Vad gör vi nu då? XCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade pigg idag, det varade dock inte speciellt länge.
Överväger att däcka i soffan resten av dagen, helt otroligt trött idag

"23 grader kallt"
:cautious::mad::meh:

:rofl: precis vad jag tankte :p men da jag sjalv gjort samma misstag, vilket ar latt gjort nar man bor i tropiskt klimat, tankte jag inte saga nagot.:angel:

Har haller det dock verkligen pa att bli kallt ... pa natterna ar temperaturen nere i 5-10*C, men pa dagen ar det runt 18 - 25*C i skuggan. Helt perfect hundtranings vader da regnet inte startat pa allvar annu. Forhoppningsvis drojer det till January innan det regnar varje dag, nu regnar det en eller ett par ganger i veckan och da ofta pa natten. :p Himla "accommodating" om man sager sa. :D

Jag ligger på soffan och får inget gjort. Tänk om jag vid livets slut bara skulle kunna titta tillbaka på ett händelselöst liv där jag inte skapat något? Så otroligt tråkigt. Men var ska jag hitta drivkraften?

Haha.....undrar om katten vantrivs här?? Han försökte rymma med UPS-bilen idag :eek::D !! Jodå, när hon lastade ur min mans paket så passade buskatten på att hoppa in i bilen. Han älskar att hoppa in i vår bil också. När jag har handlat på helgen - och håller på att lasta ur - så hoppar han ALLTID in och undersöker bilen. Bra att han trivs med att åka bil - snart är det dags för kastrering..... :sneaky:

:rofl: precis vad jag tankte :p men da jag sjalv gjort samma misstag, vilket ar latt gjort nar man bor i tropiskt klimat, tankte jag inte saga nagot.:angel:

Har haller det dock verkligen pa att bli kallt ... pa natterna ar temperaturen nere i 5-10*C, men pa dagen ar det runt 18 - 25*C i skuggan. Helt perfect hundtranings vader da regnet inte startat pa allvar annu. Forhoppningsvis drojer det till January innan det regnar varje dag, nu regnar det en eller ett par ganger i veckan och da ofta pa natten. :p Himla "accommodating" om man sager sa. :D
Då kan vi säga så att det är natt här dagtid nu om man ska gå efter dina temperaturer :laugh::p
Idag extra mycket, dimmigt imorse och sen dess bara molnigt. Dvs ingen sol som värmer åtminstone lite grann.

Det är åtminstone inte mörkt, än (kl är 17.00).

Då kan vi säga så att det är natt här dagtid nu om man ska gå efter dina temperaturer :laugh::p
Idag extra mycket, dimmigt imorse och sen dess bara molnigt. Dvs ingen sol som värmer åtminstone lite grann.

Det är åtminstone inte mörkt, än (kl är 17.00).
Detta forum är verkligen fel forum att klaga på lägre temperaturer i när man bor i tropiska klimat - you just can't win :rofl:

Har varit hostig/förkyld nu några dagar. Idag kändes det värre. Sa det till sambon som kikade på mig och sa: "Ja, du ser ju... inte direkt ut som du ska på bal.."
Fin omskrivning för "du ser förjävlig ut med rufsigt hår, kolsvarta ringar runt ögonen, röd näsa och vattnig blick".

Brödbak på gång :) !

Vatten? Nä, jag vill ha mjölk i i stället.
Rågsikt? Nä, har ingen. Jag tar havregryn och solroskärnor i stället.
Inget socker? Nä, jag häller allt i lite sirap.

Kan egentligen inte förstå varför jag överhuvudtaget brydde mig om att leta upp ett recept..... :p

Brödbak på gång :) !

Vatten? Nä, jag vill ha mjölk i i stället.
Rågsikt? Nä, har ingen. Jag tar havregryn och solroskärnor i stället.
Inget socker? Nä, jag häller allt i lite sirap.

Kan egentligen inte förstå varför jag överhuvudtaget brydde mig om att leta upp ett recept..... :p
Jag var också på väg att baka bröd men värmde vattnet för länge i vanlig ordning. Så nu vet jag inte.

Maken säger att han inte vill bo kvar här :( Han vill in till stan igen och lägenhet.. Jag vill inte bo i lägenhet! Vette sjutton hur vi ska göra...

Jag och kråkan har ätit kvällsmacka, nu sängen.. jobbar men är inte hundra, så mycket vila blir det...

Och mumsigt bröd blev det...
20181002_195007.jpg

Butikschef är i Paris på inköp. Jag har lite fint försökt flika in att tidigare inköp kanske inte varit så lyckade och försökt få henne att tänka lite mer trendigt, kommersiellt och framåt. Nu skickar hon över bilder och jag bara... :/ Jag är inte expert på inköp men har iaf ngt erfarenhet. Inköp handlar ju inte om att köpa in vad man själv tycker är snyggt i stunden utan att kunna förutspå trender, identifiera kunden etc. Finns det dessutom 187 blåa väskor i lager kanske man undviker att köpa in 187 till typ identiska.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är admin för jobbets Facebooksida och har stött på lite problem. Chefen, vars privata e-mail är kopplad till sidan, har slutat och...
Svar
11
· Visningar
565
Senast: tott
·
Hemmet Nu är det klart! 1 april börjar jag min nya tjänst i Härnösand. Det ser jag verkligen fram emot, efter alldeles för många år i Skåne...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 815
Senast: Derivata
·
Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
14 583
Senast: astronaut
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka