Vad gör vi nu då? XCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har smittats av sambons förkylning. En riktig mancold :meh:. Fast hellre det än vinterkräksjukan.
Hoppas få sova ett par timmar till.

Sitter och knaprar druvsocker och skäller på mig själv som inte lyssnar på min Dexcom.

Var helt övertygad om att den minsann inte hade koll och tog promenad med hunden. Så nu sitter jag här och äter äckligt druvsocker (hatar verkligen det) väntar på fiket rakt över ska öppna så jag kan köpa en smörgås eller kaka istället.

Bah diabetes sucks.

Nu har jag bestämt mig. Stora ponnyn får flytta till våren. Fodervärd tänker jag mig i första hand. Gammelponnyn får bli inackordering nånstans. Jag orkar inte längre, har för ont för att rida och har ärligt talat tappat lusten.. Vill ändå inte sälja, hon är rätt svår och riskerar att bli vandringspokal är jag rädd. Så fodervärd får det bli.
Letat medryttare i några månader utan napp så nu får det bli så här. Tänkte försöka sätta igång henne över vintern så eventuell fodervärd vet vad hen får. Det är en sjukt bra liten häst, välutbildad och riktigt rolig att rida, arbetsvillig som en myra, men svår att hantera. Ingen barnponny direkt....

Nu har jag bestämt mig. Stora ponnyn får flytta till våren. Fodervärd tänker jag mig i första hand. Gammelponnyn får bli inackordering nånstans. Jag orkar inte längre, har för ont för att rida och har ärligt talat tappat lusten.. Vill ändå inte sälja, hon är rätt svår och riskerar att bli vandringspokal är jag rädd. Så fodervärd får det bli.
Letat medryttare i några månader utan napp så nu får det bli så här. Tänkte försöka sätta igång henne över vintern så eventuell fodervärd vet vad hen får. Det är en sjukt bra liten häst, välutbildad och riktigt rolig att rida, arbetsvillig som en myra, men svår att hantera. Ingen barnponny direkt....

:heart :heart

Planen för dagen var smink, smycken och gå fort så ingen ser hur trött jag är. Men ett knä har fuckat ur så jag får lita till smink och smycken..

ZzZZZZZzzzzzzZZZZZzzzz

Försöker ladda upp för en bättre dag, gårdagen var lite sådär. Svåra ärenden på jobbet och ibland blir man väldigt frustrerad över situationen, och igår blev det tungt. Nya tag idag!

Vovvi förvandlades till en vibrerande och ålande liten palt hos vet. Hon försökte åla sig ner i min handväska(som hon aldrig suttit i iom lite liten och hon har egen väska) och sen åla sig upp till fönstret för en escape därifrån. Lillsnutte!:heart
Det var iag samma vet som opererade andra sidan förra året. Det blev ju bra. Känns jättekonstigt att hon inte är med på lagret nu. Ingen att undvika snubbla på..

Känner att jag har fått lite gjort idag alla fall, har tvättat och diskat, promenerat med hunden, hälsat på mamma med sambo en sväng och vikt en massa rentvätt. Nu väntar jag på att sambon ska vakna, sedan blir det en sväng till stan för att äta kinamat och köpa fiskar till akvariumet.

Avdelning borreliaerfarenheter.
Idag smakar allting mer normal. Magen vänder sig inte inför synen av något ätbart.
Fortfarande har jag infernaliskt ont där fästingen satt. Framförallt vid beröring. Vilket är oundvikligt eftersom det sitter strax innanför sittbenet.:meh:

Jag har hållit mig på fötter idag. Upptäckte nyss att jag är knallblå om läpparna. Synnerligen märkligt. Dricker mineralvatten och när det gått två timmar från antibiotikan ska jag ta mjölksyrekapslar och dricka lite kefir.

Fy så trött jag är. Mentalt trött. Det är jobbigt med begravningar och två på en månad är inte kul alls.
Skulle behöva rida idag men det finns inte en chans att jag orkar. Glad om jag står ut till efter 15 på jobbet. Vill gå i ide närmsta veckan egentligen.

Avdelning borreliaerfarenheter.
Idag smakar allting mer normal. Magen vänder sig inte inför synen av något ätbart.
Fortfarande har jag infernaliskt ont där fästingen satt. Framförallt vid beröring. Vilket är oundvikligt eftersom det sitter strax innanför sittbenet.:meh:

Jag har hållit mig på fötter idag. Upptäckte nyss att jag är knallblå om läpparna. Synnerligen märkligt. Dricker mineralvatten och när det gått två timmar från antibiotikan ska jag ta mjölksyrekapslar och dricka lite kefir.
Med tanke på dina problem med järnvärden borde du ringa vc igen. Blåa läppar får du pga syrebrist!
Se så, ring!

Hrm
Googlar mig till att det kan bero på näringbrist. Jag har ju inte ätit något på ett par dagar. Först idag har jag fått i mig en liten smula mat.
Litar på att det är orsaken eftersom jag inte känner av något annat. Mår tvärtom betydligt bättre än igår och förrgår när läpparna var helt normala.

Hrm
Googlar mig till att det kan bero på näringbrist. Jag har ju inte ätit något på ett par dagar. Först idag har jag fått i mig en liten smula mat.
Litar på att det är orsaken eftersom jag inte känner av något annat. Mår tvärtom betydligt bättre än igår och förrgår när läpparna var helt normala.

Fast näringsbrist borde inte uppstå så snabbt. Jag hade ringt, med tanke på att din kropp är lite tjorvig allmänt ;) :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är admin för jobbets Facebooksida och har stött på lite problem. Chefen, vars privata e-mail är kopplad till sidan, har slutat och...
Svar
11
· Visningar
565
Senast: tott
·
Hemmet Nu är det klart! 1 april börjar jag min nya tjänst i Härnösand. Det ser jag verkligen fram emot, efter alldeles för många år i Skåne...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 316
Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
14 623
Senast: astronaut
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka