Vad gör vi nu då? XCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Missat det.

Försök säga att du inte är intresserad. Vill du ha något att skylle på kan du ju alltid säga att du inte vill ha närmare kontakt med kollegor för det blir trassligt på jobbet eller att du har en dejt.

Tar personen inte ett Nej skulle jag gå till chefen och berätta att du inte är bekväm i situationen och behöver hjälp.

Lycka till!
har svårt att säga nej pga min AS

Fast jag har sagt till chefen att jag ej kan gå i så mkt trappor och gå långt, fick jag det värsta huset idag. Med jobbiga trappor och långt ifrån vårat "hus".
Såg sedan att hen har satt upp ny "husplan" över vilka hus vi ska göra varje dag. Där har hen skrivit att jag ska jobba på tisdagar (ledig då) och ledig onsdagar.
Ringde chefen. Hen sa att hen ska prata mig om det...
Jag vill ha mina tisdagar lediga eftersom Tinget har sina resor på tisdagarna i höst + att jag har min BS (som inte vill byta dag) varje tisdag.
Denna gg tänker jag inte ge mig. Vill inte byta dag!!

Hittat inte mindre (färre?) än tre (3!!!!) loppor i sängen på två dagar :nailbiting::crazy::wtf::arghh:.
Har nu dammsugit det värsta och skakat sängkläder. Och, trots min okristlighet, bett en bön att det bara är fågelloppor som liftat in med katten eller hunden.
Sambon kommer på onsdag kväll, på torsdag blir det storstädning. Och jag funderar om att behandla de fyrbenta för säkerhets skull. Kliar typ överallt på mig nu, fast jag inte hittat nåt bett.

På två dagar har jag i stort sett varit parkerad inomhus - med undantag av resan till vårdcentralen imorse.

Oberverar förundrad hur kroppen beter sig. Huvudvärken från igår är borta. Men istället får jag konstiga smärtor från de mest udda ställen. Just nu har jag rejält ont i näsan. :rofl: Precis där ben övergår i brosk.

Har lite bekymmer att sitta avslappnat eftersom vänster skinka gör så ont så jag sitter med all vikt till höger.
Är jättetrött trots att jag i stort sett legat på soffan hela dagen. Funderar allvarligt på att gå och lägga mig.

Imorgon måste jag bestämma om jag ska jobba i övermorgon. Hoppas att jag vaknar sprudlande pigg imorgon :D

Jag sitter och slappar i soffan, har tänt lite ljus och tar ett glas rödvin. Har tvättat och det luktar gott från nytvättade sängkläder :love:
Grannen kikade in tidigare och skrattade åt att jag stod och lagade kalops iklädd sidenklänning, stora blingiga clipsörhängen och hatt med flor. Hade inte ens tänkt att det var speciellt konstigt, men när man tänker på det så :p :rofl:

Hittat inte mindre (färre?) än tre (3!!!!) loppor i sängen på två dagar :nailbiting::crazy::wtf::arghh:.
Har nu dammsugit det värsta och skakat sängkläder. Och, trots min okristlighet, bett en bön att det bara är fågelloppor som liftat in med katten eller hunden.
Sambon kommer på onsdag kväll, på torsdag blir det storstädning. Och jag funderar om att behandla de fyrbenta för säkerhets skull. Kliar typ överallt på mig nu, fast jag inte hittat nåt bett.
Lyft på madrasserna och städa sängramen . Dom gömmer sig gärna där.

Fast jag har sagt till chefen att jag ej kan gå i så mkt trappor och gå långt, fick jag det värsta huset idag. Med jobbiga trappor och långt ifrån vårat "hus".
Såg sedan att hen har satt upp ny "husplan" över vilka hus vi ska göra varje dag. Där har hen skrivit att jag ska jobba på tisdagar (ledig då) och ledig onsdagar.
Ringde chefen. Hen sa att hen ska prata mig om det...
Jag vill ha mina tisdagar lediga eftersom Tinget har sina resor på tisdagarna i höst + att jag har min BS (som inte vill byta dag) varje tisdag.
Denna gg tänker jag inte ge mig. Vill inte byta dag!!
Heja heja! :banana:
Stå på dig! Både i denna fråga och den där mannen som inte fattar. Buke står bakom dig!

Lyft på madrasserna och städa sängramen . Dom gömmer sig gärna där.
Det är planen på torsdag. Ut med madrasserna och piska av dom. Dom är rätt stora så behöver sambons hjälp för att få dom ner för trappen. Tog med dammsugaren så gott jag kunde ikväll, lyfte på själva bäddmadrassen och dammsög då med. Får väl ta en runda till imorgon kväll.
Nu har jag beställt behandling till våra fyrbenta i alla fall, borde komma på posten på onsdag eller torsdag.

Det är planen på torsdag. Ut med madrasserna och piska av dom. Dom är rätt stora så behöver sambons hjälp för att få dom ner för trappen. Tog med dammsugaren så gott jag kunde ikväll, lyfte på själva bäddmadrassen och dammsög då med. Får väl ta en runda till imorgon kväll.
Nu har jag beställt behandling till våra fyrbenta i alla fall, borde komma på posten på onsdag eller torsdag.
har du bastu så lägg i dom där. Löss dör om det är över 65 grader.

Nackdelen med att göra business med andra sidan jorden: vara uppe till nu för telefonmöte som strax börjar. Gäääsp!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är admin för jobbets Facebooksida och har stött på lite problem. Chefen, vars privata e-mail är kopplad till sidan, har slutat och...
Svar
11
· Visningar
565
Senast: tott
·
Hemmet Nu är det klart! 1 april börjar jag min nya tjänst i Härnösand. Det ser jag verkligen fram emot, efter alldeles för många år i Skåne...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 287
Senast: Mirtai
·
Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
14 623
Senast: astronaut
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka