trött när mina barn är med mig. De kommer i kväll.

Jag håller på med musik på hobbynivå. Det är så intressant att folk inte verkar ha en förståelse för vad det innebär med förberedelse etc inför ett framträdande.
Ímorgon ska jag på dop och i förbifarten nämnde föräldrarna idag att "vi hade tänkt fråga dig imorgon om du kunde framföra något i kyrkan eller på fikat efteråt..."
Det lustiga är att folk ibland säger att "du som är så duktig behöver ju ingen förberedelse. När jag sett dig sjunga har det ju varit så bra..."
Jo men det kanske är bra just för att jag förberett mig...
Det är samma sak som vänner som undrat varför jag tar sånglektioner ibland. Du kan ju sjunga redan... Jo men jag kanske kan sjunga just för att jag tar lektioner och övar!!!

:banghead: :banghead: :banghead: :banghead:
Det är som att man är bra på något utan ansträngning.

Sitter och väntar på att det ska bli seminariet, jag har hunnit varit hos läkaren med sonen och fått en läkarintyg på att han ska äta mjölkproteinfri kost. Det kändes en aning fånigt att ta upp en läkartid för att skriva ut ett intyg, men eftersom vi redan på egen hand hade testat att utesluta mjölk och han reagerar med ont i magen när han får i sig kost med mjölk så var det inte så mycket mer de kunde utreda. Nu hoppas jag att skolan se till att det fungerar också, sen går vi på minor lite då och då... Chips tex, de kan innehålla mjölk, visserligen i smaksättningen enbart men ändå?

Vissa av OLW har utan mjölk! Jag levde på syrlig rödlök och deras grillchips :d (Lite tråkigt i längden men det funkar) Estrella har en disclaimer på alla sina sorter så jag vågade inte prova. Vet inte hur det är med lantchips och andra sorter. Tacochips som är kryddade (inte salt) kan innehålla typ vasslepulver och liknande men vi hittade Icas chilikryddade utan :up: Min son ska lämna blodprov nu på torsdag för läkarintyg till förskolan.

Det är som att man är bra på något utan ansträngning.
Precis.
Och det blir väldigt irriterande för mig eftersom jag har nog aldrig direkt haft en sångtalang bara automatiskt. Jag har lagt ner så många tusentals timmar i typ tjugofem års tid. Så jag tror jag snarare är en träningsprodukt. Det innebär också att om jag skulle ställa mig upp och framföra något bara spontant så skulle det verkligen inte vara bra.

CAD ritningar produceras i en rasande takt. Men jag är så stressad av handledaren! Skulle behöva lite Atarax men då blir jag trött. Och jag vill inte vara trött när mina barn är med mig. De kommer i kväll.
Får du någon effekt av långa djupa andetag? Det kan vara ett alternativ till atarax (om inte paniknivån är för hög då).

Bara varit arbetslös i fem dagar och är redan skitless.
Plus att det snöar och jag är trött på att skotta.:arghh:

Min säng vilar på vedträn med sängramen på trekvart på ena sidan. Dessutom har den kilat fast så jag allvarligt funderar på att ta sticksågen och kapa bort den. Men jag har ingen annan ram och inga ben heller. Så jag avvaktar och hoppas att den ska laga sig själv....
Madrassen är plan i alla fall. :meh:

Försöker vara effektiv och tvätta undan högar och städa bort dito. Hela hemmet är ett arbetsläger efter att jag varit sjuk och dimmig i ett år. Finns hur mycket som helst att göra. Men jag är trött och orkar verkligen inte.
Morr.

efter helgen ska jag åka och simma. Det var också typ ett år sedan sist.

Jag brukar inte tänka så mycket på ålder, jag är av den fasta tron att det bara är en siffra och vägrar låta de siffrorna styra vad jag vill och gör...

... men idag fyller min mamma 60, och jag slogs precis av den svindlande insikten att när hon var lika gammal som jag är nu (35), så hade hon en 14-årig och en 10-årig dotter. Jag kan inte ens TÄNKA mig hur det skulle vara att ha en teen och en preteen nu! Som sagt, tanken svindlar för mig!

Är ju iofs jävvligt glad att hon gjorde de valen :D !

Jag tänker också så ibland. När min mamma var som jag (30) hade hon en tioåring och en femåring. Jag har iofs en fyraåring och en ettåring men en tioåring känns så... stort?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Eller rattare sagt, nar ni sitter pa toa lange, vad underhaller ni er med medan ni sitter dar? :p I dag larde jag mig om aggulor...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 024
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
54 273
Tjatter Mina syskonbarn ska få ett besök på Leos lekland i julklapp. Att bara ge dem ett presentkort eller skriva ut en lapp känns jätte tråkigt...
Svar
1
· Visningar
232
Senast: Entourage
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 540

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka