Vad gör vi nu då? XCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
BAH! Skrev ett relevant och (i mitt tycke) genomtänkt inlägg för att posta i en tråd, och så hinner den bli låst!
Blärk så irriterande. :banghead:

F.ö. så dricker jag vin och ska titta på den finska serien Karppi.

Maken säger att han inte vill bo kvar här :( Han vill in till stan igen och lägenhet.. Jag vill inte bo i lägenhet! Vette sjutton hur vi ska göra...
Fy vad jobbigt. Har inte så mycket råd att ge, mer än att sova på saken och försöka kompromissa. Är stan långt bort? Skaffa en mindre lägenhet och behåll gården, så sover man där det passar bäst?

Efter några veckors frustration så . De jag har varit frustrerad över är:

- Ingen Tv på 14dagar så missade all ett tag tävling på tv. Så de var när att tv och boxern hade åk ut genom rutan om inte gubben hade sagt jaja ja kommer

-Diskuterat med boxer alldeles för många gånger

-Lyssna på gnällande på jobbet

- Fixade inomhus antenn men de var nära den hade åk ut innan gubben räddade situationen

-Förkyld en sväng
Och nummera så skrubbar jag hela lgh( inte för att jag har jätteskitigt men jag skrubbar en gång i mån i lgh

Morgonkaffe och cigg. Första dagen av 5... skulle haft 4 dagar ledigt vilket blev 1 dag ledig och det för två dagar sedan. Vad gör man inte för att hjälpa till under skolloven?

Det har varit blåsigt senaste 3-4 dagarna så alla båtturer har blivit inställda. Jag gissar att det är därför vi varit så överbokade och vi har kört 3-4 turer om dagen istället för normala 2 turer...

Igår eftermiddag hade vi dock stängt så både hästar och människor fick lite ledig tid.

Hästarna mår bra dock, de verkar inte griniga eller trötta. Vi fodrar massa extra varje morgon och kväll iofs men det behövs ju!

En del passar på att ta en snooze stranden när vi är där

IMG_20181002_130016_342.webp

Fy vad jobbigt. Har inte så mycket råd att ge, mer än att sova på saken och försöka kompromissa. Är stan långt bort? Skaffa en mindre lägenhet och behåll gården, så sover man där det passar bäst?

Vi har inte råd med två boenden, han är arbetslös.. Är ca 1,5 mil till närmsta större ort så jag tycker inte det är långt.
Det är allt jobb med gården han inte vill ha, typ klippa gräs och elda.. Jag säger att jag kan göra det istället men det hjälper visst inte..
Vi får vänta och se hur det går med intervjun på torsdag, får jag det jobbet måste vi ändå flytta ca 15 mil så då blir det lägenhet igen.

Det är strömavbrott hos mig. Så jag har inget internet och kan inte jobba. Eller jo förresten, en uppgift kan jag göra offline kom jag på.

Men jag ska ta och tända i spisen först.

Ger mig själv en klapp på axeln. Städat mitt kontor vilket var behövligt organiserat upp det lite och slängt 1 hel kartong med papper/offerter/produktblad som är gamla.

Vilken yta jag fick!

Städerskan blir nog glad när hon kommer imorgon :D

När det äntligen är lite lugnt på jobbet så får man passa på :)

Funderar på om jag ska ta itu med all reklammaterial jag har en del har blivit ganska gamla där med eller om jag ska vänta tills imorgon när kollegan är på plats

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är admin för jobbets Facebooksida och har stött på lite problem. Chefen, vars privata e-mail är kopplad till sidan, har slutat och...
Svar
11
· Visningar
565
Senast: tott
·
Hemmet Nu är det klart! 1 april börjar jag min nya tjänst i Härnösand. Det ser jag verkligen fram emot, efter alldeles för många år i Skåne...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 815
Senast: Derivata
·
Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
14 583
Senast: astronaut
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka