Vad görs? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sötsurt avslut på veckan. Chefen meddelade att hon inte kan förlänga mitt vikariat men överöste mig med beröm och fina ord. Kommer bli tråkigt att lämna en arbetsplats jag trivs på men det var ett väntat besked och det är väldigt värmande att höra att man gör ett bra jobb.

Idag sålde vi första prylen av nya produktlinjen. Vi var förbi ÅF och av en slump kom en person jag delade stall med i annan stad för 20 år sen in. Denne köpte vår produkt utan att veta att det var ”min”.
Lite roligt att just någon man känner råkade köpa första.

Vad är det för produkt? :)

Jag och kollegan pratade lite om hur jag mår osv, berättade att jag börjat få så ont i lederna osv. Så hon frågade om det inte kunde vara så att jag har fibromyalgi? Och ja, vad ska man säga, kollar jag på den här listan så stämmer allt som är fetat...

ÖVRIGA SYMPTOM
Andra vanliga symptom vid fibromyalgi är:

• Kognitiva problem (bl.a. vad gäller minne, koncentration, svårigheter med att hitta ord)
  • Yrsel, balansproblem
  • Överkänslighet för beröring (taktil allodyni)
  • Huvudvärk (Kan ha ibland)
  • Irritabilitet, humörsvängningar, stresskänslighet
  • Torra slemhinnor
  • Svullnadskänsla
  • Känslighet för ljud, ljus och lukter
  • Feberkänsla i kroppen, svettningar
  • Täta urintömningar-/trängningar
  • Hjärtrytmrubbning och/eller andningssvårigheter; tillfälligt
  • Illamående
  • Kroppsklåda
  • Vadkramper, speciellt nattetid
  • Ofrivilliga muskelryckningar
  • Nedstämdhet kopplad till värkintensiteten
  • Dimsyn och svårigheter att fixera blicken (har börjat känna av det ibland)
  • Kalla fingrar och tår
  • Infektionskänslighet (nedsatt immunfunktion)
  • Diffusa hudreaktioner

Läser ikapp tråden och funderar på mitt nya liv som hemmafru. :rofl:

Nä, är inte så illa men jag är sjukskriven halvtid från denna vecka och 4 veckor framåt. Så i eftermiddag har jag städat och planterat sticklingar samt fixat till sänghimmeln till spjälsängen. Och så ska jag dessutom laga middag vilket sker max en gång/år. :D Känns klokt att lära sig kunna laga mat åt barnet så småningom, kunna avlasta min man samt få tiden att gå.

Sötsurt avslut på veckan. Chefen meddelade att hon inte kan förlänga mitt vikariat men överöste mig med beröm och fina ord. Kommer bli tråkigt att lämna en arbetsplats jag trivs på men det var ett väntat besked och det är väldigt värmande att höra att man gör ett bra jobb.

Tänk positivt, nu har du ju en svinbra referens! :up:

Nu har jag faktura och kortbetalning i butiken :up: Tyvärr fick jag välja bort Swish för tillfället :( Har Swish företag, och för att kunna ha Swish tillsammans med kort/faktura måste jag gå över till Swish handel = 3 kr / betalning (plus då betalleverantörens avgifter), 50 kr i månaden plus 1000 kr för att få ett nytt Swishnummer, för man verkar inte kunna ändra och använda det man redan har :banghead: Just nu tar min bank 1.5 kr / betalning, inga övriga kostnader :meh: Får se om faktura kan öka försäljningen så jag kan lägga till swish igen sen.
Tror jag ska ta ett bad nu.

Nu är mötet avklarat. Det blev lite sent då ena tåget tyvärr körde över en hund på en obevakad övergång. Föraren lyckades få stopp på tåget och pratade med ägarna och det måste ju få ta sin tid.

Blev långdag idag med lite intressanta uppdrag som att bärga en lastbil även idag .Börjar bli en vana och sedan ta upp en väg till kraftverket .Var mycket snö och mycket räcken .Då jag vill ha bladet rakt och styra med det annars skjuter det maskinen i sidled men man fick försöka ösa det över räcket och det var in riktigt brant backe upp på dammen men körde bara sönder några markeringsrör som var gömt i snön och vägen var inte överdrivet bred uppe på dammen så det var spännande

Har varit på möte på Närvårdsteamet. Ätit lunch på stan. Handlat på rean. Fikat på Tinget. Åkt hem och tagit en tupplur. Ätit middag, så nu är min mage inte glad

Ska åka på jobbet och låna hem maskinen så jag kan skotta upp gården till grannen då hon varit bortrest i 3 månader och jag klarar det inte med min traktor .Så måste flytta massor med snö från min gård då den har blivit helt igenkorkad med snö och jag har inte plats för mer

@MJLee Kaktuscitrus sorbet :)

Ställer mig tvivlande till marsipanglassen :crazy:
Men tror maken kommer gilla den. Trippelchokladen låter :d

(Alla nyheter finns på nätet så läcker inga hemligheter ;) Däremot får andra vänta med att få smaka :d)

http://www.siaglass.se/sv/vara-glassar/arets-nyheter/

Hmm, kaktuscitrus är en nygammal smak, eller det hette kaktus-lime, som de tog bort för några år sedan. Bra iofs att den kommer tillbaka men helt 'ny' skulle jag väl inte kalla den. :idea:

• Gilla
Reactions: MM
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Eller rattare sagt, nar ni sitter pa toa lange, vad underhaller ni er med medan ni sitter dar? :p I dag larde jag mig om aggulor...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 033
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 772
Tjatter Mina syskonbarn ska få ett besök på Leos lekland i julklapp. Att bara ge dem ett presentkort eller skriva ut en lapp känns jätte tråkigt...
Svar
1
· Visningar
232
Senast: Entourage
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 547

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka