Vad gör vi nu då? XCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Suck kul att grannarna spelar nån jävla arabmusik såhär sent mitt i veckan och polisen kan inte göra något . någon störnings jour har vi inte i dessa och då dom är privatägda

Är på nytt schema vilket betyder jobb 5 dagar, ledig 2, jobb 3 dagar, ledig 4 och sedan börjar det om.
Idag är första dagen av 5 efter 4 dagars ledighet. Om jag är utvilad? Ja.
Har även hunnit med ett beachparty utan dess like, från solnedgång till soluppgång. Fast jag fusksov några timmar i baksätet på en bil haha.
Jobb om 45 min. Ingen ritt nu på morgonen men en ny kollega som jag får chans att lära upp i lugn och ro istället :)

Vet att förra managern hade ett jättebra system när nya kom. Får försöka kopiera det lite :)

Suck kul att grannarna spelar nån jävla arabmusik såhär sent mitt i veckan och polisen kan inte göra något . någon störnings jour har vi inte i dessa och då dom är privatägda
privatägda lgh ska där stå. De är så katten reagerar och ska se vad som händer och sker

Sovit dåligt och behövt gå på toa flera gånger för att kissa. Så typiskt, eftersom det är första natten nånsin som sonen sovit mer än 6 timmar i sträck utan att amma :p.

Nu har dessutom smärtan i rygg/sida tagit fart igen. När de öppnar ringer jag vc. Om jag inte får tag i en granne som kan skjutsa (när jag nu får tid) så får jag väl beställa taxi.
Har tagit alvedon och hoppas det ska verka snart.

Börjat på nytt arbetsschema, så nu blir det lediga onsdagar framöver :up:
Så nu sitter jag här istället för att göra något nyttigt... men jag ska gå och måla lister strax :angel:
F.ö svär jag över bilar som blir gamla och behöver reparationer för många 1000-lappar. Min "gokart" är på verkstad :arghh:

Hmm.. Chefen mailade att jag måste göra en kurs innan 14/9. Jag har semester hela september, kan han verkligen kräva Att jag gör kursen på semestern?

Bra, då är vi två som tycker det. Jag borde inte ens läsa mailen egentligen..
Nej, för tusan. Mejlen ska man ge fasen i under semestern. Min mejl är inställd på att skicka ett automatiskt semestersvar när jag inte är på plats där det står att jag är på semester, vilket datum jag återkommer och vart de ska vända sig med brådskande ärenden. Det gör det klart för mottagaren att de inte kan förvänta sig något svar förrän jag är tillbaka.

Själv öppnar jag aldrig jobbdatorn under min semester.

Senast ändrad:
Himmel så segt på jobbet idag. Jag kan inte ens skylla på att jag har sovit dåligt för jag gick och la mig ganska tidigt och har sovit bra hela natten, så när som på en kisspaus. Så jag borde vara utsövd och pigg efter si så där 9-10 timmar, men kom knappt upp ur sängen i morse i alla fall.

Varit på akuten pga smärtan. Som jag misstänkte blev diagnosen njursten. Från att gråta och inte veta var jag skulle ta vägen av smärta så kände jag plötsligt hur det minskade - typ fem minuter innan läkaren kom in. Hon tyckte dock min anamnes och mina symtom var tydliga nog. Nu har jag stolpiller att ta mot smärtan vid behov. Fick även smärtlindring där.
Mina gulliga grannar ställde upp och både skjutsade och hämtade :love:.
Nu ska jag tillåta mig vila idag.

Alltså jag har ingen juridik på fötterna här. Men är din semester beviljad sedan tidigare kan jag inte tänka mig att du kan beordras bryta den för en kurs.

Nä precis! Den beviljades i april så det borde ju vara lugnt. Visst, det är en kort kurs på ca 30 min men ändå. Nu fick jag dessutom mail att det är kvartalsmöte i månaden med. Jag har ingen lust att lägga en heldag an min semester på det. Då får chefen ringa i så fall och mer eller mindre beordra in mig.

Jag tänker ignorera mailen från och med nu!
Ska jag stänga av telefonen med kanske? Jag har trots allt semester...

Väntar på att mina mostrar och ena grannen till ena ska komma på besök. De har mat med sig så är ju himla smidigt.
Däremot har jag städat som en galning sent i går kväll/ natt så allt ser väldigt bra ut (utom kontoret som är kaos delux... men dit får ingen gå in 🤪 :cautious:).

Har förut stalljobb även plockat äpplen idag och undrar lite såhär hur 17 jag ska äta alla i år det är ENORMA mändgrer :crazy:!
De får plocka så mycket de orkar idag.
Var är de egentligen jag är hungrig?!
Har drukigt 1 1/2 glas rött (för att komma in i rätt stämning ???) och är redan lullig :arghh:.

Så söt smily så får bli några fler :arghh::arghh:

:D
Ser verkligen fram emot hösten för en gångs skull. Nu KÖR vi!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är admin för jobbets Facebooksida och har stött på lite problem. Chefen, vars privata e-mail är kopplad till sidan, har slutat och...
Svar
11
· Visningar
565
Senast: tott
·
Hemmet Nu är det klart! 1 april börjar jag min nya tjänst i Härnösand. Det ser jag verkligen fram emot, efter alldeles för många år i Skåne...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 395
Senast: Wingates
·
Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
14 623
Senast: astronaut
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka