Vad gör vi nu då? XCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Somnade om och vaknade kl 12. Tog en lång och varm dusch och sanerade mig själv. Ska nu dricka kaffe. Solen skiner in och värmer gött! Så härligt med höst så att man kan njuta av ljuset utan att svettas!

Men hade inte du ett nytt jobb på g? Isf är det ju bara bra att du slipper säga upp dig ;)

Jo jag hade ett på 16 h i veckan. Kan inte leva på det..
Ska på intervju imorgon med men det är ju bara en intervju.
Inget är klart än, facket ska säga sitt och så också. Men jag känner bara, poop :turd: Som om jag inte hade tillräckligt med skit att fundera på.

Jo jag hade ett på 16 h i veckan. Kan inte leva på det..
Ska på intervju imorgon med men det är ju bara en intervju.
Inget är klart än, facket ska säga sitt och så också. Men jag känner bara, poop :turd: Som om jag inte hade tillräckligt med skit att fundera på.

Vad trist! Men ta 16 tim jobbet och så tar du ngt annat på sidan om? :)

Vad trist! Men ta 16 tim jobbet och så tar du ngt annat på sidan om? :)

Fast de behöver någon som börjar helst igår och jag kan inte kombinera med nuvarande jobb.. Så jag fick tacka nej till det. Annars hade det varit en lösning. Jag kan inte säga upp mig heller, då får jag ingen a-kassa.

Har jag tur blir jag inte uppsagd men det verkar som att jag blir det. Poooooop!

Fast de behöver någon som börjar helst igår och jag kan inte kombinera med nuvarande jobb.. Så jag fick tacka nej till det. Annars hade det varit en lösning. Jag kan inte säga upp mig heller, då får jag ingen a-kassa.

Har jag tur blir jag inte uppsagd men det verkar som att jag blir det. Poooooop!

Va, får man inte a-kassa längre om man säger upp sig? Jag trodde bara "karenstiden" (eller vad det kallas?) var längre?

Oavsett. Verkligen poooooo! Arbetslöshet är så j-a stressande och suger musten ur en. Håller tummarna att det löser sig till nåt bra!

Va, får man inte a-kassa längre om man säger upp sig? Jag trodde bara "karenstiden" (eller vad det kallas?) var längre?

Oavsett. Verkligen poooooo! Arbetslöshet är så j-a stressande och suger musten ur en. Håller tummarna att det löser sig till nåt bra!

Jo, man får a-kassa men karens på 45 arbetsdagar. Min ekonomi överlever inte det..
Hållet tummarna för jobbintervjun imorgon!

Jo, man får a-kassa men karens på 45 arbetsdagar. Min ekonomi överlever inte det..
Hållet tummarna för jobbintervjun imorgon!

Ajdå! Blir du inte nervig av att inte ha ngn buffert? Håller tummarna för att du får jobbet imorgon!

Ajdå! Blir du inte nervig av att inte ha ngn buffert? Håller tummarna för att du får jobbet imorgon!

Extremt nervig! Min buffert åts upp när mannen blev arbetslös, djuren sjuka och bilen trasig :arghh: Inte kunnat bygga upp nåt nytt än. Och nu hot om uppsägning på det.
Jag mår inget vidare just nu..

Extremt nervig! Min buffert åts upp när mannen blev arbetslös, djuren sjuka och bilen trasig :arghh: Inte kunnat bygga upp nåt nytt än. Och nu hot om uppsägning på det.
Jag mår inget vidare just nu..

Typiskt att allt händer på samma gång! Förstår att du mår dåligt av det. Håller tummarna för att du dels får jobbet och att allt löser sig i övrigt!

Sitter i soffan o tycker synd om mig själv:( Blev precis dumpad av kärleken, så sitter o gråter, tröstäter choklad och tittar på Altered Carbon, varvat med att vara förbannad och tröststäda stallet...

Träffade just föreningens ordförande i tvättstugan. Lite svårt att framställa sig som en seriös människa med okammat rosa hår, en lite för genomskinlig t-shirt med tryck i form av en naken person på, prickiga pyamasbyxor... och högklackat :rofl:

Sitter och letar billigare boende. Får väl finna mig i att vi måste flytta. Hur det än blir i princip.. Blir jag uppsagd har vi inte råd med gård, får jag jobbet imorgon flyttar vi 15 mil söderut. Så lika bra att sonda marknaden lite.
Men fy vad dyra 3or är! Suck.. Får väl försöka klämma ihop oss i en 2a och sälja halva möblemanget. Kanske lika bra.

Jag som precis inrett mitt syrum så fint! :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är admin för jobbets Facebooksida och har stött på lite problem. Chefen, vars privata e-mail är kopplad till sidan, har slutat och...
Svar
11
· Visningar
565
Senast: tott
·
Hemmet Nu är det klart! 1 april börjar jag min nya tjänst i Härnösand. Det ser jag verkligen fram emot, efter alldeles för många år i Skåne...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 812
Senast: Derivata
·
Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
14 583
Senast: astronaut
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka