Vad gör vi nu då? Del XCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag hade jag varit i trädgården hela dagen om det inte blåst så förbaskat. Min nacke är jättekänslig för blåst :down:
Så nu dricker jag mitt em-kaffe inne istället.

Vad jag känner mig nöjd med helgen
Gått långpromenad med hunden, diskat, tvättat, mockat åt grisarna och ja bara fått gjort några måsten.
Har några kvar men pga hundens mat och rasttider så är jag lite trött nu.

Sovit 13 timmar! Jag var nog i behov av det. Drömde massor med konstiga drömmar.
Nu skriker mitt huvud efter snabba kolhydrater trots att jag är mätt. Precis som om det skulle göra mig pigg.

Jag har just slapat mig upp ur sangen och konstaterat att vinden har lagt sig lite, obetydligt lite, fran i natt nar det blaste som varst. Det ser ut som om de jattefina jutjarns utemoblerna som kampingplatsen har vid min "spot" har blast in i min trappa. Naja, jag far undersoka narmare nar jag har vaknat ordentligt och det ar ljust pa riktigt.
Det ar kallt som skjutton sa har i gryningen och dagstemperaturen sags bli 11*C. Det ar ocksa sno varning for bergen (det ar forvanansvart hoga berg overallt har, da Albuquerque ligger pa 1700 meter over havet).

Jag kunde inte forsta att jag var sa pigg och inte somnade om nar jag insag att klockan var straxt over 5am nar jag vaknade. Det kandes konstigt att stiga upp straxt efter 5 ... anda tills jag kom ihag att vi ar en timma senare har.

Även fast det står kemtvätt?

Jepp det är mer regel än undantag att det står kem. Speciellt designerkläder står det i stort sett alltid kem, gissar att det är mer som att de vill har ryggen fri typ.
Skulle gissa säkert halva min garderob är märkt kem, men jag brukar tvätta det mesta i 30 grader ull/siden-tvätt. På vissa tvättmaskiner heter det typ 30 mjuktvätt eller likn. Viktigast är att du torkar rätt, inte på värme, såklart inte tumlar. Ibland kan du behöva sträcka ngt och plantorka. Tvätta inte heller för ofta i onödan.

Jepp det är mer regel än undantag att det står kem. Speciellt designerkläder står det i stort sett alltid kem, gissar att det är mer som att de vill har ryggen fri typ.
Skulle gissa säkert halva min garderob är märkt kem, men jag brukar tvätta det mesta i 30 grader ull/siden-tvätt. På vissa tvättmaskiner heter det typ 30 mjuktvätt eller likn. Viktigast är att du torkar rätt, inte på värme, såklart inte tumlar. Ibland kan du behöva sträcka ngt och plantorka. Tvätta inte heller för ofta i onödan.
Kör du med ulltvättmedel?

Jag har ju dragit igång en överraskning till sambon där jag måste kontakta en massa folk. Sjukt osmart att göra det nu när han iaf är borta nästa vecka. Tel plingar konstant.. Skyller på någon kompis med problem. Går ut med hunden hela tiden och måste dölja min mail. Jag känner mig som om jag är otrogen och hatar smussla runt så här. Mina nerver! 😱
Blev superglad nu när han tog en liten nap och däckade och snarkade. 😂

Jag känner mig slut som artist. Först var jag till stallet och red. Sen åkte jag till Örebro. Nu känns det som om jag vill sova.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag kommer åka buss till jobbet framöver. Det innebär en promenad på cirka tio minuter till stationen. I höstrusket och vinterkylan...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 302
Senast: sthu
·
Mat Jag pendlar en bit till det nya jobbet (tåg, buss) och för att inte behöva gå upp ännu tidigare har jag börjat äta frukost på tåget...
Svar
16
· Visningar
907
Senast: Milosari
·
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
56 57 58
Svar
1 153
· Visningar
30 999
Senast: Enya
·
Samhälle Snart är vintern på intågande (😎) och som erfaren yrkeschaufför blir det tydligare och tydligare att Sveriges (åtminstone på många...
2
Svar
32
· Visningar
1 476
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar