Vad gör vi nu då? Del XCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på att bara strunta i att äta middag. Är inte ens speciellt hungrig, och maten har tagit tusen år att laga.. Bara att spara till matlåda istället.

Sitter och spanar på nya skor. Vill ha några som ska vara sjukt sköna och mjuka i sulan (att stå och gå på hårt underlag) - men ändå snygga liksom. Tänker som en diskret sneakermodell.
Hittat ett par Skechers men det är liiiite för mycket "sport-/gympasko". Men jag tror de är sköna....

Firade sambon på puben igår. En av hans bästa kompisar fyllde år med (dom är samma dag, samma år) men var tvungen att jobba och skulle komma efter jobbet.
Denna killens syster var med oss och "väntade" också.

Tills hon får ett sms, säger "vafaan" och springer iväg och vi fattar inget först, trodde hon gick till baren för att köpa en ny öl eller nåt.

Tills en från baren kommer ut till oss några minuter senare och säger att systern har fått skjuts av pubmanagern till kliniken för att hennes bror har vart med i en trafikolycka (han kör mc) och är rätt illa däran.

Vi fattar ingenting först men väntar 10-15 min och försöker sen ringa systern som inte svarar. Sambon vill åka till kliniken men jag stoppar och säger att 1. Du kan inte köra dit, och tar hans bilnycklar och 2. Dom kan inte ha oss, flera fulla människor inne på kliniken om dom jobbar med honom. (Systern hade en annan vän med sig för moraliskt stöd med).

Ytterligare kanske 20 minuter senare ser vi helikoptern lyfta då flygväg ser olika för land och lyft såg vi den aldrig när den kom in.
Vi provade ringa systern igen och hon svara och sa att han brutit lårbenet? (femur bone) bland annat och en del andra saker.

Det blev ett abrupt avslut på firandet. Han kommer bli ok men det lär väl ta sin tid att läka. Systern sa att benet "stack ut" så det är ju ganska allvarligt.

Sambon och jag ska iväg om 15 min och äta frukost med den vännen som var mef systern igår och sen tror jag min sambo kommer åka in till fastlandet och sjukhuset och hälsa på.
Jag jobbar eventuellt i em så vet inte om jag kan komma med.
Gissar att systern redan är där nu, kl är 08.50

Stackars kille, på sin födelsedag och allt :(

(Tack för att jag fick skriva av mig)

Sitter och spanar på nya skor. Vill ha några som ska vara sjukt sköna och mjuka i sulan (att stå och gå på hårt underlag) - men ändå snygga liksom. Tänker som en diskret sneakermodell.
Hittat ett par Skechers men det är liiiite för mycket "sport-/gympasko". Men jag tror de är sköna....

Jag har reumatism och den har varit kranglig ett tag och vill ta fart just nu. Det innebar att alla leder inne i fotterna ar svullna och gor ont, med andra ord ... sjalva trampdynorna pa fotterna ar rejalt svullna och jag har haft problem ett tag nu.
Jag har "super skor" med "super inlagg" ... som kostar flera hundra dollar ... men hade sa himla ont i fotterna att jag inte kunde ga mer an 4-5000 steg innan jag hade for ont att ga.
Jag rakade stanna for att handla pa en affar som ligger precis bredvid en stor, lag-pris for markes-skor, affar och gick in. Jag trodde ju inte alls pa det, men ... "What the heck?"
Jag provade och kopte mig ett par Sketchers med memory foam for $50 dollsingar ... nasta dag hade jag gatt 18000 steg och mina fotter var inte ens en brakdel sa trotta som dagen innan med under 5000 steg.
Mina ar lite glittriga (jag gillar INTE glitter :cautious:) och plotsligt ar det nastan snyggt.:p

Firade sambon på puben igår. En av hans bästa kompisar fyllde år med (dom är samma dag, samma år) men var tvungen att jobba och skulle komma efter jobbet.
Denna killens syster var med oss och "väntade" också.

Tills hon får ett sms, säger "vafaan" och springer iväg och vi fattar inget först, trodde hon gick till baren för att köpa en ny öl eller nåt.

Tills en från baren kommer ut till oss några minuter senare och säger att systern har fått skjuts av pubmanagern till kliniken för att hennes bror har vart med i en trafikolycka (han kör mc) och är rätt illa däran.

Vi fattar ingenting först men väntar 10-15 min och försöker sen ringa systern som inte svarar. Sambon vill åka till kliniken men jag stoppar och säger att 1. Du kan inte köra dit, och tar hans bilnycklar och 2. Dom kan inte ha oss, flera fulla människor inne på kliniken om dom jobbar med honom. (Systern hade en annan vän med sig för moraliskt stöd med).

Ytterligare kanske 20 minuter senare ser vi helikoptern lyfta då flygväg ser olika för land och lyft såg vi den aldrig när den kom in.
Vi provade ringa systern igen och hon svara och sa att han brutit lårbenet? (femur bone) bland annat och en del andra saker.

Det blev ett abrupt avslut på firandet. Han kommer bli ok men det lär väl ta sin tid att läka. Systern sa att benet "stack ut" så det är ju ganska allvarligt.

Sambon och jag ska iväg om 15 min och äta frukost med den vännen som var mef systern igår och sen tror jag min sambo kommer åka in till fastlandet och sjukhuset och hälsa på.
Jag jobbar eventuellt i em så vet inte om jag kan komma med.
Gissar att systern redan är där nu, kl är 08.50

Stackars kille, på sin födelsedag och allt :(

(Tack för att jag fick skriva av mig)

Det ar val vad den har traden ar till for ... att vi kan ta upp bra och daliga saker som hander under dagen. Skriva av oss helt enkelt.
Jag hoppas att det gar bra for honom och att ni kan fira att han ar frisk istallet!

I dag har jag kort igenom delar av Tonto National Forest och Apache-Sitgreaves National Forest. Fantastiskt vacker och omvaxlande vag. Jag startade i rena okenlandskapet och +30*C ... och kom upp pa hojder med sno och +10*C pa ett par timmar.

Tyvarr kunde jag inte stanna var som helst, det var en skog av Saguaro Cactus som var helt fantastisk, och pa ett annat stalle dar oknen var gul, blo, lila, och vit. Fantastiskt fint.

Jag stannade for natten vid en "Indian Trading Post" ... Jag ar i ett Navajo reservat och alla reservat, men sarskilt Navajos har "trading posts" for att salja till turisterna.
Jag handlar inte (den har gangen) :angel: det har handlats en hel del forut om aren nar jag varit i de har trakterna.
Att jag befinner mig i reservatet betyder ocksa att jag inte har en aning om vad klockan ar har dar jag ar:banghead:

Jag gillar att se alla "varning for vildhastar" skyltar ... dock ar det inte lampligt att stanna med Diva dar. Hon var bara intresserad i att hitta hast bajs nar vi var ute.
0_zpshhu1ktet.jpg

"Men va? Du kastade en kotte. Varfor? Nu atergar jag till att leta hastbajs"
0-2_zps0pnkrnw6.jpg

18 grader inomhus och jag har precis vaknat. Ljuvligt att sova tills jag vaknar.

Jag struntade i att elda igår kväll och deet är faktiskt helt ok. Ska strax dricka hett te och sedan velar jag mellan att gå ut och och göra ...diverse. Dvs köra lite ved. kratta lite löv, pilla lite i rabatterna, prata med frösådderna... eller storstäda hallen och badrummtr.

Känner att det senare inte lockar alls trots att det är välbehövligt. Prokrastinerar det.

Känner mig lite bakis.. Drack två glas cava igårkväll, märks att jag är van att partaja hårt numera :angel::cautious::rofl:
Även om jag tror en del är spänningshuvudvärk för jag slappnade av lite (för) mycket.
Mot stallet om någon timme, ska fixas med ridbanan, staket ska upp bla.

Och jag känner mest för att bara gå och lägga mig just nu.

Men min kusin och hans familj kommer hit stax och vi ska grilla och barnen få sitta lite på en häst. Tog ut grillen och jäklar vad tung den var! Minns inte att den var så tung eller så är jag som blivit svag :crazy:

Förkyld och smått tragisk. Låg och svettades med feber hela natten men nu har det övergått till halsont och heshet. Känns som det går åt rätt håll iaf. Ska hålla mig inomhus under helgen, dricka te och få healing från mina två fyrbenta sjuksköterskor.

Hinner ändå slötitta på tuben... :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag kommer åka buss till jobbet framöver. Det innebär en promenad på cirka tio minuter till stationen. I höstrusket och vinterkylan...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 302
Senast: sthu
·
Mat Jag pendlar en bit till det nya jobbet (tåg, buss) och för att inte behöva gå upp ännu tidigare har jag börjat äta frukost på tåget...
Svar
16
· Visningar
907
Senast: Milosari
·
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
57 58 59
Svar
1 168
· Visningar
31 311
Samhälle Snart är vintern på intågande (😎) och som erfaren yrkeschaufför blir det tydligare och tydligare att Sveriges (åtminstone på många...
2
Svar
32
· Visningar
1 476
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar