Vad gör vi? Nu kör vi! Del XLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska gå och lägga mig, funderar ibland på om jag borde jobba kväll/natt egentligen. Har lätt att vända dygnet åt det hållet och är förvånansvärt pigg vid 2-3 på natten om jag inte går och lägger mig "som vanligt" på kvällen :confused:

Det är jobbigaste timmarna på nattpass brukar vara typ 4-5 tiden. Det är ganska lätt att vara pigg och alert i början av natten (2-3-tiden) än timmarna efter det. Men är du hyfsat pigg även då så KÖR! Vissa är helt enkelt nattmänniskor!
Jag är kvällspigg och har inte heller några problem med att hålla mig igång till 2-3 men därefter blir det problem :p

Reder ut röran i mitt Hus som jag har fått tillbaka.
Det står upp och det mesta fungerar men fy så det ser ut.
Jag funderar på om jag behöver hyra en container för att bli av med alla sopor som låg i det eller om jag kan köra det till återvinningen i trailern.
Men det är inte bråttom då all bråte för närvarande är lagrad i väntan på sortering.

Jag funderar på om jag behöver hyra en container för att bli av med alla sopor som låg i det eller om jag kan köra det till återvinningen i trailern.
Men det är inte bråttom då all bråte för närvarande är lagrad i väntan på sortering.

Är du av med iglarna?! Grattis i så fall! :up:

Åker tåg och hoppas på att jag kommer hem från Örebro i efm... :nailbiting: Men än så länge har inte SJ ställt in tågen i Örebro så jag hoppas, skönt nog slutar jag kl 15 så jag kanske hinner före stormen... :angel:
I värsta fall kan jag alltid sova över hos goda vänner i Örebro men det är alltid skönt att komma hem! :D

Det är jobbigaste timmarna på nattpass brukar vara typ 4-5 tiden. Det är ganska lätt att vara pigg och alert i början av natten (2-3-tiden) än timmarna efter det. Men är du hyfsat pigg även då så KÖR! Vissa är helt enkelt nattmänniskor!
Jag är kvällspigg och har inte heller några problem med att hålla mig igång till 2-3 men därefter blir det problem :p
Jag är och har alltid varit nattuggla, be mig inte göra nåt kreativt eller tänka själv före 10 på förmiddan och 2 muggar kaffe bara för då kan det sluta hur som helst :angel: men 12 timmar senare så är jag riktigt på hugget :banana: och 3-4 på natten,,,,,,,,,inga problem att utföra precis vad som helst. :up:

Hade det varit varmt och icke eldningssäsong så vet du ju en som annars kan sortera. ;) Tomfat är annars ett bra sätt att "sortera" brännbart i, och sen när man "sorterat klart" och det kallnat ett par veckor så lägger man på locket, viker in kanterna och kör det till tippen (eller ber grannen gräva ner det). :angel:

Vill ha spöstraff på folk som kör bil när de inte har på vägen att göra :rage::rage::rage:
Är man så rädd att man kör 60-70 på en hårt trafikerad 90 väg i rusningstrafik är man farlig. Och dessutom saktar ner vid varje möte :banghead::banghead:
Gjordes ett antal farliga omkörningar. Varje vettig sträcka hade jag möte så jag satt fast bakom puckot och kom till jobbet i sista stund.
Snöfritt, 1 plus, ingen nederbörd och välsaltad väg.

Och nej jag tutade inte alls när jag väl kunde köra om på ett bra sätt :o:angel:
Var det Holger 92 som var ute? Här är det ju toppenfin 1+2 men lik förbannat går det max 60 för en del och köra om när det blir dubbelfiligt, nänä, då blockerar dom båda körfälten. :banghead: :banghead:
Torr vägbana, inga möten och 100 på skyltarna, är det då nåt fel med att låsa farthållaren på 100 och glida i den hastigheten?

Jäkla väder. :cautious:
Strömmen har blinkat till ett drygt halvdussin gånger redan, datorn mår inte bra. Men det brinner i kaminen och hundarna sover, så det kunde för all del vara värre. :D

Fick precis ett tips om en bil på ingång som kanske kan vara något för mig också! Jag har varit så förbannat isolerad sedan min bil gick till den stora parkeringen i himlen för flera månader sedan, vore underbart att kunna åka hemifrån igen! :bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
38 39 40
Svar
783
· Visningar
20 976
Svar
1 999
· Visningar
56 159
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 192
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka