Vad gör vi nu då? XCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och letar billigare boende. Får väl finna mig i att vi måste flytta. Hur det än blir i princip.. Blir jag uppsagd har vi inte råd med gård, får jag jobbet imorgon flyttar vi 15 mil söderut. Så lika bra att sonda marknaden lite.
Men fy vad dyra 3or är! Suck.. Får väl försöka klämma ihop oss i en 2a och sälja halva möblemanget. Kanske lika bra.

Jag som precis inrett mitt syrum så fint! :arghh:

Jag bor i en etta ;) Iofs allmänt kallad "lägenhetsgarderoben" ;)

Jag bor i en etta ;) Iofs allmänt kallad "lägenhetsgarderoben" ;)

Blir lite trångt för två personer och två katter i en etta. ;) Jag är bortskämd med utrymme här i huset, eget syrum och allt! Vette sjutton om jag skulle palla att bo trångt igen.
Första tiden vi var ihop bodde vi båda och en katt på ca 30 kvm. Det gick men det var lite jobbigt.

Vad bra, alla verkar vara på kast humör då deppar jag iaf inte ihop tråden.. Vår ekonomi är så mycket i botten just nu så jag har mardrömmar om nätterna. Vi håller oss knappt flytande som det är och nu gick bilen sönder, och vi upptäckte att den ena brunnen är smockfull fast den borde rinna av och dessutom håller den på att rasa samman, och dessutom verkar det som att ett missförstånd mellan mig och TFF gav min sambo en prick :cry::cry: Fantastiska liv! :meh:

Flamingos på Rusta
20181003_154212.webp

Va, får man inte a-kassa längre om man säger upp sig? Jag trodde bara "karenstiden" (eller vad det kallas?) var längre?

Oavsett. Verkligen poooooo! Arbetslöshet är så j-a stressande och suger musten ur en. Håller tummarna att det löser sig till nåt bra!
Om jag minns rätt så är karensen 45 dagar. d.v.s. man får inget innan det. Har man inte en bra slant på sparkontot så går det ju inte.

Vad bra, alla verkar vara på kast humör då deppar jag iaf inte ihop tråden.. Vår ekonomi är så mycket i botten just nu så jag har mardrömmar om nätterna. Vi håller oss knappt flytande som det är och nu gick bilen sönder, och vi upptäckte att den ena brunnen är smockfull fast den borde rinna av och dessutom håller den på att rasa samman, och dessutom verkar det som att ett missförstånd mellan mig och TFF gav min sambo en prick :cry::cry: Fantastiska liv! :meh:
Sådant är verkligen inte kul :down:
Finns det något ni kan dra in på eller sälja av för att få ihop pengar? Finns det möjlighet att prata med TFF och reda ut missförståndet/diskutera fram en lösning?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är admin för jobbets Facebooksida och har stött på lite problem. Chefen, vars privata e-mail är kopplad till sidan, har slutat och...
Svar
11
· Visningar
565
Senast: tott
·
Hemmet Nu är det klart! 1 april börjar jag min nya tjänst i Härnösand. Det ser jag verkligen fram emot, efter alldeles för många år i Skåne...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 812
Senast: Derivata
·
Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
14 583
Senast: astronaut
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka