Vad gör vi nu då? XCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snart är denna helg över...:( Min lediga helg
Igår åkte vi till Rånäs. Min moster och hennes gubbe bor där.
Givetvis inspekterade jag hans damm:sneaky:. 2000 liters, 4 guldfiskar bor där. Lite mkt alger dock.
Fick en kasse äpplen av moster, vet ej sort. Men de är jättegoda att äta. För fina att göra mos och paj på.
Idag har jag hämtat ut paket. 3 paket från Matsmart bla. Så nu har jag godis och chips för månader framåt...:o
Städat hos landisarna. Sorterat ungarna, och tagit bort runtsen. Får sortera igen på onsdag tror jag.
Tagit ner stora resväskan från vinden. Ska ut och åka båt med en kompis på söndag:up::up:
I morgon bitti ska jag till Ackis och ta blodprover. Även lämna in en dunk med urin, måste samla nu under 24 timmar:crazy:

Väntar på att ugnen ska bli varm så att jag kan göra pizza. Har precis varit ute med Vännen. Vi har inte träffats på några veckor nu och det var SÅ underbart att äntligen ses igen. Nu får det inte dröja lika långt innan nästa gång.

Var på IKEA idag och handlade "hylla" .Och tog bort den gamla "hyllan" . Har lite till att fixa men de blir efter jobbet jobb imorgon

Jag har gjort äppelmos på förmiddagen. Nu tänkte jag ägna mig åt beskärning igen, men det är inte roligt när det ser ut så här:
Visa bifogad fil 18943
Jag vet inte om det är någon idé ens eller om jag bara ska ta bort träden. Det finns roligare saker att göra.
Ta bort eller låta va hade jag gjort. Aldrig beskärt lönn. Brukar man göra det? Bara tagit bort nån gren möjligen som varit i vägen men inte mer än så.

Är verkligen dödstrött. Borde verkligen gå och lägga mig men är som uppe i varv på nått sätt. Blev ca 3 h sömn i natt pga upp och jobba i kombo med utekväll (möhippa som typ aldrig tog slut ;)). Så jaa seg i huvet idag men fått en hel del gjort trots allt.

Efter en dag med barnbarnet Camilla ar jag helt slut :cautious: och ar pa vag i sang infor en tidig morgon i morgon. Har ar det Labor day i morgon (som forsta maj ungefar, fast med mindre demonstrerande och mer grillande :p) I morgon bitti maste jag aka hemmifran vid 6:30 for att hinna med det jag ska innan jag moter upp med kompisar for hund tranande. Vad tankte jag pa? :meh:

Ensam hemma med bebis och tror jag fått njursten :arghh:. Försökt dämpa det värsta med de smärtstillande jag har hemma (Ipren och alvedon) och vetekudde. Har tidigare haft stenar men då har de alltid varit små nog att kissas ut. Hoppas de passerat värsta passagen nu. Har gjort mer ont för varje gång smärtan återvänt nu i natt :down:.

I Stockholm för begravning. Min rygg HATAR mig efter att ha sovit med annan madrass och säng.

Ensam hemma med bebis och tror jag fått njursten :arghh:. Försökt dämpa det värsta med de smärtstillande jag har hemma (Ipren och alvedon) och vetekudde. Har tidigare haft stenar men då har de alltid varit små nog att kissas ut. Hoppas de passerat värsta passagen nu. Har gjort mer ont för varje gång smärtan återvänt nu i natt :down:.
Plötsligt smärtfri och inte kissnödig heller :confused:. Jag som tom ringt 1177 för råd (vc och om jag inte får tid idag så akuten sa de). Nu vet jag varken ut eller in, det är inte det enklaste att ta sig nånstans utan bil här och med en knapp 5-månaders bihang. Visst går det buss, men inte alltför ofta.

Ta bort eller låta va hade jag gjort. Aldrig beskärt lönn. Brukar man göra det? Bara tagit bort nån gren möjligen som varit i vägen men inte mer än så.
Nej, man brukar inte beskära lönn, men det är en som har gjort det några år innan jag köpte stället. Denna person har gjort alla fel som går att göra så träden är ganska förstörda. Min tanke var att försöka rätta till det.

Att låta träden vara känns inte som ett alternativ. Då tar jag hellre bort dem.

Lämnat in pinkdunken och blivit stucken. Nu åker jag till jobbet, fick skjuta på mina timmar idag.
Ska möta upp en tjej på Stationen i em. Hon har böcker åt mig.

Nej, man brukar inte beskära lönn, men det är en som har gjort det några år innan jag köpte stället. Denna person har gjort alla fel som går att göra så träden är ganska förstörda. Min tanke var att försöka rätta till det.

Att låta träden vara känns inte som ett alternativ. Då tar jag hellre bort dem.
Man brukar hamla lönn och det ser ut som de har gjorts på bilden du på upp.
Det blir fint och passar väl i äldre miljöer. Träden tar inte skada utan lever konstigt nog ofta längre då plus blir hem för många rödlistade arter.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är admin för jobbets Facebooksida och har stött på lite problem. Chefen, vars privata e-mail är kopplad till sidan, har slutat och...
Svar
11
· Visningar
565
Senast: tott
·
Hemmet Nu är det klart! 1 april börjar jag min nya tjänst i Härnösand. Det ser jag verkligen fram emot, efter alldeles för många år i Skåne...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 223
Senast: ufot
·
Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
14 623
Senast: astronaut
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka