Vad gör vi nu då? XCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har lagt mig i soffan under filten och funderar på om den här dagen har något mer att ge. Jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Alternativet är ju att ligga kvar här.

Har ätit favoritchoklad och druckit te, lyssnar på regnet och funderar lite.

Det är lite intressant ändå. När en ny tjej på jobbet var på anställningsintervju så kände jag direkt att "hon måste få börja! jag behöver henne här", och jag övervägde nästan att gå till chefen för att övertala honom att anställa henne :angel: Detta trots att jag inte sa mer än hej till henne när jag råkade gå förbi när hon skulle hem. Hon blev som tur var anställd, och hon är helt underbar. Vi trivs så extremt bra ihop! Pratar och skrattar och är så lika på många sätt, trots att det är 10 års åldersskillnad. Jag vill inte ens tänka mig en arbetsdag utan henne nu. Men alltså. Jag fascineras fortfarande av hur starkt jag drogs till henne redan första gången vi möttes. Det är verkligen inte vanligt att jag reagerar så på människor.

Varit hos tandläkaren idag och matats med skräckinformation om tandsten, blottlagda tandhalsar, tandlossning och troligen kommande mystisk död i hjärtsjuksom orsakad av karies. Tur att hon är snäll och försiktig i sin behandling för den verbala delen är brutal.

Inga hål, men en irriterad visdomstand som fick lite extra kärlek, och en del skrap och pet.

Som tack för den fina dyra behandlingen har jag nu ätit vihreitä kuulia, gröna kulor, hela kvällen, och köpt en eltandborste.

Hämtade mina läsglasögon så nu håller jag på att vänja mig. Ser ju riktigt bra på telefonen nu :D
20180831_204553.webp

Vaknade precis. Trodde först var fredag och att jag försovit mig. Jag hann t.o.m. skriva, men som tur var inte skicka iväg, ett sms till jobbets mobil för att säga att jag försovit mig :cautious: Herregud vad de hade skrattat på måndag om jag hade hunnit skicka iväg det smset!

Är inte nykter på en fläck men det behöver man inte vara när man fyller år! Har ätit gräsligt goda havskräftor med mousserande rosévin till :up:

Skal och grattis :) Jag ar inte heller nykter ... helt utan att ha fyllt ar :sneaky: Jag var pa en fantastisk ostron middag dar goda vanner har fiskat jatte ostron i stilla havet och sedan inviterat till middag. Har serveras det inga "on the half shell" direkt, men de var fantastiskt gott angade och latt "pan fried".

IMG_6053.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är admin för jobbets Facebooksida och har stött på lite problem. Chefen, vars privata e-mail är kopplad till sidan, har slutat och...
Svar
11
· Visningar
565
Senast: tott
·
Hemmet Nu är det klart! 1 april börjar jag min nya tjänst i Härnösand. Det ser jag verkligen fram emot, efter alldeles för många år i Skåne...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 041
Senast: ufot
·
Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
14 622
Senast: astronaut
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar