Vad gör vi nu då? XCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag borde gå och duscha och sedan lägga mig för ska upp tidigt, tidigt imorgon, men sitter och drar ut på det för det känns trist att gå och lägga sig redan och jag verkligen ogillar att duscha (åh, vad jag saknar badkar!!)

Tittar på the Bletchley circle,bryter ihop med ojämna mellanrum och funderar på meningen med allt. Var o lämnade av nyblivna exets grejer hos honom ikväll o hämtade mitt som var kvar där o det gör så ont:( Har aldrig tidigare känt så här för någon o så går det så här...

Sitter och letar billigare boende. Får väl finna mig i att vi måste flytta. Hur det än blir i princip.. Blir jag uppsagd har vi inte råd med gård, får jag jobbet imorgon flyttar vi 15 mil söderut. Så lika bra att sonda marknaden lite.
Men fy vad dyra 3or är! Suck.. Får väl försöka klämma ihop oss i en 2a och sälja halva möblemanget. Kanske lika bra.

Jag som precis inrett mitt syrum så fint! :arghh:
Vart ska ni flytta i så fall då?

Hur många gånger jag än säger åt mig själv att jag inte vill sitta "barnvakt" åt min gamla pappa så känns det för taskigt att säga åt mamma att hon ska låta bli att göra saker för det.. Jag bor ju ändå hos dem.

Nu åkte hon till Paris idag med ett barnbarn och jag ligger nu i sängen med lite otrygg känsla i magen då pappa är som värst (dvs väldigt virrig) på kvällarna. Och jag undrar när han tänker lägga sig så att jag vet att han inte bestämmer sig i virrigheten gå ut med hunden trots att han har en noggrann lista på kylskåpet över vad han ska göra. Så att jag kan sova! Jag ska jobba imorgon :arghh:
Han är egentligen ganska klartänkt men han fyller 90 i januari trots allt, han har definitivt blivit värre på kvällarna och envisheten/barnsligheten har bara växt sig värre med åldern.

En halvdag över, bara 5,5 dagar kvar ...

Mmmmm margaritas!

IMG_2930.webp

Alla är på sina platser, jag ska bara försöka varva ned lite nu innan jag försöker sova. Vill inte ligga och grubbla också.

Vi håller ju på att utvärdera en del nya produkter. Nu har respons trillat in ett tag från kunder/användare och det är tom bättre än vi hoppats. Sjukt kul!
Vi håller på att sy ihop en del spännande grejer ihop med andra. Jag är lite för labil för sånt som drar ut på tiden. Jag blir för taggad. Det får bli klart NU så jag kan börja sova som.. ja, inte en normal.. men iaf mindre labil människa.

De flesta siover väl nu. Här är kl 12 och lunch!
Otroligt energikrävande ridtur i morse. Ni vet sånna människor som tar och tar och tar energi utan att ge. Väldigt trevliga människor men såå självupptagna. Ibland har du 1 eller 2 sånna per ridtur. Den här turen tror jag var 8 av 12 typ... haha

Nya tag!

Hur många gånger jag än säger åt mig själv att jag inte vill sitta "barnvakt" åt min gamla pappa så känns det för taskigt att säga åt mamma att hon ska låta bli att göra saker för det.. Jag bor ju ändå hos dem.

Nu åkte hon till Paris idag med ett barnbarn och jag ligger nu i sängen med lite otrygg känsla i magen då pappa är som värst (dvs väldigt virrig) på kvällarna. Och jag undrar när han tänker lägga sig så att jag vet att han inte bestämmer sig i virrigheten gå ut med hunden trots att han har en noggrann lista på kylskåpet över vad han ska göra. Så att jag kan sova! Jag ska jobba imorgon :arghh:
Han är egentligen ganska klartänkt men han fyller 90 i januari trots allt, han har definitivt blivit värre på kvällarna och envisheten/barnsligheten har bara växt sig värre med åldern.

En halvdag över, bara 5,5 dagar kvar ...
Vaknade istället till en tom lägenhet ... :banghead::arghh: Jag vill inte ha det här ansvaret :turd:

Ett råd i all välmening... ta det lite lugnt med de äldre föräldrarna. Det är inte lätt ska gudarna veta (been there, done that) men de har sina rutiner och är rätt "set in their ways" vilket de har förtjänat :)
(Obs det där "yay me" var ren sarkasm, ifall det inte uppfattades :o)
Jag är medveten om att jag är lite väl hård mot farsan :o Men ibland är han för envis/barnslig så att det kan såra någon, och då är jag inte rädd att säga ifrån. Det spiller lätt över på vår relation i övrigt, tyvärr.

Jag ska iallafall inte jobba på äldreboende :rofl::angel:

Tillägg: Men tack iallafall :love:

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är admin för jobbets Facebooksida och har stött på lite problem. Chefen, vars privata e-mail är kopplad till sidan, har slutat och...
Svar
11
· Visningar
565
Senast: tott
·
Hemmet Nu är det klart! 1 april börjar jag min nya tjänst i Härnösand. Det ser jag verkligen fram emot, efter alldeles för många år i Skåne...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 812
Senast: Derivata
·
Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
14 574
Senast: astronaut
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka