Vad gör vi? Nu kör vi! Del XLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jäkla väder. :cautious:
Strömmen har blinkat till ett drygt halvdussin gånger redan, datorn mår inte bra. Men det brinner i kaminen och hundarna sover, så det kunde för all del vara värre. :D

Fick precis ett tips om en bil på ingång som kanske kan vara något för mig också! Jag har varit så förbannat isolerad sedan min bil gick till den stora parkeringen i himlen för flera månader sedan, vore underbart att kunna åka hemifrån igen! :bump:
Se det från den ljusa sidan, det hade varit värre om kaminen bara blinkat till och det brunnit i datorn. :up: :p

Här har det börjat blåsa som satan nu. :cool:

Hade det varit varmt och icke eldningssäsong så vet du ju en som annars kan sortera.
Det hinner bli varmt tills att det är dags.
Jag måste förvara bråtet i 3 månader innan jag får kasta det.
Sådan är lagen.
Det är inte bara skräp utan de kan hävda att de vill ha sina "saker".

Sådan är lagen.
Tröttsamt ändå men inget att göra.
Blir stor brasa sen kanske.
Så skönt för dig att få rå om huset igen.

Har tvättat (och vikt/lagt in den rena tvätten), dammat, rensat, lämnat 3 stora kassar på myrorna, varit inom verkstan och fixat dimljuset (gratis!), städat badrummet och hunnit ta det lugnt. Nu blir det att trotsa snöstormen och gå till gymmet för att leka med ptn en timme.

Sådan är lagen.
Annars har jag ju en viss Ford transit med maxiskåp och hiss som går att låna så kan vi leverera "dyrbarheterna" framför deras ytterdörr asap. Den går att toppfylla och så finns det tydligen en containerbil på hans firma också, då gäller "dra-i-spaken-avlastning". :devil:

Och där gick kopplingen sönder och bilen går inte att köra. Kontot är tomt nu och jag fan orkar inte mer nu :rage: :rage: :rage: :rage: :rage:

Jag tänker ta en kopp kaffe, och för en kort stund inbilla mig att hästen är frisk och att vi inte har ett besök att åka till i morgon, att bilen är hel och att jag har en miljon på kontot.

Hur fan gör jag nu ? :cry:

Jag kan ha råkat tacka ja till att opponera på en extra masteruppsats, redan klar med den biten egentligen, opponerade på en förra sommaren. Men jag kunde inte låta bli trots att det egentligen är lite för stressigt - och jag ser fram emot det massor! Som den nörd jag är :D

Vaknade precis :o Klockan är nio på kvällen.

Har missat middag med vänner :o Fast där tror jag min övertrötta hjärna helt enkelt inte ville gå längre. En vän var liksom bara tillbaka i ett par dagar och ville gå till poolen och sen till middag, bara oss tre tjejer. Jag är rätt säker på att detta diskuterades för ett tag sedan.

Då ska den tredje helt plötsligt ha med sig en av sina karlar och beter sig som att de är vi som får följa med på deras middag :confused: Helt plötsligt ska det vara utanför campus trots att vi båda sa att vi föredrog på campus, pool besöket verkade också försvinna.

Personligen hade jag lätt dumpat karln för kvällen även om jag råkat dubbelboka :devil:

Iaf, jag sov enbart två timmar igår. Så åtta timmar idag även om det var mitt på dagen är nog rätt bra :up: Ska kolla på farmen sen gå ch äta middag och bege mig till jobbet tror jag.

Och där gick kopplingen sönder och bilen går inte att köra. Kontot är tomt nu och jag fan orkar inte mer nu :rage: :rage: :rage: :rage: :rage:

Jag tänker ta en kopp kaffe, och för en kort stund inbilla mig att hästen är frisk och att vi inte har ett besök att åka till i morgon, att bilen är hel och att jag har en miljon på kontot.

Hur fan gör jag nu ? :cry:

:heart Tycker du redan hade tillräckligt :(

Bakat kolakakor - check
Sökt jobb - check
Pluggat 0 tid idag - check
Druckit te - check
Tröttmössa i bollen - check
Börja betala av på CSN - check

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
51 52 53
Svar
1 056
· Visningar
27 938
Senast: dobbis
·
Svar
1 999
· Visningar
56 184
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 214
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 401

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka