Vad gör vi nu då? XCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har precis fått i mig frukost och sitter nu med kaffet. Det regnade och blåste småjävlar i natt, så det störde sömnen.

Det regnar fast solen skiner. Jag som hade planer på att såga med elverktyg utomhus. Kul med så förutsägbart väder :cautious:.

Ligger på soffan och sträcker ut ryggen , jag har legat illa inatt. Svärmors ena katt låg uppe hos mig och han är en lång katt när han sträcker på sig

Jag är igång :up: ! Har handlat. Hängt ut tvätten (och ber att det ska hålla uppe länge nog så den får torka!). Nu står morotssoppa med linser, ingefära, lök, lime och kokosmjölk och puttrar i crock-potten. Bröddegen knådas i bakmaskinen. Sedan tänkte jag fixa rumänsk aubergine- och paprikaröra (som min rumänske kollega har tipsat om) i eftermiddag. Full rulle, och en dag till stor del spenderad i köket. Men man kan ju vara på sämre platser..... :D

Givande när man säger något, blir avbruten och sambon sedan frågar vad man sade, för att mitt i meningen säga ett nonchalant "jaja" och återgå till sin telefon och ibte lyssna ett skit. :meh: Varför då ens bemöda sig med att fråga?

Nu blev jag gramse. Den ramlist jag köpte räckte precis exakt till 12 ramar. Jag fick inte en enda bit över. Jag har gerat alla i ena änden men att gera i andra änden går tydligen inte. Min gerkap splittrar trät.

Så nu fattas det material till 1/4 ram plus att jag inte vet hur jag ska såga för att inte förstöra materialet.

Tack vare gårdagens Gekås-shopping blev badrummet som nytt med ny tvålpump, ny tandborstmugg och nytt duschdraperi :) ! Total summa = 150 kr :D !
20180826_134142.jpg

Handlade innan jag åkte hem. Det är nackdel/fördel att städa på Willys varann helg...:sneaky:
Så hem. Byt vatten till ynglerna, fyllt på lite vatten här och var. Duschat, plockat fram kläder och frukostpåsen. Kokat ägg till yngel.
Slösurfar nu. Ska snart äta middag

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är admin för jobbets Facebooksida och har stött på lite problem. Chefen, vars privata e-mail är kopplad till sidan, har slutat och...
Svar
11
· Visningar
565
Senast: tott
·
Hemmet Nu är det klart! 1 april börjar jag min nya tjänst i Härnösand. Det ser jag verkligen fram emot, efter alldeles för många år i Skåne...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 815
Senast: Derivata
·
Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
14 583
Senast: astronaut
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Burkmat
  • Inredningstråden nr3

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025