Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
"23 grader kallt"Kl är strax efter 18 här. Det blåser och är 23 grader kallt. Brr...
Mår allmänt lite sådär. Mörbultad, väldigt trött kropp. Vaknade precis efter en 3-timmars nap...
Känner för att gräva ner mig.
5 dagars jobb väntar fr o m imorrn...
"23 grader kallt"
Då kan vi säga så att det är natt här dagtid nu om man ska gå efter dina temperaturerprecis vad jag tankte men da jag sjalv gjort samma misstag, vilket ar latt gjort nar man bor i tropiskt klimat, tankte jag inte saga nagot.
Har haller det dock verkligen pa att bli kallt ... pa natterna ar temperaturen nere i 5-10*C, men pa dagen ar det runt 18 - 25*C i skuggan. Helt perfect hundtranings vader da regnet inte startat pa allvar annu. Forhoppningsvis drojer det till January innan det regnar varje dag, nu regnar det en eller ett par ganger i veckan och da ofta pa natten. Himla "accommodating" om man sager sa.
Detta forum är verkligen fel forum att klaga på lägre temperaturer i när man bor i tropiska klimat - you just can't winDå kan vi säga så att det är natt här dagtid nu om man ska gå efter dina temperaturer
Idag extra mycket, dimmigt imorse och sen dess bara molnigt. Dvs ingen sol som värmer åtminstone lite grann.
Det är åtminstone inte mörkt, än (kl är 17.00).
Har varit hostig/förkyld nu några dagar. Idag kändes det värre. Sa det till sambon som kikade på mig och sa: "Ja, du ser ju... inte direkt ut som du ska på bal.."
Fin omskrivning för "du ser förjävlig ut med rufsigt hår, kolsvarta ringar runt ögonen, röd näsa och vattnig blick".
Jag var också på väg att baka bröd men värmde vattnet för länge i vanlig ordning. Så nu vet jag inte.Brödbak på gång !
Vatten? Nä, jag vill ha mjölk i i stället.
Rågsikt? Nä, har ingen. Jag tar havregryn och solroskärnor i stället.
Inget socker? Nä, jag häller allt i lite sirap.
Kan egentligen inte förstå varför jag överhuvudtaget brydde mig om att leta upp ett recept.....
Har du redan blandat det för varma vattnet med jästen då?Jag var också på väg att baka bröd men värmde vattnet för länge i vanlig ordning. Så nu vet jag inte.
Nej, självklart inte. Det var nästan 60 grader. I stället åkte jag en sväng till Ica och handlade. Nu är vattnet 39 grader.Har du redan blandat det för varma vattnet med jästen då?