Vad gör vi nu då? XCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har börjat mata fåglarna och hade nyss besök av en pippi som jag inte kände igen. Den var i storlek som en bofink. Så jag tog fram fågelboken och kollade bland finkar, sparvar och andra småfåglar, men den kunde jag inte hitta.

Besiktat lille bilen som gick igenom utan anmärkning likväl som den store bilen gjorde för en månad sedan :up: Men alltså det tar inte många minuter inne i besiktningshallen och det känns som att när de servar bilen så är de betydligt noggrannare, kunde då inte den ackrediterade verkstaden typ besikta bilen samtidigt :idea:
De kan ju släcka tvåor, förr i tiden fick man ju åka tillbaka för ombesiktning det behöver man inte idag alltså borde det väl gå att bocka i att den här bilen är nu besiktad för 12 (eller 14) månader framåt :)

Har såpaskurat golvet. Måste ha spillt ngt fett på golvet igår och sen traskat runt i det så hela golvet såg när ljuset sken in imorse helt fläckigt ut. KAOS! Nu ser det betydligt bättre ut iaf efter x antal såpaomgångar. Har gammalt olackat ekgolv från 20-talet. Fantastiskt vackert. Praktiskt? Not so much... :meh:
Nu steker jag pannkakor och dricker kaffe, ska sen till frissan vid 12-snåret.

Sitter och dricker kaffe med macka och ska göra en planering inför denna vecka snart.
Flyttar runt lite på krukväxterna så de får mer ljus och stängt två rum som inte kommer vara uppvärmda annat än jul och om det kommer mycket folk så där får bara pelargonierna bo över vintern. Sitter just nu i vardagsrummet och det känns lite som en djungel :p

Har precis sett Jalla Jalla efter att den stod nämnd i min kurslitteratur, och tröttnade riktigt fort på den. Att kritiskt granska den utifrån några punkter var desto roligare, nu ska jag bara försöka få in den i mitt arbete. Men jag tog en paus här först :angel:

Har råkat spärra samtliga kort. Har ett kreditkort som jag gömt undan men glömt vart. Detta lär ju vara mkt bra ekonomiskt sett, mindre bra ur praktisk synpunkt. Kunde swisha frissan nyss iaf :meh:

Bra jobbat.
Köpstopp fick en ny innebörd.....:D

(jag skulle blivit smått galen om jag lyckats med det...)

Eller hur.. lånade ut plånboken men angav fel kod så kan bara skylla på mig själv. Beställde koden nu iaf som ”skulle skickas ut om några dagar”. Kom sen på att jag kanske måste beställa nya kort också? Kaos. Orkar knappt ta tag i det. Testar om det funkar att de skickar koden. Tur att jag kan swisha Riche :angel:

Har ar det nu "pumpa sasong" pa allvar. Det ar pumpor overallt och smaken i allt fran brod och soppa till kaffe :cautious: Sa ...

19fm3x.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är admin för jobbets Facebooksida och har stött på lite problem. Chefen, vars privata e-mail är kopplad till sidan, har slutat och...
Svar
11
· Visningar
565
Senast: tott
·
Hemmet Nu är det klart! 1 april börjar jag min nya tjänst i Härnösand. Det ser jag verkligen fram emot, efter alldeles för många år i Skåne...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 815
Senast: Derivata
·
Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
14 583
Senast: astronaut
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka