Vad gör vi nu då? XCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
På tal om speglar så är jag GRYMT nöjd med min spegel som jag köpte nyligen. Den är så underbart FIN.... :love:
20180805_111057.jpg

Har ägnat kvällen åt att läsa tidningar, göra valkompasser (och läst vad partierna svarat i samma kompasser), läst några partiprogram och funderat som en tok... Imorgon ska jag förtidsrösta och nu har jag åtminstone bestämt mig hur det blir i riksdags- och landstingsval. På kommunvalet velar jag fortfarande, mest för att ett parti i "fel" block verkar så överraskande bra på just kommunnivå... Partierna här är dessutom ganska öppna för blocköverskridande politik (eller ja, alla utom V då), vilket jag tror är bra. Åh! Jag vill bara få det här överstökat :banghead:

Jag ar sa matt. *raap* Det blev over ostron i gar kvall pa middagen sa jag fick med mig hem en "lada" med angade ostron. I kvall skirade jag smor med basil och rosemary i och stekte snabbt pa ostronen i kryddsmoret, och serverade med ris och avokado "goop". SUPER gott.

IMG_6062.webp

Jag behover jobba ... men vill verkligen inte. Jag ar sa himmelens trott och misstanker att mina potassium varden ar riktigt laga igen. Pa Tisdag blir det till att ga till doktorn igen.

Skulle hämtat en fåtölj idag men sambon ska jobba hela dan. Hoppas det är okej att vi kommer imorgon istället, har messat och frågat. Är inte jättesugen på att åka nästan 20 mil själv och bära själv, även om ryggen känns nästan bra nu.

Morr. Har suttit på toa flera gånger under natten. Precis som natten innan.
Kroppen värker och jag känner mig allmänt sjuk. Även magen värker.

Jag tog bort en fästing i troskanten på skinkan för nån vecka sedan och stället är nu så ömt att det bultar. Det sitter så att det är totalt omöjligt att se i spegeln. Nu på morgonen tog jag bilder med mobilen och det är rött runt bettet men det ligger mitt i ett vitt område.

Vet inte hur allt hänger ihop men blir det inte mindre ömt och fixar inte magen till sig så får jag nog ta kontakt md vårdcentralen trots alls. Hatar att behöva besöka sjukvåren och krångla med vikarier på jobbet.

Jag tog bort en fästing i troskanten på skinkan för nån vecka sedan och stället är nu så ömt att det bultar. Det sitter så att det är totalt omöjligt att se i spegeln. Nu på morgonen tog jag bilder med mobilen och det är rött runt bettet men det ligger mitt i ett vitt område.

Vet inte hur allt hänger ihop men blir det inte mindre ömt och fixar inte magen till sig så får jag nog ta kontakt md vårdcentralen trots alls. Hatar att behöva besöka sjukvåren och krångla med vikarier på jobbet.
Fästing bettet ska du kolla upp! Haft så två gånger och haft borrelia bägge gångerna.
Ring vårdcentralen på måndag!

Ja, om du har ett fästingbett som har blivit så här efter en vecka så måste du kolla upp det! Det är rätt normalt att det kan bli rött och klia vid ett bett precis efter att man har blivit biten (och så blev det sist för mig, och det höll väl i sig i ca en vecka för att sedan försvinna), men om symtomen i stället kommer efter ett tag är det tydligen mindre bra.

Förmiddagens projekt: hitta kläder som passar både för "avslappnad promenad vid havet med vän" och "glassdejt med okänd tindermänniska" :confused::arghh:

Jag har gjort äppelmos på förmiddagen. Nu tänkte jag ägna mig åt beskärning igen, men det är inte roligt när det ser ut så här:
IMG_20180902_130206.webp

Jag vet inte om det är någon idé ens eller om jag bara ska ta bort träden. Det finns roligare saker att göra.

Måste jaga bärhjälp
Inte så kul men
Jag kan lösa det på egen hand men kommer slita för mycket på min onda kropp.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är admin för jobbets Facebooksida och har stött på lite problem. Chefen, vars privata e-mail är kopplad till sidan, har slutat och...
Svar
11
· Visningar
565
Senast: tott
·
Hemmet Nu är det klart! 1 april börjar jag min nya tjänst i Härnösand. Det ser jag verkligen fram emot, efter alldeles för många år i Skåne...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 144
Senast: pepp
·
Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
14 622
Senast: astronaut
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar