Vad görs? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänker också så ibland. När min mamma var som jag (30) hade hon en tioåring och en femåring. Jag har iofs en fyraåring och en ettåring men en tioåring känns så... stort?
När min morsa var i min ålder (44) var jag 17. I höstas när jag klippte mig kort slogs jag av hur otroligt lik min morsa jag var.

Jag brukar inte tänka så mycket på ålder, jag är av den fasta tron att det bara är en siffra och vägrar låta de siffrorna styra vad jag vill och gör...

... men idag fyller min mamma 60, och jag slogs precis av den svindlande insikten att när hon var lika gammal som jag är nu (35), så hade hon en 14-årig och en 10-årig dotter. Jag kan inte ens TÄNKA mig hur det skulle vara att ha en teen och en preteen nu! Som sagt, tanken svindlar för mig!

Är ju iofs jävvligt glad att hon gjorde de valen :D !

När mamma var lika gammal som jag är nu hade hon en dotter på 16 år... O_o :nailbiting:

Jag har beslutsångest över vad jag ska göra nu. Ska jag gå en promenad, göra yoga, åka till simhallen, äta lunch? Och vad ska jag i så fall äta?

Jag kom just på något bra. Fick ett par samtal nu på jobbet eftersom jag har vår telefonslinga i em. Gick från astrött till betydligt mer människa och på bra humör.
Och det blir jag i 99 % av fallen, nån surmupp finns ju alltid. ;)
Och jag hade ångest när jag loggade in på.telefonin förut, orsakat av tidigare jobb. Den är faktiskt borta nu. :D

Då jobbar jag ändå med något som fått mycket skit, lider brist på fungerande itstöd och har krångliga regler, på en myndighet som får ständiga hatkommentarer på sociala medier.
Tror vi lyckas hyfsat när de flesta är glada och trevliga när de ringer oss. Och vi gör ju vad vi kan för att slåss för dem.

Vi var tvungna att ge upp :( För mycket regndropps ljud och luftfuktigheten var så hög att man kunde se partiklarna i luften = inte standardiserat mot vädret när vi samlar in den här datan i vanliga fall.

Däremot verkar det vara en massiv skillnad på eleven :confused::D:banana: Han kändes mindre obekväm och pratade på (jag visade han en massa grejer precis som jag gör i vanliga fall, jag menar det är ju fränt när det hoppar runt en massa grodor överallt och det kommer en orm farandes och ett vildsvin far bort i buskaget och det låter hur mycket som helst från alla insekter. Det är så jävla häftigt för regnskogen är i mitt tycke helt död på dagarna, på nätterna är det som att det bara exploderar i ljud och en massa djur överallt! Vi mätte up över 80 dB i ambient background noise idag! På dagarna ligger det mellan 45 till 50! )

Förresten var det den här ormen vi såg :bump: Den har jag aldrig sett förut (häll mig på ett stadigt avstånd om vanligt för jag kan inte tillräckligt om ormar för att vara säker på om de är giftiga eller inte + bättre att lära eleven att hålla sig på ett bra avstånd utfall att).
http://ecologyasia.com/verts/snakes/pink-headed_reed-snake.htm

Jag har en kaffepaus och lekt lite med katten innan det är dags att fortsätta med en skoluppgift. Den är egentligen till förra kursen men vi fick den sista dagen på den kursen och en vecka på oss att lämna in, trots vi började med ekonomin och aldrig annars har kurser som överlappar varandra :meh: Aja, kaffe hjälper lite iaf :)

Var mer om det värsta på min praktik, en oproffisionell handledare! Hann knappt sätta mig bredvid henne för att observera det hon SKULLE visa mig, innan hon börjar berätta att hon är författare, ger mig reklam om boken hon skrivit och sedan visar mig var jag kan köpa boken ”här är den i pocket, här är den inbunden, här är den i e-bok”, och sedan går vidare till sin hemsida där jag kan köpa den billigare och visade även sin blogg.

VI SITTER I RECEPTIONEN PÅ AKUTMOTTAGNINGEN. Visa datorsystemen eller prata om rutinerna!!! Istället fick en liten tanta vänta på att jag slutligen tröttnade (jag trodde hon skulle avbryta sig själv när hon såg tanten, men nä) och öppnade luckan så att hon fick hjälp.

Sedan berättade hon att hon brukar bara öppna den lilla luckan när det kommer invandrare, för det kan vara IS.
Och prata med chefen eller skolan/de som hjälper till att ordna praktikplats. Praktiken är ju en väldigt viktig del av utbildningen så det vill man ju ska bli bra! Får ni fylla i utvärdering efter praktiken? Så har vi i alla fall. Någonstans måste det ändå komma fram hur folk beter sig. Sjukt oproffsigt!

När min mamma var i min ålder (33) hade hon en 15 åring (mig), en 12 åring, en treåring och en 9 månaders :wtf::nailbiting: Tanken är ju helt sjuk, varför började hon om för? Jag och den äldsta brorsan va ju nästan vuxna (och särskilt förtjust i barn är hon ju inte).

Förlåt men en 12-åring som nästan är vuxen :D
Min son fyller 12 år i år och är lååååångt ifrån vuxen :rofl:
Min minsta är 3 år i år, förstår din mamma. Kunde gott ha en till men orkar inte tror jag :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Eller rattare sagt, nar ni sitter pa toa lange, vad underhaller ni er med medan ni sitter dar? :p I dag larde jag mig om aggulor...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 027
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 586
Tjatter Mina syskonbarn ska få ett besök på Leos lekland i julklapp. Att bara ge dem ett presentkort eller skriva ut en lapp känns jätte tråkigt...
Svar
1
· Visningar
232
Senast: Entourage
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 545

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat