Vad gör vi nu då? XCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sådant är verkligen inte kul :down:
Finns det något ni kan dra in på eller sälja av för att få ihop pengar? Finns det möjlighet att prata med TFF och reda ut missförståndet/diskutera fram en lösning?
Skulden är redan betald så det är inte problemet. Problemet är att TFF skickade den sista lilla jäkla avbetalningen via fogden direkt istället för att kolla med oss vad som hänt. 😔
Ekonomin repar sig en hel massa redan dem näst kommande två månaderna då inkomsterna ökar drastiskt men det hjälper ju tyvärr inte denna månaden när vi får leva på nudlar. Typ..

Skulden är redan betald så det är inte problemet. Problemet är att TFF skickade den sista lilla jäkla avbetalningen via fogden direkt istället för att kolla med oss vad som hänt. 😔
Ekonomin repar sig en hel massa redan dem näst kommande två månaderna då inkomsterna ökar drastiskt men det hjälper ju tyvärr inte denna månaden när vi får leva på nudlar. Typ..
Fast betalade ni direkt ni fick från fogden så får man ingen prick
Det är när man inte betalar kravet man får det

Men vad dåligt av dem, de kunde ju ha hört med er först. Speciellt när det var sista avbetalningen och ni skött det tidigare

Fast betalade ni direkt ni fick från fogden så får man ingen prick
Det är när man inte betalar kravet man får det
Pricken är sen innan, men om man inte har haft en skuld på kfm dem sista två åren så lägger dem sekretess på den så att den inte syns utåt. Men iom att detta nu gick via fogden så har han ju haft två skulder inom loppet av två år som varit där och då lyfts sekretessen.

Grattade min ena brorsson idag som blev 4 år gammal.Inte längesedan han var ett litet knyte (vart tog tiden vägen?)

Trött som jag vet inte vad ikväll, så jag tog en lång varm dusch och ägnade mig sedan åt lite hudvård och nu tassar jag bara omkring och "är". Vilket känns som en fullt tillräcklig sysselsättning tills det är dags att sova :D

Morr.
Pensionären jag ersatte vikarierar emellanåt och vi har en bra arbetsrelation. Men ibland skiner det igenom att hon inte litar ett dugg på att jag klarar jobbet. Idag fällde hon en hastig kommentar som var snudd på kränkande. Hon slätade över snabbt. Men jag fick en obehaglig inblick i hur hon tänker. En kombo av att hon är utbildad lärare och jag itne är det, plus att hon jobbat som lågstadielärare och lärt barn läsa och tycker att invandrare är precis samma sak. Vilket jag inte alls tycker. Så jag är en smula "skum" i hennes ögon misstänker jag.

Tur att jag faktiskt ser att mina elever går framåt och jag ser att jag kan flytta flera stycken vidare till nästa klass ganska snart.

Idag klarade den tysta inbundna mannen som mest kommunicerat med gester att både läsa flera ord och skrattade dessutom på lektionen. Plus att han pratar!

"Ny lägenhet"-problem:
- Jag fattar inte hur jag stänger av ljuset i badrummet O_o
- Jag förväxlar badrums- och klädkammardörren :o
- Mina kastruller funkar inte på induktionshällen
- Nätuttaget sitter inte i närheten av något eluttag. Tanken kan rimligen inte vara att man ska dra nätverkskabel tvärs över hallgolvet? :confused:
Haha.... Jag letar fortfarande efter kökshandduken och grytlapparna på samma sida om spisen där de satt i förra huset. Vi flyttade för två år sedan..... :D
(De hänger på ett HELT annat ställe - i förhållande till spisen - i detta huset....)

Uppdaterar mitt CV, kollar runt lite på lägenheter, scrollar annonser på Platsbanken.. Trots att jag har arbete fram till sista juni nästa år och lägenheten kvar till slutet av augusti börjar jag få lite små-ångest över att jag inte vet vart jag ska ta vägen eller vad jag vill göra med mitt liv. Åtta år vid universitetet kommer jag lämna bakom mig, nu då?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är admin för jobbets Facebooksida och har stött på lite problem. Chefen, vars privata e-mail är kopplad till sidan, har slutat och...
Svar
11
· Visningar
565
Senast: tott
·
Hemmet Nu är det klart! 1 april börjar jag min nya tjänst i Härnösand. Det ser jag verkligen fram emot, efter alldeles för många år i Skåne...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 812
Senast: Derivata
·
Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
14 578
Senast: astronaut
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka