Vad gör vi nu då? Del XCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ni separat ekonomi? Ni är väl två?
Vi har delad ekonomi, men ser det som självklart att vi hjälper varandra om det blir tight.

Ja vi har är 2 med separat ekonomi och självklart hjälps vi åt. Jag har dock en egen buffert, såsom han har, min för häst mm hans för hans intressen och sen har vi en för huset. Nu är min tömd åt skogen och helst vill jag klara räkningarna själv innan han pytsar in.

Har ringt runt och kunnat lägga upp betalningar /dela så det kan gå utan hans hjälp. Han kommer garanterat inte vilja följa min strikta diet på mat denna månad och kommer då inhandla till oss båda.

Hatar att det har gått så långt och den senaste tiden bara blöder jag pengar.

Jaha. Sitter utanför mitt nya objekt och väntar. Har väntat sen halv två och det har fortfarande inte kommit någon. De skulle komma och visa mig runt och ge mig nycklarna idag. Nåt telefonnummer har jag inte heller.. Vad händer?
Kan ju inte gärna sitta här i bilen till halv tre...

Ok ena jobbet jag var på intervju för ringde och ville träffas igen men jag kan verkligen inte komma loss från mitt nuvarande jobb. Min chef vet inte att jag sökt annat (vi är undantagna varslet så kan inte skylla på det) och jag är uppbokad på möten etc. Föreslog telefon eller skype för potentiella nya arbetsgivaren men känns som jag kanske sumpat det nu. Men ja då får det väl vara så då. :(

Ätit fruktsallad ihop med barnen och sitter nu och kollar på Hitta Nemo med febriga äldsta dottern :) Yngsta dottern har inte ro att kolla på en hel film så hon leker istället :p

Iiih! Så jäkla otippad och kul jobbgrej som hände idag. Kan bli jäkligt spännande! Måste få mer info. Men helt klart sjukt spännande. Jag är inte direkt bra på att vänta på sånt här. Blir som den där ungen som är vaken flera dyn i sträck i väntan på födelsedag. Vilket jag iof typ också gör fortf.. :laugh:

Det blåser något alldeles fruktansvärt ute. Mitt altantak skalllrar. Medan det var ljust såg jag granarna på andra sidan dammen vid uthuset stå böjda som pilbågar. Stora gamla granar. Tack och lov blåser det från uthusen och inte mot.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag kommer åka buss till jobbet framöver. Det innebär en promenad på cirka tio minuter till stationen. I höstrusket och vinterkylan...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 302
Senast: sthu
·
Mat Jag pendlar en bit till det nya jobbet (tåg, buss) och för att inte behöva gå upp ännu tidigare har jag börjat äta frukost på tåget...
Svar
16
· Visningar
907
Senast: Milosari
·
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
57 58 59
Svar
1 168
· Visningar
31 338
Samhälle Snart är vintern på intågande (😎) och som erfaren yrkeschaufför blir det tydligare och tydligare att Sveriges (åtminstone på många...
2
Svar
32
· Visningar
1 476
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar