Vad gör vi nu då? XCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har haft gäster hela dagen. Jättetrevligt! Nu har jag och Vovvi slängt oss i sängen medans stackars sambon sitter och räknar om prislistor pga dyrare råvaror iom torka.
Vi hatar båda sånt göra. Så jag är sjuuukt glad att slippa!

Har precis kokat äppelkompott på fallfrukt efter att ha varit och plockat det och mandlar. Min största dröm är att få bo i ett hus med en lagom stor trädgård med massa fruktträd, odlingar osv. Vi var ute i knappt en timme idag, och jag mår så mycket bättre!

Gjorde Apfelstrudel med vaniljsås på äpplen från trädgården. Blev supergott.

Använder alldeles för mycket vaniljpasta :angel:, men det är ju sååååå gott. Dags att beställa igen.

Vilken otroligt dålig ide det var att trycka i sig en hel chokladkaka. Panikångestattacken kom som på beställning. Så obehagligt.

Chokladkakefyllan har börjat släppa nu. Jag får låta bli att göra om det där misstaget fler gånger. Jag vet ju att jag inte tål det.

Men det lär dröja ett tag till innan det har släppt helt och jag kan sova. Jag skakar fortfarande en del och är spänd.

Jag har kylarvätskelekage (?) i bilen och åkte precis till affärn för att köpa ett nytt lock som första koll. Nä då är det stängt pga "queens birthday".... hur många j-a birthdays kan nån ha???? :mad:

Funderar på att fråga chefen om jag kan låna hennes ena bil några dagar istället för att hålla på och fylla påkylarvätska varannan dag..

Det ser dock rätt kladdigt ut på ett ställe under motorhuven så jag gissar att jag måste lämna in bilen...

Och sambons skrothög som han köpte startar inte :grin:

God morgon måndag!

Kvallen's middag bestod av pita brod, gronsaker, diverse hummus och dip, ost, leverpastej, luft torkad skinka och inlagd paprika, hot pepper, och vad jag kunde hitta i kylen. Till det ett stort glas Napa Cellars Petite Sirah som jag hittade i en garderob :confused: harom dagen.
Jag har garn till en ny troja jag tankt sticka till barnbarnet ... men da jag som vanligt valjer garn som inte hor till monstret behover jag en annan stick storlek. Som jag naturligtvis inte har hemma. Den ENDA storleken som saknas. :meh: Inmundigandet av vin gor dock att det kanske ar lika bra att jag inte kan komma igang med projectet i kvall :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är admin för jobbets Facebooksida och har stött på lite problem. Chefen, vars privata e-mail är kopplad till sidan, har slutat och...
Svar
11
· Visningar
565
Senast: tott
·
Hemmet Nu är det klart! 1 april börjar jag min nya tjänst i Härnösand. Det ser jag verkligen fram emot, efter alldeles för många år i Skåne...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 815
Senast: Derivata
·
Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
14 583
Senast: astronaut
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben