Vad gör vi nu då? XCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har haft en bra dag på jobbet (alltså att jag kom hem med energi och inte lust att vilja sova i en vecka) vilket känns bra inför kommande vecka. Nu håller jag på att laga en vegetarisk chili till middag, och om jag orkar ska jag även ta hand om de sista äpplena och koka en stor sats äppelkompott.

Trodde att mitt kort skulle funka med legitimation och drog och handlade. Men nepp. Då steppade en medelålders kvinna in och såg medlidande på mig och ville betala för mig. ”Det är många som har det tufft nu” sa hon och mönstrade mig och såg nästintill ledsen ut. Försökte föreslå att jag kunde swisha henne men nej, jag måste sett väldigt fattig/hemlös ut för det fick jag absolut inte!

Trodde att mitt kort skulle funka med legitimation och drog och handlade. Men nepp. Då steppade en medelålders kvinna in och såg medlidande på mig och ville betala för mig. ”Det är många som har det tufft nu” sa hon och mönstrade mig och såg nästintill ledsen ut. Försökte föreslå att jag kunde swisha henne men nej, jag måste sett väldigt fattig/hemlös ut för det fick jag absolut inte!
Hon trodde att märkesväskan hade kostat dina sista slantar?

:rofl: :rofl: :rofl:

Har varit igång med städ av gamla lägenheten och uppackade av nya lägenheten i 12 timmar. Nu tog det tvärstopp. Imorgon kommer leverans av säng, soffa och garderober; ie ännu fler kartonger! :nailbiting:

Har en unge med ångestproblematik som är förvånad över att hon måste läsa B-språk i skolan och därför måste plugga och en unge som är förtvivlad över att hennes kanin är dålig (Och ja, det är självklart jättesorgligt, världens mysigaste kanin som kanske inte överlever detta). Oh happy day. Jag känner att min pedagogiska förmåga (Och ork) att logga till pluggande ligger på minus så nu är jag och ena ungen osams. Den andra skickade jag ut i köket för att fixa matlåda till imorgon. :o

Min dator har motarbetat mig hela dagen. Jag hade behövt jobba. Slött nät och sen tretusen uppdateringar som tagit timmar att få till. Jag var färdig att kasta ut aset genom fönstret. Så några djupa andetag senare drog jag till stallet istället. Man blir alltid glad av min lilla pärla! :heart

Haha va :rofl: hade du morgonrocken på dig :p ?

Har en unge med ångestproblematik som är förvånad över att hon måste läsa B-språk i skolan och därför måste plugga och en unge som är förtvivlad över att hennes kanin är dålig (Och ja, det är självklart jättesorgligt, världens mysigaste kanin som kanske inte överlever detta). Oh happy day. Jag känner att min pedagogiska förmåga (Och ork) att logga till pluggande ligger på minus så nu är jag och ena ungen osams. Den andra skickade jag ut i köket för att fixa matlåda till imorgon. :o

:heart :heart

Haha va :rofl: hade du morgonrocken på dig :p ?

Haha nej. Såg ut ganska exakt såhär:

1B98F937-854B-41A9-817C-84459298928F.webp

Nu har jag dock pyjamas och morgonrocksliknande kappa på mig för att gå och försöka posta ett paket :p Chansen lär ju vara relativt stor för allmosor :p :D

Kl är strax efter 18 här. Det blåser och är 23 grader kallt. Brr...

Mår allmänt lite sådär. Mörbultad, väldigt trött kropp. Vaknade precis efter en 3-timmars nap...

Känner för att gräva ner mig.
5 dagars jobb väntar fr o m imorrn...

Äter frukost, slösurfar och njuter av att vara ledig för en gångs skull.
Poppar julmusik för fullt :D Är en riktig höstdag ute idag, dimmigt och regnet hänger i luften

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är admin för jobbets Facebooksida och har stött på lite problem. Chefen, vars privata e-mail är kopplad till sidan, har slutat och...
Svar
11
· Visningar
565
Senast: tott
·
Hemmet Nu är det klart! 1 april börjar jag min nya tjänst i Härnösand. Det ser jag verkligen fram emot, efter alldeles för många år i Skåne...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 815
Senast: Derivata
·
Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
14 583
Senast: astronaut
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka