Vad gör vi nu då? Del XCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Slappar i soffan med febrig dotter varierat med att få nåt vettigt gjort. Lunchfodrat hästarna och påbörjat städning av undervåningen iallafall :p Ska städa lite till sen får det bli en halvtimme på löpbandet.

Nya blommor :) !
20190330_131140.webp

Jag vaknade 5:30 till att det var fruktansvart kallt inne (6*C😳) och lag kvar och holl i duntacket for under det var det varmt och skont. Nu har jag vagat mig upp och satt pa varmen, har dagen's forsta kopp kaffe och inser att jag masta vanta lite innan jag ger mig ivag da solen maste hinna lite hogre pa himlen sa jag inte blir blandad. Tur att det gar fort pa de har braddgraderna.

dunk dunk dunk, våren är här och nu har några barn börjat spela fotboll på parkeringen. Suck. Det går mig på nerverna. Tidigare år har det varit lugnt, inga barn som spelat fotboll utan de har haft andra lekar.

Det finns dessutom en fotbollsplan alldeles i närheten men dit är det tydligen för långt att gå.

Jag har mått så bra nu ett tag så att jag har funderat på att fasa ut min antidepp, men nu kom det ett bakslag så jag vågar inte trappa ner mer nu. Det händer för mycket kring mig nu med exet och skilsmässan som oroar mig.

Jag har mått så bra nu ett tag så att jag har funderat på att fasa ut min antidepp, men nu kom det ett bakslag så jag vågar inte trappa ner mer nu. Det händer för mycket kring mig nu med exet och skilsmässan som oroar mig.
Det där är väl ett ganska klassiskt misstag, att man fasar ut lite för tidigt för att man ändå mår rätt bra. Låter klokt att låta vänta med det nu :)

Solen star hogt pa himlen ... och har sitter jag fortfarande :cautious:
Det ar nu varmt och skont innomhus, kaffet ar urdrucket och motivationen att starta dagen ungefar noll. :crazy: Jag har bara 4-5 timmar kvar att kora, sa jag kommer fram i god tid i alla handelser ... och seminariet startar inte forran pa Tisdag, sa jag ar tidig till "sta'n" i vilket fall. Men nu ar det dags att flytta rumpan ur soffan.:meh:

Och nu har hundarna varit ute och fatt mat, vatten pafyllt, och ben iordning gjorda infor dagens koranade.
Det ar dags att byta om till capri och kortarmat innan jag startar husbussen for nu varmer solen.

Vaknade med nackspärr(tänkte skriva nackskott.. hade varit lite väl brutalt) och känner mig småfebrig(här skrev tel småfet.. wtf!). Har slöat och jobbat lite kontor. Nu måste vi åka till lagret och hämta saker och posta. Så opepp på ngt annat än elfilt och soffa idag. Vovvi är också helt slut. Alltid när jag är trött. 😂

Efter gårdagen då jag föll ner från en stege med huvudet före i ett marmorgolv ( :nailbiting: ) så har väl min fysiska form varit bättre.
Men är vid ”liv” och är och hjälper tjejerna i butiken. Det är ett jävla drag idag, säljer väskor på löpande band. Folk har feeling minst sagt!

Vaknade med nackspärr(tänkte skriva nackskott.. hade varit lite väl brutalt) och känner mig småfebrig(här skrev tel småfet.. wtf!). Har slöat och jobbat lite kontor. Nu måste vi åka till lagret och hämta saker och posta. Så opepp på ngt annat än elfilt och soffa idag. Vovvi är också helt slut. Alltid när jag är trött. 😂
Ganska säker på att du inte hade vaknat om du fått ett nackskott :angel:

Sitter och kollar på resor till Skåne. Det är billigare med bensin än tågbiljett, tar nästan längre tid med tåg och är betydligt bökigare på alla sätt och vis. Dessutom svårt att komma fram precis dit jag ska med annat än just bil. Lyckat.

Ska snart åka iväg och hämta dagens sista kund. Sen tanka bilen eftersom den närmaste macken kommer att ha totalstängt nästa vecka pga ombyggnad. Misstänker att jag nog ändå måste åka längre bort en gång nästa vecka för att tanka.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag kommer åka buss till jobbet framöver. Det innebär en promenad på cirka tio minuter till stationen. I höstrusket och vinterkylan...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 302
Senast: sthu
·
Mat Jag pendlar en bit till det nya jobbet (tåg, buss) och för att inte behöva gå upp ännu tidigare har jag börjat äta frukost på tåget...
Svar
16
· Visningar
907
Senast: Milosari
·
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
57 58 59
Svar
1 165
· Visningar
31 080
Samhälle Snart är vintern på intågande (😎) och som erfaren yrkeschaufför blir det tydligare och tydligare att Sveriges (åtminstone på många...
2
Svar
32
· Visningar
1 476
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar