Vad gör vi? Nu kör vi! Del XLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och där gick kopplingen sönder och bilen går inte att köra. Kontot är tomt nu och jag fan orkar inte mer nu :rage: :rage: :rage: :rage: :rage:

Jag tänker ta en kopp kaffe, och för en kort stund inbilla mig att hästen är frisk och att vi inte har ett besök att åka till i morgon, att bilen är hel och att jag har en miljon på kontot.

Hur fan gör jag nu ? :cry:

Finns det ingen du kan låna bil av? Eller att försäkringen täcker hyrbil?

Fryser! Full snöstorm här idag, vaknade av att snöskyffeln slog mot fönstret i hallen. Gick upp och tog in den och gick och lade mig igen :p Nu försöker jag plugga till tentan, men det här sabla vädret ger mig huvudvärk :down:

Just nu sitter jag och katterna och ser förundrat på blötsnön som stormar runt på innergården. Är inte strömlös än, ibland är det tacksamt att bo mitt i stan och jag håller tummarna för att eventuella strömavbrott inte fuckar upp tvätt-tiden i kväll för då blir jag sur.

Snöar och blåser här. Har städat hela dagen. Tänkte be gubben ta med mat hem. Men sonen ringde och ville ha snitzel.. Ja ja...

Finns det ingen du kan låna bil av? Eller att försäkringen täcker hyrbil?
Min bilmeck har varit här. Det är en kopplingscylinder som är trasig. Han har beställt en ny nu på mekonomen och ska hjälpa mig att laga bilen på fredag :bow:
Den kostar dock 1200kr och ska hämtas ut i morgon och jag har inte ett öre kvar på kontot längre. :(

Ska se om jag kan få låna en bil till i morgon annat får jag skjuta på besöket. Hyrbil ingår bara om bilen står på verkstad men felet täcks inte av försäkringen då det räknas som slitage (har kollat upp) och det skulle i så fall bli helt galet dyrt.

Kliar mig i huvudet och försöker mig på en planritning för VA. Kommer snart ryka ur öronen på mig för att få någon förståelse. Hjälp!

Snart ska jag dock packa ihop och åka hem och spika lister. Lite mindre jobb för hjärnan :D

Min bilmeck har varit här. Det är en kopplingscylinder som är trasig. Han har beställt en ny nu på mekonomen och ska hjälpa mig att laga bilen på fredag :bow:
Den kostar dock 1200kr och ska hämtas ut i morgon och jag har inte ett öre kvar på kontot längre. :(

Ska se om jag kan få låna en bil till i morgon annat får jag skjuta på besöket. Hyrbil ingår bara om bilen står på verkstad men felet täcks inte av försäkringen då det räknas som slitage (har kollat upp) och det skulle i så fall bli helt galet dyrt.

Mekonomen brukar kunna lägga upp en avbetalning dessutom eller om du kan få det på faktura då hinner du få lön :)

Somnade runt 24 inatt, minsta sonen var vaken mellan 03.30 till 05.00. Väckarklockan ringde 06.30 och morgonen blev fullt upp med två barn att förbereda och stötta. Lämnade på förskolan vid 08.30 med bra väglag men lite blött. Kom hem och sov en stund, vaknade vid 11 med att det blåste som bara den på gården. Tittade ut och såg en kraftig blåst med snöblandat regn. Räknade med kaos på vägarna in till stan vid 12.45 och mycket riktigt; mycket hala vägar, en lastbil i diket och en annan lastbil som blinkade med varningsblinkers ståendes stilla i sin fil. På väg hem så fick jag köra i max 40 km eftersom inga småvägar hem var plogade och totalt glashala. Sambon beräknas komma hem i natt från sin snöjour och jag hoppas att vi kan få behålla strömmen eftersom vi saknar kamin och andra möjligheter till egen värme. Men just nu varken det blåser eller snöar så det värsta kanske redan har varit :angel::p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
28 002
Svar
1 999
· Visningar
56 184
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 214
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 402

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka