Vad gör vi nu då? Del XCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Helt sjukt! Det borde vara tvärtom..
Verkligen! Jag har tänkt börja tälta nu och lekte med tanken på att åka tåg till hundtävlingarna, tälta där osv. Men tja, det kan bli svårt när det är så krångligt och dyrt. Får nog ta bil till tävlingarna och vandra/tälta övriga helger. Har iaf trolig samåkning till en av tävlingarna. Då blir det verkligen billigt, och så blir det ju åtminstone lite miljövänligare än om vi ska sitta och köra i varsin bil.

Sitter och kollar på resor till Skåne. Det är billigare med bensin än tågbiljett, tar nästan längre tid med tåg och är betydligt bökigare på alla sätt och vis. Dessutom svårt att komma fram precis dit jag ska med annat än just bil. Lyckat.
Helt sjukt! Det borde vara tvärtom..
Jag har också noterat det. Till Stockholm får jag räkna med 700 kronor t.o.r. med tåg och så tar det runt 5 timmar att komma fram dit jag ska. Med bil kostar bensinen 500 kronor och det tar 3 timmar.

Det där siffrorna suger. Bilen ger mig dessutom en flexibilitet och enkelhet jag inte får med tåg.

Jag har också noterat det. Till Stockholm får jag räkna med 700 kronor t.o.r. med tåg och så tar det runt 5 timmar att komma fram dit jag ska. Med bil kostar bensinen 500 kronor och det tar 3 timmar.

Det där siffrorna suger. Bilen ger mig dessutom en flexibilitet och enkelhet jag inte får med tåg.
Det är helknäppt. När jag räknar priser så räknar jag dessutom med en bil som drar 1L/mil, för det är vad min förrförra bil drog. Ändå är det märkbart billigare. (Ska jag tex låna morsans sambos bil nu, vilket han sagt ok till, då sitter jag i en som drar max 0,5L/mil...)

Det är helknäppt. När jag räknar priser så räknar jag dessutom med en bil som drar 1L/mil, för det är vad min förrförra bil drog. Ändå är det märkbart billigare. (Ska jag tex låna morsans sambos bil nu, vilket han sagt ok till, då sitter jag i en som drar max 0,5L/mil...)
Jag räknar på 0,7 för det är ungefär vad den drar till vardags med blandad körning, men vid turerna till och från Stockholm så kommer jag undan med 0,63 (fast på landsvägen så kan den dra så lite som 0,58).

Haft en överlag bra dag. Frågan är ska jag se en film nu, gå och lägga mig eller läsa en bok?
Blir nog inget av det just nu utan lite allmänt kolla in läget. Imorgon blir det upp tidigare. Känns sådär.

Jag ar framme i Albuquerque. Jag har nu hunnit damsuga, torka golv, skaka mattor, och sitter och kanner hur tvattmaskinen centrifugerar. Det blir varsta massagen. 😁

Det ar nastan dags for middag, atminstone forsoker hundarna overtyga mig att det ar sa.
Dags att stoppa tvatten i torktumlaren och satta pa en maskin till, sa det far Val bli mat ocksa nu.

Jag ar framme i Albuquerque. Jag har nu hunnit damsuga, torka golv, skaka mattor, och sitter och kanner hur tvattmaskinen centrifugerar. Det blir varsta massagen. 😁

Det ar nastan dags for middag, atminstone forsoker hundarna overtyga mig att det ar sa.
Dags att stoppa tvatten i torktumlaren och satta pa en maskin till, sa det far Val bli mat ocksa nu.

Din trip verkar så najs! Ta med mig nästa gång! :D

Din trip verkar så najs! Ta med mig nästa gång! :D

Det skulle verkligen vara kul!
Du skulle ha gillat Palm Springs, dar de rika och inflytelserika har "vinter hus". Bland annat Obama's har ett hus dar. Utbudet pa affarer visar helt klart att det inte ar ett stalle for oss vanliga dodliga.
Armani, Coach, Prada och marken jag inte har hort talas om. Men att det ar "fint" forstar man av prislappen. :cautious: Det ar ocksa omradet dar man ser fler Bently (cabriolet, jag visste inte ens att Bently gjorde en cab, alla jag sett ar sedans) Ferrari, Maserati, och liknande an nagon annanstans.

Det lustiga ar att de ar ocksa mer benagna att trana sina hundar an de flesta andra. Jag har kanslan att det helt enkelt ar nagot nytt att gora och nar de ser resultaten blir det roligt och da de har obegransade tillgangar till pengar betalar de garna hutlost dyra privatlectioner.

Har ar naturen sa att man nastan forvantar sig att Apacherna ska rida upp pa nasta kulle och misstanktsamt titta ner pa en. Det ar VACKERT, annorlunda, och spannande ... och som sagt, jag alskar den har naturen. Det ar lite som att sitta och stirra pa havet ... det ar standigt foanderligt och finns hur mycket som helst att se.
Jag har bara kort igenom Albuquerque forut, sa i morgon borjar jag utforska sta'n.

Efter gårdagen då jag föll ner från en stege med huvudet före i ett marmorgolv ( :nailbiting: ) så har väl min fysiska form varit bättre.
Men är vid ”liv” och är och hjälper tjejerna i butiken. Det är ett jävla drag idag, säljer väskor på löpande band. Folk har feeling minst sagt!

Jag tror tant måste ta tag i sin kroppskontroll snart. trodde det var vinet som ledde till rulltrappsvurpor och dylikt. Men du lär väl inte varit helvinad på jobbet. :laugh:
Eller stödhjul.. :angel:

God morgon alla!
Vaken och oförskämt pigg. Vad ska jag göra med min nyfunna energi?
Jag undrar samma sak?
Känns löjligt tidigt en söndag :cautious:
Men jag vaknade i morse och kom på hur jag kan fixa några enkla hinderstöd med skit jag har hemma men som jag gick bet på igår :D

Det blaser. Och jag menar inte bara blaser, det ar nastan orkan vindar ... fast det inte forekommer orkaner har.:cautious:
HUR kunde jag glomma den standiga, insisterande vinden over prarien mellan bergen? Det blaser alltid har, och inga snalla briser ... utan vildsinta och aggressiva stormar.
Och har raknar vi vindstyrkor annorlunda an i Sverige. Har raknar man pa "sustained" vind, det vill saga att man mater fran den svagaste vinden till den absolut starkaste byn (?) och sa tar man en "average" i mitten.

Just nu blaser det sa hela RVn skakar och det lar inte bli mindre i natt. Jag funderar lite pa tradet jag parkerade under ... men det ar ju sa har det ar har, sa det ar ingen vits att oroa sig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag kommer åka buss till jobbet framöver. Det innebär en promenad på cirka tio minuter till stationen. I höstrusket och vinterkylan...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 302
Senast: sthu
·
Mat Jag pendlar en bit till det nya jobbet (tåg, buss) och för att inte behöva gå upp ännu tidigare har jag börjat äta frukost på tåget...
Svar
16
· Visningar
907
Senast: Milosari
·
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
57 58 59
Svar
1 165
· Visningar
31 132
Samhälle Snart är vintern på intågande (😎) och som erfaren yrkeschaufför blir det tydligare och tydligare att Sveriges (åtminstone på många...
2
Svar
32
· Visningar
1 476
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar