Vad görs? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag håller på med musik på hobbynivå. Det är så intressant att folk inte verkar ha en förståelse för vad det innebär med förberedelse etc inför ett framträdande.
Ímorgon ska jag på dop och i förbifarten nämnde föräldrarna idag att "vi hade tänkt fråga dig imorgon om du kunde framföra något i kyrkan eller på fikat efteråt..."
Det lustiga är att folk ibland säger att "du som är så duktig behöver ju ingen förberedelse. När jag sett dig sjunga har det ju varit så bra..."
Jo men det kanske är bra just för att jag förberett mig...
Det är samma sak som vänner som undrat varför jag tar sånglektioner ibland. Du kan ju sjunga redan... Jo men jag kanske kan sjunga just för att jag tar lektioner och övar!!!

:banghead: :banghead: :banghead: :banghead:

For ett par dagar sedan berattade jag for en klient (som formligen avgudar mig och havdar att jag raddat livet pa deras hund och raddat deras aktenskap:p) att jag skulle ta lectioner infor tavling med hundarna nar vi kommer till Californien. Hon sag ut sa har :eek: och utbrast, "men va', ska DU ta lectioner?"
Mitt svar blev att, hade jag inte tagit manga lectioner hade jag inte "raddat livet" pa din hund. Det gjorde att hon nu vill borja tavla i lydnad (fast jag knuffar nog mot att borja med rally lydnad) och vill fortsatta lectioner for att lara sig mer om det nar jag kommer tillbaka.:D

For ett par dagar sedan berattade jag for en klient (som formligen avgudar mig och havdar att jag raddat livet pa deras hund och raddat deras aktenskap:p) att jag skulle ta lectioner infor tavling med hundarna nar vi kommer till Californien. Hon sag ut sa har :eek: och utbrast, "men va', ska DU ta lectioner?"
Mitt svar blev att, hade jag inte tagit manga lectioner hade jag inte "raddat livet" pa din hund. Det gjorde att hon nu vill borja tavla i lydnad (fast jag knuffar nog mot att borja med rally lydnad) och vill fortsatta lectioner for att lara sig mer om det nar jag kommer tillbaka.:D
JA det är som om man bara skulle kunna allt automatiskt och inte behöva lära sig mer eller öva.
Men det är intressant för inom tex idrott så förväntar man sig ju att elitidrottare på högsta nivå tränar för att vara kvar på den nivån... Men inte andra.. de ska bara kunna saker automatiskt.

Förlåt men en 12-åring som nästan är vuxen :D
Min son fyller 12 år i år och är lååååångt ifrån vuxen :rofl:
Min minsta är 3 år i år, förstår din mamma. Kunde gott ha en till men orkar inte tror jag :p

Alltså jag var nog väldigt vuxen i den åldern (för att jag var tvungen) och flyttade hemifrån när jag var 15/16. Jag tror mitt oförstående kommer ifrån att hon redan i princip visade väldigt starkt att hon inte var särskilt förtjust i mig i alla fall (kanske brorsan med?) och att sedan skaffa två till? (det blev ju riktigt hemskt efter att de anlände). Jag tror ju i något bakhörn att det var för att försöka rädda äktenskapet men det funkade ju inte eftersom hon var otrogen (igen) och pappa slängde ut henne när minsta barnet var 1 år ( typ en vecka efter att han fyllde ett). Hennes barn hade ju varit vuxna när hon var 38 annars, nu har den yngsta precis fyllt 18 och hon är över 50, lite skillnad om man egentligen inte trivs i rollen som förälder.

Nej min pappa är nog inte den enklaste att bo med heller alla gånger ;) men det var ju inte vårt fel.

Jag hade ju haft större förstående om hon faktist ville ha en massa barn och tyckte att det var det bästa som finns :)

Jag håller på med musik på hobbynivå. Det är så intressant att folk inte verkar ha en förståelse för vad det innebär med förberedelse etc inför ett framträdande.
Ímorgon ska jag på dop och i förbifarten nämnde föräldrarna idag att "vi hade tänkt fråga dig imorgon om du kunde framföra något i kyrkan eller på fikat efteråt..."
Det lustiga är att folk ibland säger att "du som är så duktig behöver ju ingen förberedelse. När jag sett dig sjunga har det ju varit så bra..."
Jo men det kanske är bra just för att jag förberett mig...
Det är samma sak som vänner som undrat varför jag tar sånglektioner ibland. Du kan ju sjunga redan... Jo men jag kanske kan sjunga just för att jag tar lektioner och övar!!!

:banghead: :banghead: :banghead: :banghead:

Jag är bekant med en internationell operasångerska (hon kör både på talang och hårt arbete :D) och inte sjutton skulle hon vilja göra något oförberedd. Dvs det har ju inte med vilken nivå man är på, det är klart att man vill förbereda sig!

Jag kan väl förklara vissa saker inom geologi "on the fly" men ska jag stå inför folk och prata (vilket jag gjort) så vill jag naturligtvis förbereda mig. Det är saker man vill dubbelkolla, se om det kommit något nytt om dem osv.

Gahhh :cautious: dags att starta dagen. Tidigt som bara den, men det ar dags om vi vill komma ivag i dag. Far se om vi aker eller stannar en dag till.

Ligger under en filt i soffan. Det blev lite kyligt att gå hem från jobbet idag.
Ska ta lite te och mellanmål innan vi åker hemåt.

Gästspelat lite :p

26804440_10156386874982448_348186146824151770_n.jpg

26907432_10156386874977448_7044278740585862045_n.jpg

Mitt hår är av orimligt bra kvalité :p Det är nu blekt för tredje gången sen i november. Är det slitet? Nänä, inte ett jäkla dugg :D

Nu är jag iaf ännu blondare och jag har hunnit med ytterligare ett av dagens uppdrag :)
Ska kolla på alpint och göra mig klar för kvällen. Håret är redan klart men jag måste byta om och fixa sminket :)

Tog en timmes fika med kollegan idag, skönt att få prata av sig lite. Var förbi loppisen på hemvägen, bara sålt för 92 kr sen i fredags :down: Tog en vecka till, behöver sälja mer men det gav lite ångest att betala för bordshyran, nu har jag under 200 kr på kortet som ska räcka till den 25e... Har dessutom en räkning som ska betalas den 22, skulle egentligen ta det på företaget då det är till företaget den är, men där är det också skralt på kontot eftersom jag har vart för långsam med en beställning som annars skulle ha betalat räkningen :banghead: "tur" det är med klarna så jag kan förlänga betaltiden :meh: Jag känner mig så jävla värdelös som inte kan få lönen att räcka. Varför är städjobb så lågavlönade :( Eller, varför har jag inte mindre räkningar...

Nu sitter jag och försöker få ordning på det där med kortbetalning, det går framåt ett steg och bakåt två... När jag får en sak att funka, ja då är det nått annat jag upptäcker som inte gör det.

Mitt hår är av orimligt bra kvalité :p Det är nu blekt för tredje gången sen i november. Är det slitet? Nänä, inte ett jäkla dugg :D

Nu är jag iaf ännu blondare och jag har hunnit med ytterligare ett av dagens uppdrag :)
Ska kolla på alpint och göra mig klar för kvällen. Håret är redan klart men jag måste byta om och fixa sminket :)

Mitt hår är likadant. Det är en jävla man oavsett vad man gör det, det GÅR liksom inte att förstöra. Dock är det bästa jag gjort på länge att återgå till min naturliga hårfärg! Mitt hår växer SNABBT och det funkar ju liksom inte med utväxt så fick färga typ varannan vecka när jag var mörk.
Nu har jag inte färgat eller gjort ngt (förutom toppat luggen) på evigheter! :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Eller rattare sagt, nar ni sitter pa toa lange, vad underhaller ni er med medan ni sitter dar? :p I dag larde jag mig om aggulor...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 027
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 586
Tjatter Mina syskonbarn ska få ett besök på Leos lekland i julklapp. Att bara ge dem ett presentkort eller skriva ut en lapp känns jätte tråkigt...
Svar
1
· Visningar
232
Senast: Entourage
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 545

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat