Vad gör vi nu då? XCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jobbat.
Har min ledig dag på tisdagar som vanligt. Och fått nytt hus.
Ska torka borden och moppa golvet i matsalen. Sedan fixa i våran tvättstuga med att köra tvätt, torktumla mm. Längre fram - packa väskor med moppar och trasor.
Väl hemma har jag gjort vb hos mina yngel. Upptäckte en massa ägg i "föräldrarkaret", så de har jag flyttat till yngel byttan. Provar och föder upp dem också.
Ska åka till en kompis ikväll och hämta lite fiskar. Hon ska sluta med fiskar och bara ha räkor...
Kanske packa lite inför kryssningen

Det marks verkligen att hosten kryper narmare, men vi har fortfarande inget regn och 25-35*C pa dagarna. Nu ar dock natterna kalla, det gar ner till 10*C vissa natter. Vilket ju ar himla skont da man kan sova utan AC och med fonstret oppet igen. MEN ... det blir morkare igen.:arghh: Nu lyser inte solen klockan 6 pa morgonen aven om det ar ljust. Jag har inte sett gryning sedan i fore sommaren och i gar kvall var det morkt redan klockan 8:30 nar vi akte hem.
Jag ar nu GLAD att jag inte bor i Sverige ... da jag ju kommer ihag hur himla morkt det blir pa vintern. Har uppe har vi ett gransfall och vi ar pa samma breddgrad som sodra Italien. :cautious:

Får fula utslag av att försöka få in diarienr på ett uppdrag i ett antikt system..
Ger upp för idag och går hem nu...

Det marks verkligen att hosten kryper narmare, men vi har fortfarande inget regn och 25-35*C pa dagarna. Nu ar dock natterna kalla, det gar ner till 10*C vissa natter. Vilket ju ar himla skont da man kan sova utan AC och med fonstret oppet igen. MEN ... det blir morkare igen.:arghh: Nu lyser inte solen klockan 6 pa morgonen aven om det ar ljust. Jag har inte sett gryning sedan i fore sommaren och i gar kvall var det morkt redan klockan 8:30 nar vi akte hem.
Jag ar nu GLAD att jag inte bor i Sverige ... da jag ju kommer ihag hur himla morkt det blir pa vintern. Har uppe har vi ett gransfall och vi ar pa samma breddgrad som sodra Italien. :cautious:
Fast vi på Södra Norrlandskusten har precis samma väder som du just nu, ok vi har "bara" 18-20 grader på dagarna - men i övrigt lika :p

Idag är Vovvi piggelin redan. Hon är en liten krigare! Haft lite halv-jobbdag med kul saker som skett. Rätt skönt med så pass mkt ledigt mellan varven. :laugh:
B4458C40-FB18-4DB8-841E-46C378EE25FB.webp

Jag vaknar kl 06 på morgonen vissa dagar och det är inte mörkt då? (Stockholm) När jag väntar på bussen (typ tio i åtta) så är solen en bra bit ovanför horisonten.
Det är inte så mörkt än som du verkar ha en bild av :D

Edit: andra på bollen :o

Njae, solen går upp 05.50 och ner 19.45, så det är väl ungefär lika som hos dig ;)
Fast du kommer att slippa snö i vinter va?! Vi närmar oss... :crazy:
Glöm inte, det blir en massa geggamoja och underlig brist på snö (förutom i norrland då) i december fram till januari då vintern ska egentligen gå över men då slår till med snön :p

Njae, solen går upp 05.50 och ner 19.45, så det är väl ungefär lika som hos dig ;)
Fast du kommer att slippa snö i vinter va?! Vi närmar oss... :crazy:
Jag vaknar kl 06 på morgonen vissa dagar och det är inte mörkt då? (Stockholm) När jag väntar på bussen (typ tio i åtta) så är solen en bra bit ovanför horisonten.
Det är inte så mörkt än som du verkar ha en bild av :D

Edit: andra på bollen :o

Det ar lustigt sa mycket tidigare det blir morkt pa kvallen hos er ... Men det ljusnar fortfarande tidigare pa dagen. :p Men jag bavar redan for morkret har :cautious: och vi inte har tillnarmelsevis sa morkt som er sa minns jag anda hela hosten och vintern i Sverige med viss fasa ... Nar det var morkt nar jag gick hemifran pa morgonen och morkt nar jag lamnade jobbet pa kvallen :wtf:

Kanske en vecka sammanlagt med sno ... sa det overlever vi :p

Seg som attan men på jobb. Lite dåligt samvete då hunden lekte som hejsan i kopplet och föll rätt rejält :( Hade det inte varit på asfalt hade det varit lite komiskt

Imorses åkte sambon till Italien. Så ikväll får jag hela huset för mig själv! :banana:

Sitter i soffan med en kopp kaffe. Har precis skällt lite på kundmottagningen för att de ringer mig på min semester. Det står i min kalender att jag har semester, varför skulle jag jobba idag? Mutter.. Visst, det var en rätt ny kille som ringde men ändå! Semester är semester.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är admin för jobbets Facebooksida och har stött på lite problem. Chefen, vars privata e-mail är kopplad till sidan, har slutat och...
Svar
11
· Visningar
565
Senast: tott
·
Hemmet Nu är det klart! 1 april börjar jag min nya tjänst i Härnösand. Det ser jag verkligen fram emot, efter alldeles för många år i Skåne...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 429
Senast: Wingates
·
Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
14 623
Senast: astronaut
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka